استفاده از دستکش نایلونی در چه مواردی مفید است؟

معرفی دستکش یک بار مصرف نایلونی

دستکش های نایلونی یا همان یکبار مصرف یکی از پرکاربردترین دستکش های موجود دربازار هستند که به علت سادگی در استفاده، در دسترس بودن در فروشگاه ها و مقرون به صرفه بودن آن از نظر قیمت در مصارف مختلفی کاربرد دارند، از جمله: مراکز پزشکی و درمانی، آزمایشگاه‌ها، مراکز آرایشی و بهداشتی، آشپزخانه‌های صنعتی، خانگی و هتل‌ها و مراکز پرورش گیاه، در رستوران ها و اغذیه فروشی ها، در اشپزخانه و بسیاری از کارهای روزمره ساده مانند واکس زدن کفش و..

انواع دستکش یکبار مصرف

در کنار دستکش های پلاستیکی، محصولاتی از جنس لاتکس، وینیل و نیتریل نیز وجود دارد. این سه نوع دستکش، بیشتر در امور پزشکی کاربرد دارد. میزان چسبندگی دستکش‌های پلاستیکی به دست کمتر از سایر موارد است و برای امور دقیق و حساس توصیه نمی‌شود.

 
معرفی دستکش یک بار مصرف نایلونی

 

ساختار دستکش نایلونی به چه صورت است؟

این دستکش دارای شفافیت بالایی بوده و مقاومت بسیار خوب آن، موجب می شود دستکش نایلونی در مقابل انواع آلودگی‌ها مقاوم باشد. دستکش نایلونی همچنین ایده‌آل برای جراحی‌های آی وی اف (انتقال اسپرم و تخمک توسط سونوگرافی واژینال) بوده و ضخامت کم دستکش باعث افزایش دقت در معاینات می‌شود. این دستکش فاقد پودر و غیرسمی بوده و بسته بندی به نحوی است که استفاده آسان از این محصول را امکان پذیر می کند.

جنس دستکش یک بار مصرف، نایلونی بوده و حساسیت زا نمی باشد. این نوع دستکش تک سایز است و قابل استفاده برای هردو دست می باشد. دستکش نایلونی یکبار مصرف از نظر اقتصادی بسیار مقرون به صرفه هستند و در گرماژ مختلفی تولید می شوند. هرچه قدر گرماژ استفاده شده بیشتر باشد دستکش ضخیم تر بوده و طبیعتا دیرتر پاره می شوند. همچنین قیمت دستکش نایلونی برحسب میزان نازکی و کلفتی محاسبه می شود.

دستکش نایلونی یک بار مصرف به دلیل برخورد با مواد غذایی یا مواد حساس معمولا به صورت شفاف تولید می شوند تا مواد رنگی نشت و انتقال پیدا نکند.

 
ساختار دستکش نایلونی به چه صورت است؟

موارد استفاده دستکش نایلونی یکبار مصرف

دستکش نایلونی در حوزه‌های مختلف و برای مشاغل گوناگون مورد استفاده قرار می‌گیرد. به طور مثال: آشپزها، مهندسان و … برای عدم تماس با مواد غذایی و هنگام لمس عناصر خطرناک از دستکش استفاده می‌کنند. علاوه بر این دستکش‌ها برای رفع نیاز پزشکان، عطارها و … برای رعایت مسائل بهداشتی روزمره‌ مورد استفاده قرار می‌گیرد. از طرفی خیلی از افراد و یا خانم‌های خانه‌ دار برای خرید نان و … نیاز به این محصول دارند از طرفی با توجه به وجود باکتری سالمونلا در مواد غذایی خام استفاده از دستکش‌های یک بار مصرف در هنگام تماس دست با مواد غذایی خام مانند مرغ و گوشت به‌ شدت توصیه می شود.

این موضوع در کشورهای پیشرفته هم مورد توجه ویژه بسیاری از افراد قرارگرفته است. در نظر داشته باشید که با وجود انواع ویروس‌های و باکتری‌ها که در معرض تماس با بدن می‌باشند‌ برای خرید لوازم بیرون از خانه مانند نان و دیگر محصولات،  بعد از استفاده از دستکش یک بار مصرف آن را پیش خود نگه ندارید و برای دفعات  بعدی از دستکش یک بار مصرف جدید استفاده کنید تا به این شکل از ابتلا به انواع بیماری‌ها پیشگیری نماییم.

 
موارد استفاده دستکش نایلونی یکبار مصرف

کاربرد پزشکی دستکش نایلونی یک بار مصرف

دستکش نایلونی یکبار مصرف یکی از محصولات پرمصرف در صنعت مراقبت های بهداشتی است. این دستکش ها برای جلوگیری از آلودگی متقابل بین بیماران و کادر پزشکی استفاده می شوند. آن ها همچنین هنگام کار با وسایل حساس و مختلف در یک محیط پزشکی، برای محافظت عمومی از دست ها استفاده می شوند.

