آشنایی با شکم بند طبی، کاربرد و انواع آن

مشکلات شکمی و درمان آن

به تجمع غیرطبیعی لایه های چربی در بدن اضافه وزن و چاقی می گویند. چاقی سلامتی افراد را تحت تاثیر قرار می دهد و به آن ضربه می زند. یکی از نواحی بدن که چربی های اضافه در آن ذخیره می شود شکم است. توانایی عضلات شکم به دلیل چاقی کاهش یافته و شکم برآمده می شود. این شرایط مرکز ثقل بدن را به سمت پایین و جلو جابه جا می کند و انحنای کمر را افزایش داده و باعث بوجود آمدن درد و ناراحتی می شود. شکم بند به راحتي در ناحيه شكم محكم شده و به لحاظ داشتن يك لايه پارچه مخصوص، حرارت ناشي از فعاليت هاي روزانه و ورزشي را در خود حفظ نموده و با ايجاد تعرق و سوخت و ساز بيشتر در اين ناحيه به از بين رفتن چربي هاي اطراف شكم كمك مي نمايد.

شکم بند یکی از محصولات پراستفاده طبی است که موجب افزایش چربی سوزی در ناحیه پهلو، شکم، جمع شدن پوست و شکل‌گیری شکم می‌شود. باند‌های شکمی از پارچه‌های انعطاف پذیر تهیه می‌شوند و شکم را کاملا در بر می‌گیرند. این باند‌ها معمولا زیر لباس پوشیده می‌شوند و فشار ملایمی به باسن، شکم و کمر وارد می‌کنند تا کمی فشرده تر شوند. باند‌های شکمی در بین زنان باردار از محبوبیت بالایی برخوردارند و در اندازه‌ها، شکل‌ها، رنگ‌ها و طرح‌های مختلف موجودند. این باند‌ها اغلب دارای بخشی لاستیکی هستند که از جمع شدن آن‌ها روی شکم جلوگیری می‌کند.

 

 
مشکلات شکمی و درمان آن

 

شکم بند چیست و چگونه به شما کمک می کند؟

بالای تنه انسان شامل قفسه سینه، شکم و لگن می‌شود. شکم توسط عضلات دیواره‌های خلفی (پشت)، قدامی (جلو) و جانبی احاطه شده است و در زیر دیافراگم تا دهانه ورودی لگن قرار دارد. داخل شکم احشا شکم قرار دارند. شکل شکم به وضعیت عمومی بدن، حالت فیزیولوژیکی اندام‌های داخلی و قابلیت کنترل جداره شکم بستگی دارد. موقعیت احشا داخل شکم در حالت ایستاده، تنها توسط نیروی جاذبه کنترل نمی‌شود، بلکه مقدار زیادی به توانایی دیواره قدامی شکم در نگهداری آن وابسته است. ضعف عضلات شکم می‌تواند توانایی دیواره قدامی برای حفظ شکل طبیعی شکم را کم کند و در نتیجه در قسمت تحتانی شکم برآمدگی به وجود آمده و احشا شکم در حالت ایستاده به سمت پایین تمایل پیدا می‌کند. به این عارضه، افتادگی شکم می‌گویند که موجب بدشکل شدن ظاهری بدن می‌شود. علاوه بر این به دلیل این که وزن شکم به سمت پایین و جلو می‌افتد، مرکز ثقل بدن تغییر می‌کند و فشار آن بر مهره‌های ستون فقرات وارد می‌آید که در درازمدت موجب افزایش قوس کمر و فشار بر مهره‌های کمری می‌شود و درد و ناراحتی را به وجود می‌آورد.

