خبرخوان

نوشته های وبلاگ '2019' 'آذر'

انکوباتور آزمایشگاهی چیست؟
از انواع مختلف انکوباتور می توانند در انواع تحقیقات ازمایشگاهی استفاده کنند. از جمله مسائل مربوط به زیست شناسی، میکروب شناسی، زیست شناسی سلولی، زیست شناسی مولکولی به منظور کشت سلول ها و باکتری ها و ... در این مقاله با انواع انکوباتور مورد استفاده در مراکز پزشکی و آزمایشگاهی و کاربرد آن، آشنا می شویم.
معرفی انواع سوند و کاربرد آن ها
آشنایی و شناخت صحیح از وسایل پزشکی این اجازه را به بیمار می دهد تا در مورد بیماری و راه های درمان آن پیش آگاهی لازم را پیدا کرده و با آرامش خاطر بیشتری روند درمان را دنبال کند. به همین دلیل در این مقاله به بررسی انواع سوند و کاربری انها در درمان یا پیشگیری از بیماری می¬پردازیم. با توجه به کاربردهای گسترده و کاربری طولانی مدت سوند فولی، این نوع را به صورت جامع تر، مورد بررسی قرار می¬دهیم
انواع کیسه ادرار (یورین بگ) و موارد کاربرد آن
کیسه های ادرار که در بیماری های دستگاه ادراری مانند بی اختیاری ادرار و احتباس ادرار و همچنین در بیماران ناتوان جسمی برای تخلیه ادرار مورد استفاده قرار میگیرند، دارای انواع متفاوتی هستند که در این مقاله به بررسی انواع کیسه های ادراری و کاربری آن ها می پردازیم. و تفاوت های بین یورین بگ دخترانه و پسرانه را بررسی می کنیم.
راهنمای جامع کاربرد فور یا آون آزمایشگاهی
فور یا آون آزمایشگاهی جزء تجهیزات ضروری در تمام آزمایشگاه‌های تحقیقاتی و همچنین صنایع است که کاربردها و استفاده های متنوعی را به خود اختصاص داده است. در این نوشته سعی شده تا شما خوانندگان را با کاربردهای متنوع آون‌های آزمایشگاهی آشنا کنیم.
بهترین آنژیوکت‌ها از کاربرد تا انتخاب درست
اطلاع داشتن از کاربرد آنژیوکت به شما کمک می‌کند که بدانید چه مواقعی به این وسیله نیاز دارید. همچنین شناخت انواع آنژیوکت باعث می‌شود که بتوانید در مواقع مختلف بهترین آنژیوکت را انتخاب کنید. ما در این مقاله اطلاعات کلی و کاربردی در مورد بهترین آنژیوکت را ارائه داده‌ایم.
انواع لوله تراشه و کاربرد آن
لوله تراشه در پزشکی برای باز نگه داشتن راه هوای بیمار هنگام بیهوشی و اعمال جراحی استفاده می شود. لوله تراشه دارای دو نوع اسپریال و دابل لومن است. کاف لوله تراشه هنگام قرار گرفتن در نای باز می‌شود و به بیمار برای تنفس کمک می‌کند. لوله‌های تراشه ی بدون کاف برای کودکان و نوزادان استفاده می‌شود.