به دستکش های یک بار مصرف که در صنعت بهداشت و درمان استفاده می شوند، دستکش پزشکی گفته می شود. این دستکش ها توسط جراحان، پزشکان، تکنسین های آزمایشگاه، پرستاران، مراقبان، دندانپزشکان و سایر پرسنل پزشکی استفاده می شوند. دستکش های یکبار مصرف آبی برای استفاده در مراقبت های بهداشتی محبوبیت زیادی دارند، اما می توان آن ها را در رنگ های دیگری چون صورتی، بنفش و حتی خاکستری نیز یافت. این دستکش ها چندین مرحله آزمایشی از جمله تست نشت، سوراخ شدگی و معاینه نقص ظاهری را پشت سر می گذارند.

ویژگی‌های دستکش یکبار مصرف نایلونی

ساخته‌ شده از پلی اتیلن با تراکم بالا (HDPE)

تولیدشده در شرایط بهداشتی و مجاز برای استفاده از آن در هنگام تماس با مواد غذایی (Food Contact Material)

دارای گرماژ بالای ۵۶ گرم

محصولی باکیفیت و دارای مقاومت و دوام بالا

قابلیت استفاده از محصول برای هر دو دست (Ambidextrous)

فری سایز (Free Size) و قابل‌استفاده برای تمام سنین و جنسیت‌ها

ساخته‌ شده بدون مواد لاتکس و آلرژیک و درنتیجه عدم ایجاد حساسیت روی پوست‌های حساس

تولید شده در خطوط تولید مکانیزه و تمام‌اتوماتیک، بدون دخالت دست

 
ویژگی‌های دستکش یکبار مصرف نایلونی

بسته‌ بندی صدتایی و مقرون‌ به‌ صرفه

دارای جعبه برای حمل آسان و بهداشتی و هم‌ چنین استفاده راحت

بدون امکان ضدعفونی دوباره و مناسب برای یک‌ بار مصرف

خرید دستکش نایلونی یک بار مصرف

امکان خرید دستکش نایلونی به صورت آنلاین در فروشگاه اینترنتی آسان مد وجود دارد. به راحتی می توانید سفارش خود را در هر تعدادی که می خواهید از طریق وب سایت ثبت نمایید. کارشناسان ما در سریع ترین زمان ممکن سفارشات را بررسی و با شما جهت ارسال هماهنگ می کنند. تمام محصولات با برندهای اصلی و معتبر و با بهترین کیفیت ممکن عرضه خواهند شد. همچنین استانداردهای پزشکی را دارا هستند. تمام سعی ما این است که محصولات با بهترین کیفیت ممکن و با برندهای معتبر برای مشتریان عرضه شوند. به همین دلیل سعی بر این است که با برندهای حرفه ای و صاحب نام کار شود. این محصولات را می توانید در وب سایت به راحتی خریداری نمایید. کافی است دکمه افزودن به سبد خرید را بزنید. سپس با ادامه مراحل مراحل خرید آنلاین، سفارش خود را تکمیل نمایید.

قیمت دستکش نایلونی با توجه به قیمت مواد اولیه روز پتروشیمی بر حسب کیلوگرم گذاشته می شود که افزودنی های خاص بهداشتی نیز تاثیر مستقیمی در قیمت گذاری دارد ، به هر میزان که سفارش شما بالاتر باشد میزان ضایعات تولید پایین تر خواهد رفت.

تعویض دستکش یکبار مصرف نایلونی

دستکش‌های نایلونی برای استفاده مادام‌العمر شما طراحی نمی‌شوند. پس خساست به خرج ندهید و آنها را زودبه‌زود تعویض کنید. این موارد را در نظر بگیرید:

به محض این که دستکش‌ تان کثیف یا پاره شد، آن را دور بیندازید؛

بعد از این که کار خاصی را با دستکش انجام دادید و تمام شد و خواستید فعالیت دیگری را شروع کنید، باید دستکش را عوض کنید. مثلا بعضی از افراد دستکش‌ های‌ شان را نگه می‌دارند و چند بار از آن بهره می‌برند. این کار اشتباه است؛

اگر قرار است که از دستکش برای مدتی طولانی استفاده کنید، یعنی فرایندی که در حال انجامش هستید، طولانی است؛ باید حداقل هر ۴ ساعت‌، یک بار دستکش نایلونی را هم عوض کنید؛

بعد از دست‌زدن به گوشت قرمز، مرغ، ماهی و میگو حتما دستکش را دور بیندازید و دومرتبه از آن استفاده نکنید. دستکش نایلونی قابل شست‌ و شو نیست. پس سریع آن ها را دور بیندازید.

 
تعویض دستکش یکبار مصرف نایلونی
نظر خود را وارد نمایید.