برای کسانی که مشکل اضافه‌ وزن دارند، شکم‌ بند طبی با داشتن خاصیت کشسانی مناسب، شکم را جمع کرده و در وضعیت مناسبی قرار می‌دهد و از فشار بیش از حد به مهره‌های پایینی ستون فقرات جلوگیری می‌کند. از شکم‌ بند می‌توان بعد از عمل جراحی شکم و کمر، دوران بعد از زایمان و جبران ضعف عضلات شکم در سالمندان، گرم نگه داشتن کلیه و همچنین در دوران قاعدگی خانم ها برای تسکین درد استفاده کرد. علاوه بر این، جهت استفاده در کمردردهای خفیف با منشأ عضلانی نیز مناسب است. در ساخت این محصول از الیاف پنبه‌ای استفاده شده که با تهویه مناسب هوا، امکان استفاده از آن را به مدت طولانی فراهم می‌کند و در حین انجام فعالیت‌های روزانه نیز قابل استفاده است. توصیه می‌شود ضمن استفاده از شکم بند، به کمک تمرینات مخصوص به تقویت عضلات شکم بپردازید. حتی‌الامکان هنگام دراز کشیدن و خوابیدن، خصوصاً بعد از عمل جراحی شکم، شکم بند را باز نموده یا آن را شل نمایید. برای شست‌وشوی محصول از آب سرد استفاده کنید و از چنگ زدن و فشردن هنگام آبکشی خودداری نمایید.

 

 
شکم بند چیست و چگونه به شما کمک می کند؟

 

مشخصات شکم بند طبی

قابل تنظیم، قابل شستشو، سبک و راحت، با كیفیت بالا و نوارچسب بادوام، بدون ایجاد حساسیت

کاربردهای شکم بند طبی

كاهش سایز شكم، جلوگیری از افتادگی شكم، حفظ زیبایی اندام، کوچک کردن شکم و پهلو، برطرف کردن دردهای ناشی از گرفتگی عضلات کمری و پهلو و شکم، حمایت از مهره‌های کمری در صدمات پایدار ستون فقرات، جلوگیری از افتادگی شکم بعد از رایمان و برخی از اعمال جراحی شکمی به تشخیص پزشک معالج، حمایت از برآمدگی شكم در طول تمرینات ورزشی، قرار گرفتن شکم در کمترین حجم خود، ایجاد تعرق و تسریع لاغری، از بین بردن اسپاسم و درد عضلات کمری، حمایت از مهره ها، لیگامان ها و عضلات ستون فقرات کمری

شکم بندهای طبی چگونه عمل می کنند؟

عرق کردن: استفاده از شکم بند طبی باعث می شود که بدن شما بیشتر عرق کند و آب بیشتری از بدن دفع شود بنابراین با کم شدن آب بدن شما ورزن شما نیز کاهش پیدا می کند. اگر هنگام ورزش های هوازی شکم بند طبی ببندید باعث بالا رفتن دمای بدن شما می شود و فرد ببیشتر عرق می کنید اما هیدراته بودن بدن (داشتن آب کافی) برای عملکرد طبیعی و به حداکثر رساندن بازدهی بدن در ورزش بسیار ضروری است.

فشرده شدن چربی ها: وقتی شما شکم بند خود را محکم بندید باعث فشرده شدن چربی های شما می شود حتی اگر در روز های شروع کاهش وزن خود هستید. بستن شکم بند طبی باعث می‌شود ظرف مدت کوتاهی لاغرتر به نظر بیایید؛ اما خبر بد این است که وقتی از فشار بر روی این سلول‌های چربی کم می‌شود، سلول‌های چربی به‌ تدریج به‌ اندازه و شکل اولیه خود بازخواهند گشت. 

بهبود وضعیت قرار گیری بدن: اگر بدن شما فرم مناسبی نداشته و عضلات شکم و پهلوی ضعیفی دارید بستن شکم بند طبی در قسمت میانی می تواند باعث شود شکم شما به داخل رفته و پشت شما صاف گردد درنتیجه در شکل ظاهری مؤثر بوده و فرد لاغرتر به نظر می‌آید. بستن شکم بند طبی باعث می ‌شود بدن خود را در وضعیت و شکل بهتری قرار دهید زیرا پوشیدن این کمربند باعث می ‌شود شما نتوانید خم شوید یا قوز کنید؛ اما از طرف دیگر پوشیدن این کمربند باعث می‌ شود شما از عضلات شکم و کمر خود کمتر استفاده کرده درنهایت منجر به ضعیف شدن این عضلات شود و شکل بدن را به‌ مرور دچار مشکل کند.

