معرفی تخصصی باند زیر گچ در گروه باندهای پزشکی

گچ گرفتن عضو آسیب دیده

هنگامی که شخصی دچار شکستگی اندام می شود بنا به تشخیص پزشک متخصص باید اندام شکسته شده را گچ گرفت. برای گچ گرفتن محل شکستگی از باند مخصوص شکستگی (باند زیرگچ) استفاده می شود. اما برای این که گچ با پوست بیمار تماس نداشته باشد و همچنین گچ به موهای بدن بیمار نچسبد و او را دچار زحمت نکند از باند ویبریل استفاده می گردد.

گچ گرفتن عضو آسیب دیده

معرفی باند زیرگچ (باند ویبریل)

همان طور که از اسم این نوع باند پزشکی مشخص است، در زیر گچ از آن استفاده می گردد. شرکت باندهای پزشکی ایران اولین تولید کننده باند زیرگچ در ایران می باشد و این محصول از پنبه ۱۰۰% خالص تولید شده و برای استفاده در زیر تمامی باندهای گچی استاندارد مانند (سلوباند، سلونا، دیکست) مناسب است. باند زیر گچ ویبرل نرم و بادوام و بدون مواد زائد درطول ۲۷۵ سانتی متر و عرض های 20، 15، 10، 7.5 و 5 سانتی متر به صورت رول تولید می شود. مشخصات باندهای زیر گچ به طور کامل در جدول زیر معرفی شده است:

از باند ویبریل بدین منظور استفاده می گردد که گچ به صورت مستقیم با پوست فرد بیمار در تماس نباشد. چرا که مشاهده شده در برخی از افراد تماس مستقیم گچ می تواند باعث ایجاد تحرکات پوستی و زخم شود. به همین منظور از همان ابتدا برای جلوگیری از چنین اتفاقاتی قبل از گچ گیری نهایی از باند ویبریل استفاده می کنند. جنس ویبریل معمولا از الیاف پنبه بوده و به هیچ وجه بر روی پوست فرد بیمار ایجاد حساسیت نخواهد کرد.

کاربرد و مزایای باند ویبریل

متداول‌‌‌ ترین روش درمان شکستگی‌‌‌ های استخوان، گچ گرفتن آن‌‌‌‌ها است. گچ گرفتن عضو شکسته باعث می‌‌‌‌شود استخوان آسیب‌‌‌ دیده ثابت نگه داشته شود و همچنین محدوده حرکت عضلات را تا بهبودی کامل محدود می‌‌‌ کند. گچ که با نام علمی سولفات کلسیم شناخته می‌‌‌ شود، نیمه هیدرات است و هنگامی که با آب ترکیب می‌‌‌‌شود تبدیل به سولفات کلسیم هیدرات می‌‌‌‌شود. تماس مستقیم این مواد با پوست بدن باعث ایجاد حساسیت، تورم و زخم بر روی پوست شده، به همین خاطر پیش از آغاز فرآیند گچ گرفتن از باند زیر گچ روی قسمت‌‌‌‌های موردنظر استفاده می‌‌‌ شود. همچنین استفاده از باند زیر گچ مانع از چسبیدن موهای بدن فرد بیمار به گچ شده و هنگام باز کردن گچ مشکلی برای فرد ایجاد نخواهد کرد.

کاربرد و مزایای باند ویبریل

یکی دیگر از مزیت‌‌‌‌های استفاده از باند زیر گچ، ایجاد یک لایه نرم و محافظ قبل از پیچیدن باند گچ در زیر پوست است که به توزیع یکنواخت فشار باند در تمام قسمت‌‌‌ ها کمک می‌‌‌ کند. این لایه نرم پیچیده شده به دور عضو آسیب دیده به اندازه‌‌‌‌ی کافی متراکم و مقاوم است و از طرفی در صورت لزوم می توان به راحتی آن را پاره کرد.

همچنین خاصیت چسبندگی باند زیر گچ باعث می‌‌‌‌شود که در هنگام گچ گرفتن عضو شکسته یا آسیب دیده، باند گچ به راحتی به دور عضو پیچیده شود و از چین‌‌‌‌خوردگی و لغزش باند گچ روی سطح پوست جلوگیری می‌‌‌ کند.

