آیا می دانید وظیفه اصلی باندهای کشی چیست؟

پیچ خوردگی یکی از رایج ترین ناهنجاری ها است، که عمدتا برای مچ پا اتفاق می افتد. پیچ خوردگی اغلب با درد همراه است و اگر به درمان آن اهمیت ندهیم، شدت آسیب و درد بیشتر خواهد شد. یکی از ساده ترین راه های درمان پیچ خوردگی، باند پیچی موضع آسیب دیده می بشد. از لوازم پزشکی بسیار پرکاربرد در این زمینه باندهای کشی است. باندهای کشی باعث فشار یکنواخت روی قسمت آسیب دیده شده و تورم را کنترل می کند، مانع از پیشرفت التهاب و هم چنین کاهش درد می شود. استفاده از این نوع باند روی ناحیه صدمه دیده یک نشانه برای شما است و یادآور می شود که آسیب هنوز برطرف نشده و نباید به آن ناحیه فشاربیاورید.

آشنایی با باندهای کشی

باند کشی، بانداژ قابل انعطاف با حالت کشسانی است و یکی از لوازم بسیار پرکاربرد در پزشکی و بسیاری از رشته های ورزشی می باشد. از جمله رایج ترین کاربردهای باند کشی می توان به چسباندن اندام شکسته شده و استفاده از گچ شکستگی، پوشاندن اعضای بدن در طول بهبودی، کاهش ورم، نگه داشتن کیسه آب گرم ،آب سرد و حتی باند اشاره کرد. گفتنی است که باند کشی برای درمان و پیشگیری از اختلالات وریدی و صدمات ارتوپدی مورد استفاده قرار می گیرد. امروزه باندهای کشی براساس خواسته ها و نیازهای مردم، با انواع و اقسام مختلف در داروخانه ها، بیمارستان ها، جعبه کمک های اولیه و… یافت می شوند. انواع باند کشی بر اساس تنوع شامل اندازه ها و جنس های متفاوت اند و بر این اساس دسته بندی می شوند.

آشنایی با باندهای کشی

وسیله ای كه تحت عنوان باند کشی در اختيار شماست يكي از انواع توليدات مي باشد که خیلی پرکاربرد است. بعد از فعالیت ورزشی و یا پس از بلند کردن وسیله سنگین یا زیاد کار کردن و کشیدن اشیاء احساس کشیدگی و درد در قسمتی از دست یا پای خود می شوید، بی درنگ نخستین کاری که می کنید به سراغ باند های کشی بروید.

باند کشی در سایز و ابعاد مختلف به بازار عرضه شده است. انواع سایز این محصول عبارتند از: عرض ۷ سانتی متر، عرض ۱۰ سانتی متر، عرض ۱۵ سانتی متر، عرض ۲۰ سانتی متر. هر کدام از این سایزهای باند کشی متناسب با محل آسیب دیده کاربرد دارد.

آشنایی با باندهای کشی

ویژگی های باند کشی

  • مناسب برای درمان و پیشگیری از اختلالات وریدی و صدمات ارتوپدی
  • ساخته شده از ۷۰ درصد پلی‌ استر و ۳۰ درصد کش‌ پلی‌ یورتان
  • چسباندن اندام شکسته شده و استفاده از گچ شکستگی
  • برای نگه داشتن کیسه های سرد یا گرم در جای خود
  • برای پوشاندن دست یا پا در طول بهبودی
  • سبب تسهیل جریان خون و کاهش ورم
  • برای نگه داشتن باند در جای خود
  • ‌ برای بهبود جریان خون به اندام
  • مناسب برای تمام اعضای بدن
  • درمان شکستگی استخوان
  • عرض 10 سانتی متری
  • داشتن فرم نواری

ویژگی های باند کشی

 نحوه بستن باند کشی

نحوه بستن باند کشی بسیار مهم است. بانداژهای الاستیک، در اندازه ها و طول های مختلفی تولید می شوند. آن ها را می توان با کلیپ ها یا نوارهای فلزی ثابت نگه داشت. بیمار بایستی از ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود بخواهد که نحوه باز کردن و بستن باند کشی را به وی آموزش دهد. مراحل زیر به شما کمک می کند یک بانداژ الاستیک را در اطراف مچ پا خود قرار دهید. شما همچنین می توانید باندهای کشی را در اطراف زانو، مچ دست یا آرنج خود استفاده کنید.

1. باند را طوری نگه دارید تا شروع رول رو به بالا باشد.

2. انتهای شل باند را در بالای پای خود در زیر انگشتان خود قرار دهید. انگشتان خود را از باند خارج کنید.

3. با یک دست انتهای آن را بگیرید. با دست دیگر، باند را دو بار در اطراف پای خود بچرخانید. همیشه باند را از خارج به داخل بر روی عضو آسیب دیده بانداژ کنید.

4. پس از آن که باند را رو به بالا بر روی پای خود پیچاندید، حرکت دست خود را تا روی مچ پا به سمت پایین تغییر جهت دهید.

5. باند را در یک الگوی مارپیچ بپوشانید، مانند عدد 8 انگلیسی . انتهای پاشنه خود را با باند بپوشانید. در هر دور که باند کشی را دور پای خود می پیچید نصف پهنای باند بایستی بر روی لایه زیرین قرار گیرد.

6. پانسمان را روی پای خود بگذارید، به سمت بالا حرکت کنید و آن را پشت مچ پا قرار دهید.

7. باند را پایین بیاورید و آن را بالای پای خود قرار دهید.

8. باند را زیر پا بگذارید. این کار را یک بار دیگر تکرار کنید.

9. انتهای بقیه باند را ببندید.