 

 
شکم بندهای طبی چگونه عمل می کنند؟

 

مزایا و معایب استفاده از شکم بند طبی

مزایای شکم بند طبی

تصحیح وضعیت نشستن و ایستادن: کمربند‌های شکمی با تقسیم وزن شکم زنان باردار و جابجا کردن مرکز ثقل بدن، وضعیت بدنی او را تثبیت می‌کنند. پوشیدن کمربند شکمی موجب بهبود تعادل زنان باردار می‌شود.

کاهش خطر افتادن: کمربند‌های بارداری با تثبیت لگن و بهبود بخشیدن تعادل، خطر سقوط را در زنان باردار کاهش می‌دهند. پوشیدن کمربند بارداری، تعادل زنان را بهبود می‌بخشد و خطر سقوط را در دوران بارداری کاهش می‌دهد.

آسان‌تر شدن ورزش و فعالیت بدنی: پوشیدن کمربند بارداری بویژه در سه ماهه آخر بارداری دویدن و راه رفتن را آسان‌تر می‌کند. همچنین پوشیدن کمربند بارداری احتمال بروز آسیب در حین ورزش کردن را کاهش می‌دهد.

کاهش درد‌های بارداری: کمربند‌های بارداری درد‌های ناحیه شکم و لگن، همچنین دردهای ناشی از سنگینی وزن را کاهش می‌دهند.

درمان کلیه ها: این محصول بدون حساسیت و خارش است و با ایجاد گرمای مطبوع و تعرق زیاد باعث التیام درد کلیه ها می شود. جنس شکم بند با پشم شتر خصوصیات خاصی چون استحكام و مقاومت، سبكي وزن و كاهش انتقال حرارت دارد که آن را از پشم گوسفند هم متمایز می کند.

معایب شکم بند طبی

نامناسب برای استفاده طولانی مدت: زنان باردار نبایستی به مدت طولانی از لباس‌های سفت و تنگ مانند کمربند بارداری استفاده کنند. زیرا موجب کاهش جریان خون ورودی به رحم و جنین می‌شود.

قیمت گران: کمربند‌های شکمی نسبت به باندهای شکمی ضخیم‌تر هستند و کیفیت و طول عمر بیشتری دارند. همه این عوامل موجب افزایش قیمت آن ها می شود.

انواع شکم بندهای طبی

شکم بند تمام کش پلدار

افرادی که عمل‌هایی مانند لیپوساکشن و سزارین انجام می‌دهند، از این محصول استفاده می‌کنند. این شکم بند موجب می شود که پوست و شکم، فرصتی برای جمع شدن و شکل گرفتن داشته باشد.

 

 
مزایا و معایب استفاده از شکم بند طبی

 

شکم بند لاغری

افرادی که در ناحیه شکم و پهلوی خود چربی بیش از اندازه دارند، می‌توانند از شکم بند لاغری برای چربی سوزی استفاده کنند. استفاده از شکم بند لاغری در هنگام ورزش، موجب افزایش چربی‌سوزی می‌شود.

شکم بند دوران بارداری

خانم‌هایی که در دوران بارداری در ناحیه قسمت پایینی کمر و شکم خود درد دارند، از این محصول استفاده می‌کنند. این شکم بند مانع کشش عضلات و پارگی پوست شده، وزن شکم را به ستون مهره‌ها منتقل کرده و تعادل ایجاد می‌کند.