انواع باندهای زیر گچ

این نوع باندها انواع مختلفی دارند مانند:

  • باند زیر گچ ساخته شده از پنبه صد در صد خالص
  • باند و روکش زیر گچ مصنوعی که از پلی‌‌‌‌استر ساخته شده است
  • باندهای مربعی هیدروژلی (Hydrogel) همراه با چسب که برای محافظت از مناطق موضعی بدن به کار می‌‌‌‌روند
  • باندهای ورقه‌‌‌‌ای کشباف (Poly-knit) که برای کاهش فشار موضعی بر روی عضو آسیب دیده به کار می‌‌‌‌روند

ویژگی‌‌‌‌های باند زیر گچ باکیفیت

  • تولید شده از جنس پنبه خالص
  • بدون ایجاد حساسیت و ضایعات پوستی
  • نرم و با دوام
  • مقاومت بالا در برابر نفوذ غبار
  • مقاوم در برابر نفوذ آب
  • تهیه شده با استفاده از ماشین‌‌‌‌های پیشرفته و بدون دخالت دست
  • مناسب برای استفاد زیر تمام باندهای گچی استاندارد مانند: سلوباند، سلونا و دیکست
  • مقاوم در برابر جذب رطوبت
  • بسته‌‌‌‌بندی کاملا تمیز و بهداشتی

ویژگی‌‌‌‌های باند زیر گچ باکیفیت

مراحل گچ گیری با استفاده از باند ویبریل

  1. آماده کردن وسایل لازم شامل باند گچی، باند زیر گچ، دستکش، ظرف آب سرد، باند ساده در صورت نیاز
  2. بررسی اندامی که قرار است گچ گرفته شود از نظر وضعیت عروقی، عصبی و میزان تورم

3. بستن باند زیر گچ بر روی اندام مورد نظر

  1. خیس کردن باند گچی در آب و سپس گرفتن آب اضافی آن
  2. پیچیدن باند گچی روی اندام
  3. حالت دادن اندام و حفظ حالت آن تا خشک شدن کامل گچ
  4. پاک کردن گچ اضافی از روی پوست بیمار

نکات حائز اهمیت

  • پس از باز کردن بسته‌‌‌‌بندی بهداشتی، باند زیر گچ در دمای 134 درجه سانتی‌‌‌‌گراد قابلیت استریل کردن را دارا است.
  • باند زیر گچ امکان استریل شدن با اشعه گاما (Gama Ray) را هم دارا است.
  • باند زیر گچ در عرض‌‌‌‌های متفاوتی تولید می‌‌‌‌شود. در هنگام خرید با توجه به عضوی که باید گچ گرفته شود، عرض مورد نیاز خود را انتخاب کنید.
  • در هنگام خرید به بسته‌‌‌‌بندی باند به خوبی توجه کنید و در صورت باز بودن و یا آسیب به بسته‌‌‌‌بندی بهداشتی آن را به فروشنده مرجوع کنید.
  • بسته‌‌‌‌بندی رول‌‌‌‌های حاوی باند گچ باید به‌‌‌‌ نحوی باشد که ابتدا و انتهای آن‌‌‌‌ها پرس شده باشد و به‌‌‌‌وسیله‌‌‌‌ی سلفون کاملا پوشانده شده باشد.
  • در هنگام خرید باند زیر گچ توجه به این نکته اهمیت دارد که هر چه میزان التهاب احتمالی عضو آسیب‌‌‌‌ دیده بیشتر باشد به میزان بیشتری از باند ویبریل نیاز دارید.

موارد ایمنی

پس از گچ‌‌‌‌گیری از گرم نگه داشتن محل مانند قرار دادن پتو و ملافه بر روی محل گچ گرفته شده خودداری کنید.

خرید باند زیر گچ با کیفیت و قیمت مناسب

خرید باند ویبریل از طریق فروشگاه تجهیزات پزشکی آسان مد به صورت اینترنتی و آنلاین است. کسانی که نیاز به استفاده از این محصول دارند، باید از میان برندها و محصولات مختلف این باند انتخاب نمایند. عرض های موجود از باند ویبریل در بازار از 5 سانتی متر تا 20 سانتی متر متغیر است. برحسب نیاز برای استفاده در اندام های مختلف، بایستی از عرض های مختلف باند ویبریل استفاده شود. از این رو در هنگام خرید باند ویبریل باید تنوعی منطقی از عرض های مختلف آن را سفارش داد. متقاضیان در صورت لزوم برای مشاوره تخصصی خرید باند ویبریل می توانند از طریق راه های ارتباطی موجود در سایت با ما در تماس بوده و از راهنمایی های مشاورین ما در این عرصه استفاده کنند.

خرید باند زیر گچ با کیفیت و قیمت مناسب

مزیت اصلی فروشگاه تجهیزات پزشکی آسان مد برای پرسنل بیمارستانی و مراکز درمانی، داشتن متخصصین خبره مربوط به این تجهیزات می باشد. از این رو کاربران تحت هر شرایطی می توانند از کیفیت محصولات مندرج در سایت اطمینان داشته باشند. قیمت باند ویبریل نیز برحسب متراژ و عرض و برند مورد نظر تفاوت هایی با هم دارد. بهترین خرید این نوع باندها خرید عمده آن است که می تواند صرفه اقتصادی بالایی برای کاربران ایجاد کند. کاربران شخصی هم در صورت نیاز می توانند با خرید اینترنتی اقدام به تهیه این محصول و داشتن آن در جعبه کمک های اولیه خود نمایند.

نظر خود را وارد نمایید.