نکته: اگر از باند کشی برای پشت زانو استفاده می کنید از کلیپ های فلزی برای بستن باند در پشت یا روی زانو خودداری کنید. سعی کنید طوری باند را ببندید که محل گیره فلزی در بالا یا زیر زانو قرار گیرد.

نکاتی که باید درباره باندهای کشی بدانید

1. یکی از اصلی‌ترین دلایل استفاده از باند کشی به جای بانداژ‌های استریل آن است که شما می‌توانید باند کشی را به‌ طور منظم دور ناحیه آسیب‌ دیده بپیچید و از آن در برابر آسیب‌ های محیطی محافظت کنید.

2. باندهای کشی برای استفاده روی زخم‌ های باز توصیه نمی‌ شوند، اگر نیاز به استفاده از باند بزرگ‌ تری را روی زخم باز خود دارید، پیشنهاد می‌شود ابتدا زخم مربوطه را با گاز و باند استریل ببندید و سپس برای محافظت و گرمای بیشتر ناحیه آسیب‌ دیده، از باند کشی استفاده کید.

3. تاثیر باند کشی روی ناحیه‌ دچار کشیدگی آن است که با استفاده از این نوع پانسمان، به بافت ناحیه فشار وارد کرده و در نتیجه این فشار گردش خون در ناحیه آسیب‌ دیده بیشتر شده و در نهایت منجر به بازگشت خون به سیاهرگ‌ ها می‌شود.

4. استفاده از باند کشی روی نواحی آسیب‌ دیده، می‌تواند به جلوگیری از ایجاد ضایعات پوستی نظیر اضافه شدن گوشت به ناحیه زخمی جلوگیری کند.

5. استفاده طولانی مدت از باند کشی معمولا باعث شل شدگی این محصول نمی‌شود، به همین علت استفاده شبانه‌ روزی از آن در اصطکاک بیشتر محصول تاثیری نخواهد داشت.

نکاتی که باید درباره باندهای کشی بدانید

6. زمان استفاده از باند کشی باید دقت داشته باشید که لازم است روزانه دو بار حداقل آن را باز کنید تا ناحیه آسیب‌ دیده هوا بخورد و روی باند کشی محیط مرطوبی ایجاد نشود. در صورتی که باند کشی را در طول شبانه‌‌ روز باز نکنید، محیط مرطوب ایجاد شده می‌تواند باعث کشت باکتری‌ها و آلودگی‌های مختلف شود و در نتیجه سلامت شما را به خطر بیندازد.

7. اگر در زیر باند کشی به عنوان درمان از موادی مانند ژل‌های سرد استفاده می‌کنید، لازم است هرزمان باند حالت کشسانی خود را از دست داد، آن را بشویید و پس از خشک شدن کامل آن دوباره از باند مذکور استفاده کنید.

8. بیش از اندازه سفت بستن باند کشی می‌تواند منجر به عدم خون‌ رسانی به ناحیه مذکور شود. هر زمان در ناحیه بسته شده احساس سوزن سوزن شدن یا کرخت شدن را احساس کردید، لازم است باند را باز کنید، مدت زمانی را برای برطرف شدن احساس مذکور در ناحیه صبر کنید و دوباره باند را ببندید.

9. باندهای کشی مناسب دارای خاصیت کشسانی کافی و البته منافذ کافی برای عبور و مرور جریان هوا هستند. از خرید باندهایی که دارای منافذ باز نیستند، خودداری کنید.

10. در برخی از درمان‌های مربوط به شکستگی استخوان‌ها، استفاده از باندهای کشی نیز مرسوم است. البته استفاده از باند کشی در چنین شرایطی، منوط به توصیه پزشک خواهد بود. با این وجود در زمان‌ هایی که در اثر ضربه، دردی بدون ورم روی استخوان‌های ایجاد می‌شود می‌توان از باندهای کشی به عنوان نگهدارنده استخوان آسیب‌ دیده استفاده نمود.

11. هنگام درمان پیچ خوردگی‌ هایی که به شکستگی یا دررفتگی مچ پا منجر نمی‌ شوند، استفاده از باند کشی بسیار مرسوم است.

12. در صورتی که ناچار به گچ گرفتن پای خود شده‌ اید و بخش زیرین آن سُر بوده و امکان سُر خوردن را بالاتر می‌برد، می‌توانید با استفاده از باند کشی از سُر خوردن روی گچ پای خود پیشگیری کنید. همچنین برای حفظ گچ پا (یا گچ دیگر نواحی بدن) از ضربه‌های مختلفی که می‌ تواند به اطراف بخورد، می‌توان از باند کشی استفاده کرد و با این روش از شدت ضربات کاست.

خرید و قیمت باندهای کشی 

خرید کالاهای پزشکی با کیفیت، یکی از مهم ترین چالش ها در صنعت پزشکی است. چرا که از عوامل تاثیر گذار در درمان افراد است. بنابراین کیفیت برای پزشکان، پرستاران، بیماران و کارکنان در این عرصه اهمیت فراوانی دارد. باندهای کشی قابل تهیه از داروخانه های سراسر کشور می باشد. همچنین می توان با مراجعه به سایت های خرید کالاهای پزشکی و ورزشی و مقایسه ی قیمت ها و کیفیت درج شده محصول مورد نظر را انتخاب کرد. افراد زیادی در سراسر دنیا خواهان کیفیت بالا هستند. در بازار فروش باندهای کشی با توجه به درخواست های روزافزون متقاضیان، روز به روز شاهد افزایش کیفیت این محصول هستیم.

خرید و قیمت باندهای کشی

شما می توانید با مراجعه به سایت آسان مد و بخش باندهای پزشکی، این محصول را با بالاترین کیفیت و پایین ترین قیمت خریداری نمایید.

نظر خود را وارد نمایید.