خبرخوان

نوشته های وبلاگ '2022' 'فروردين'

آیا باند ارتوپدی فایبرگلاس در رقابت با گچ معمولی موفق بوده است؟
برای مواقعی که نیاز به گچ گیری اعضای فرد بیمار باشد از ماده ای به نام گچ پلاستیکی یا همان گچ فایبرگلاس استفاده می شود. در واقع از این راه به منظور بی حرکت نگه داشتن عضو شکسته استفاده می شود. می بایست در اطراف عضو شکسته لایه هایی از گچ را قرار داد، به طوریکه مانع از حرکت آن شود، تا بتواند در مدت زمان تایین شده از سوی پزشک این عضو ترمیم شده و بعد زا بهبود نهایی ان زمان اقدام به باز نمودن گچ کرد. یکی از بهترین و با کیفیت ترین باندهای گچی که برای موارد مختلف در بیمارستان ها مورد استفاده قرار می گیردبی شک باند فایبرگلاس است.
استفاده از دستکش نایلونی در چه مواردی مفید است؟
دستکش نایلونی غیراستریل و بدون پودر است و به دلیل نداشتن لاتکس حساسیت ایجاد نمی کند. دستکش یکبار مصرف نایلونی بسیار اقتصادی تر از دیگر دستکش های پزشکی می باشند. به دلیل لاستیکی بودن، دستکش نایلونی بسیار شفاف است و استفاده از آن بسیار آسان است.
آشنایی با انواع و کاربردهای زیرانداز بیمار
زیر انداز بیمار، زیر انداز بهداشتی می باشد که به آن دروشیت یا اندر پت می گویند. می توان گفت که این زیرانداز یکی از اولین و مهمترین لوازم های پزشکی می باشد. این زیرانداز ها یکبار مصرف می باشد و برای سالمندان و بیماران ناتوان مورد استفاده قرار می گیرند و به گونه ای طراحی شده اند که دارای پودر جاذب هستند و مانع از انتقال ترشحات مایعات خون یا ادرار به محیط می شود. این وسیله شامل پودر جاذب بوده و می تواند تا ۳ لیتر آب و مایعات را در خود جذب کند و باعث آلودگی محیط نمی شود. این زیرانداز دارای بافت لوزی شکل است که به بیمار کمک می کند که در حین جابجایی، زیرانداز ثابت بماند.