خبرخوان

نوشته های وبلاگ '2023' 'تير'

آیا دما در چسب لکوپلاست تاثیر دارد؟
آیا می ‌دانید چسب لکوپلاست چیست و دما بر این نوع چسب چه تاثیری دارد. اگر می ‌خواهید در رابطه با پرسش‌ های عنوان شده و همچنین دیگر موضوعات مرتبط با این امر اطلاعات بیشتری را به دست آورید پیشنهاد می ‌دهیم تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید. چسب لکوپلاست شامل یک پارچه نازک از جنس ویکسوز ریون یا کتان است که یک طرف آن با چسب آکریلیک یا لاتکس پوشانده می ‌شود.
علت تاکید دکتران به استفاده از باند کشی برای مجروحیت پا چیست؟
استفاده از باند کشی برای بهبود مجروحیت پا یکی از روش‌ های درمانی است که معمولاً از طرف بسیاری از پزشکان ارتوپدی توصیه می ‌شود. البته استفاده از باند کشی در این رابطه بستگی به شرایط و میزان آسیب دارد. به عنوان مثال در مواردی که آسیب دیدگی در سطح شدید بوده و یا با شکستگی به همراه شود صرفاً استفاده از باند کشی چاره ساز نیست و لازم است که در کنار باند کشی باند ارتوپدی نیز به کار رود.
گچ گلدن کست چیست و چه مزیتی نسبت به گچ معمولی دارد؟
گچ گلدن کست یکی از محصولات موجود در لیست تجهیزات پزشکی است که به منظور گچ گرفتن عضو آسیب دیده و شکسته بیمار مورد استفاده قرار می ‌گیرد. به عبارت دیگر این دسته از تجهیزات پزشکی شامل باندهای گچی است که به جای گچ های معمولی برای گچ ‌گیری و بهبود عضو شکسته به کار می ‌رود. منتهی در مقایسه با گچ های معمولی یک سری مزایای و برتری ‌هایی دارد که در طول این مطلب مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
چرا باید از باندکشی استفاده کنیم؟
قبل از آنکه به شما پاسخ دهیم که چرا به استفاده از باند کشی نیاز داریم؟ ابتدا لازم است که این محصول را معرف کنیم. باند کشی دارای خاصیت کشسانی بوده و همین ویژگی به شما کمک می کند که بتوانید با به کارگیری آن ناحیه آسیب دیده را تحت فشار قرار دهید. تحت فشار قرار دادن عضو آسیب دیده موجب می ‌شود که عمل گردش خون و همچنین بازگشت خون به سیاهرگ ها در ناحیه آسیب دیده با سرعت بیشتری انجام شود و این فرایند نقش بسیار موثری در کاهش و همچنین کنترل درد دارد.
پلیت کوتر مفهوم و کاربردهای آن
پلیت کوتر یک ابزار جانبی است که در اتاق عمل به همراه دستگاه الکتروکوتر مورد استفاده قرار می‌ گیرد. انتخاب گزینه مناسب از بین انواع پلیت و همچنین نصب درست آن در حین جراحی روی بدن بیمار اهمیت بسیاری دارد. در ادامه مطلب اطلاعات بیشتری در رابطه با این ابزار ضروری اتاق عمل و موضوعات مرتبط با آن ارائه خواهد شد.
البسه یکبار مصرف پزشکی
البسه یکبار مصرف پزشکی در بیمارستان‌ ها و مراکز درمانی اهمیت بسیار زیادی دارد. در حالت کلی البسه بیمارستان شامل دو نوع یک بار مصرف و چند بار مصرف است که البسه چندبار مصرف پس از هر بار استفاده استریل شده و امکان استفاده دوباره را دارند. اما البسه یک بار مصرف همانطور که از عنوان آن مشخص است فقط برای یک بار استفاده می شود.