خبرخوان

نوشته های وبلاگ '2023' 'مرداد'

پانسمان آماده چیست؟ نحوه استفاده از پانسمان آماده
پانسمان آماده نوع جدیدی از پانسمان بوده که با هدف ایجاد پوشش محافظ بر روی زخم و سوختگی می‌ تواند مورد استفاده قرار گیرد. همانگونه که می‌ دانید قرار گرفتن در صف طولانی بیمارستان‌ ها و مراکز درمانی برای افراد می‌ تواند آزاردهنده باشد. گاهی مواقع برای تعویض یک پانسمان ساده باید مدت زمان زیادی را در مراکز درمانی منتظر بمانید. به همین علت افراد ترجیح می‌ دهند که از روش‌ های دیگر در این بین استفاده کنند. تعویض پانسمان زخم و سوختگی با استفاده از پدهای آماده به راحتی امکان‌ پذیر شده است. این روزها تولید کنندگان محصولات دارویی و درمانی انواع پدهای آماده برای تعویض پانسمان زخم و سوختگی را در دسترس مصرف کننده قرار می‌ دهند. نوع ساخت پانسمان آماده به شکلی است که به هنگام استفاده از آن به خصوص در مواضع سوختگی، درد را به میزان قابل توجهی کاهش می‌ دهد.
گوشواره طبی چینی چه کاربردی دارد؟
مهمترین کاربردهای گوشواره طبی چینی کدامند؟ برای جلوگیری از خونریزی گوش‌ ها پس از سوراخ کردن آن ها از چه روشی استفاده کنیم؟ این سوالات و موارد این چنینی ممکن است به ذهن بخش زیادی از بانوان برسند. همانگونه که می‌ دانید پس از سوراخ کردن گوش‌ ها ممکن است با عوارض مختلفی مانند عفونت کردن و بسته شدن سوراخ مواجه شوید. به همین علت باید از روش‌ های مختلف برای مقابله با این شرایط کمک بگیرید.
پاراوان پزشکی چیست و چه نقشی در دکوراسیون داخلی بیمارستان دارد؟
پاراوان پزشکی و بیمارستانی از جمله پرکاربردترین وسایل برای تکمیل دکوراسیون مطب‌ ها، درمانگاه ها، مراکز پزشکی و بیمارستان‌ ها به شمار می‌ رود. همانگونه که می‌ دانید پاراوان به معنی جدا کننده کلمه‌ ای فرانسوی بوده که معمولا از آن به عنوان دیوار جهت جدا کردن فضای داخلی و تکمیل دکوراسیون داخلی ساختمان‌ ها استفاده می‌ کنند. گاهی مواقع شرایط به شکلی است که نیاز به استفاده از سازه متحرک به جای دیوارهای ثابت وجود دارد. پارتیشن یا پاراوان در این زمینه می‌ تواند بهترین انتخاب عنوان شود.
ضرورت استفاده از چست لید در زمان گرفتن نوار قلب
چست لید از وسایل ضروری و پرکاربرد پزشکی به شمار می رود که با نام چسب الکترود هم شناخته می شود، این وسیله برای بررسی شرایط قلبی بیماران کاربرد دارد و مورد استفاده قرار می گیرد. از دستگاه مانیتورینگ قلب سیم هایی خارج شده است که به چست ها متصل می شوند و با ایجاد جریان الکتریکی کمک می کنند تا جریان برقرار شود و تست قلب فرد دریافت گردد. جنس این چست لید ها از فوم می باشد که در یک قسمت آنها چسب کوچکی قرار داده شده تا به راحتی بر روی بدن قرار بگیرد و در بخش دیگر آن یک ورودی تعریف شده که سیم ها به راحتی به آن متصل می شود. این محصول دارای سایز بندی مختلفی می باشد تا مراکز درمانی بتوانند برای کودکان و بزرگسالان متناسب با شرایط جسمی آنها نمونه چست لید را انتخاب نماید. باید. بگوییم که چست لید خوب باید در برابر جریان الکتریکی مقاومت کمی داشته باشد تا بتواند نتیجه را بدون هیچ گونه نویز و خطایی و به صورت کاملا واضح به دستگاه منتقل کنند تا در اختیار پزشک قرار بگیرد.
معرفی گاز های طبی ساده و استریل
در زمینه معرفی گاز های طبی ساده و استریل باید بگوییم که اصلی ترین وسیله بهداشتی برای پانسمان زخم های سطحی و عمیق همواره گاز های طبی هستند که در ساختار خود مواد بهداشتی دارند و کمک می کنند تا زخم ها سریع تر بهبودی پیدا کنند. گاز ها لایه های نازکی هستند که بیشترین میزان مصرف را در مراکز درمانی و بیمارستان ها به خود اختصاص داده اند، باید بگوییم که گاز طبی در دو نوع ساده و استریل از عفونت زخم و ورود آلودگی به آنها جلوگیری می کنند به همین دلیل است که وجود آنها اهمیت زیادی دارد. نیاز مبرم مراکز درمانی باعث شده تا تولیدات آنها نیز روز به روز گسترش پیدا کند و به سطح انبوه برسد تا به راحتی نیاز ها پوشش داده شود.