شکم بند تمام کش قابل تنظیم

این شکم بند به‌ گونه‌ای طراحی شده است که هوا به راحتی در آن جریان پیدا می‌کند و موجب عدم تعریق می‌شود. شکم بند تمام کش، برای افرادی که عمل‌هایی همچون لیپوساکشن داشته‌اند توصیه می‌شود. این محصول کمک می‌کند تا پوست بتواند مجددا شکل بگیرد.

شکم بند تمام کش قابل تنظیم با کش ساپورت

این شکم بند علاوه بر جمع کردن شکم، موجب افزایش فشار و و فشردگی چربی‌ها در ناحیه پهلو و شکم می‌شود.

شکم بند تمام کش سگک‌دار

افرادی که در ناحیه شکم خود عمل و جراحی داشته‌اند از این محصول به عنوان یک کمک‌ کننده برای شکل گرفتن پوست شکم استفاده می‌کنند. شکم بند تمام کش سگک دار، از تورم‌های بعد از جراحی جلوگیری می‌کند.

شکم بند صادراتی

شما می توانید از این محصول برای کمردردهای خفیف و جلوگیری از رگ‌به‌رگ شدن کمر استفاده کنید. همچنین این شکم‌بند با فشرده کردن چربی‌های شکم و پهلو، موجب چربی سوزی می‌شود.

خرید شکم بند طبی

خرید شکم بند امروزه به صورت آنلاین بسیار مورد توجه واقع شده و بالا بودن میزان خرید اینترنتی شکم بندهای طبی به وضوح نشان دهنده این موضوع می باشد. شما می توانید از وب سایت های معتبر مانند فروشگاه اینترنتی آسان مد، انواع مختلف شکم بند طبی را مشاهده کرده و با توجه به سایز، جنس و تجویز پزشک یکی از این موارد را خریداری کنید. البته باید در خرید اینترنتی به بسیاری از نکات توجه کنید. در ادامه شما را در این باره راهنمایی می کنیم:

سایز شکم بند: قبل از خرید شکم بند اساسی ترین نکته ای که باید به آن توجه کنید، دقت در سایز مناسب می باشد. به طور کلی هنگام خرید شکم بند دقت کنید که سایز بزرگ تر از سایز خودتان خریداری نکنید، چراکه گشاد بودن آن هیچ گونه تاثیری ندارد. همچنین سایز کوچک تر از سایز خود را هم نخرید، چون با فشار وارد کردن به قسمت های مختلف بدن، باعث ایجاد چین و چروک در آن قسمت ها می شود. بنابراین سعی کنید سایز مناسب استایل خودتان را قبل از خرید به دست آورید، برای این کار می توانید از کارشناسان فروش آسان مد کمک بخواهید.

جنس شکم بند: یکی از موارد مهم دیگر هنگام خرید شکم بند، توجه به جنس شکم بند می باشد. سعی کنید جنس بادوام و باکیفیتی را خریداری کنید، چون این شکم بندها معمولا برای بسته شدن نیاز به فشار زیادی دارند و امکان پارگی آن ها وجود دارد. اما اگر جنس خوبی را بخرید نه تنها پاره نمی شود بلکه بسیار عالی هم عمل می کند.

 

 
خرید شکم بند طبی

 

قابل شست و شوی شکم بند: هنگام خرید از فروشنده بپرسید که شکم بند مد نظرتان قابل شست و شوی است یا خیر. سعی کنید شکم بند که قابلیت شست و شو دارد را خریداری نمایید. چون گن ها به دلیل برخورد مستقیم با پوست دچار تعریق می شوند و به مرور زمان آلوده خواهند شد.

قیمت شکم بند: هنگام خرید هر کالایی توجه به قیمت بسیار حائز اهمیت خواهد بود. قیمت شکم بند با توجه به جنس، نوع و قابلیت اندازه گیری آن ها متفاوت است. اما سعی کنید بیش از هر چیز به کاهش دهنده بودن وزن و فرم دهنده بودن آن دقت نمایید. اگر مشکل گوارشی دارید زیرنظر پزشکتان از شکم بند استفاده کنید.

نظر خود را وارد نمایید.