سوند فولی سه راه سایز 24

ویژگی‌های محصول
  • برند IDEALCARE
  • کشور سازنده: مالزی
  • جنس سوند فولی: لاتکس
*

قیمت فروش عمده و جزئی متفاوت می باشد.

متاسفانه این کالا در حال حاضر موجود نیست. می‌توانید از محصولات مشابه این کالا دیدن نمایید.

ارسال به سراسر کشور

پیک، تیپاکس، باربری

پشتیبانی 24 ساعته 7 روز هفته

تضمین کیفیت

امکان عودت کالا تا 7 روز

پرداخت های متنوع

درگاه آنلاین، کارت به کارت

سوند فولی سه راه سایز 24

سوند فولی سایز 24 سه راه یکی از پرکاربردترین ابزارآلات در پزشکی می باشد. معمولاً از سوند فولی سه راه سایز 24 در بخش ‌های داخلی برای زنان و مردان استفاده می‌ کنند. همچنین آن دسته از بیمارانی که جراحی کرده اند نیز نیاز به سوند دارند. برای این که اندازه سوند را اندازه گیری کرد از واحد فرنچ استفاده می ‌شود. فرنچ همان معنای میلی متر در سایز سوند را می دهد. سوندها دارای اندازه و سایزهای مختلفی هستند که در هر وضعیت بیماری از سوند با سایز مختلفی استفاده می شود، همچنین سایزهای مختلف سوندها نیز دارای رنگ های مختلفی می باشد. به طور کلی از سوند ها برای تخلیه و یا پر کردن مثانه و همچنین نمونه برداری و اندازه گیری ادرار استفاده می‌ شود اما سوند فولی سه راه سایز 24 کاربردها و ویژگی های دیگری دارد که ما در ادامه به آن اشاره می کنیم.

کاربردهای سوند فولی سه راه سایز 24

به طور کلی خوب است بدانید که سوند فولی یکی از رایج ترین و متداول ترین سوندها می باشد که پزشکان برای بیماران از آن استفاده می کنند. سوند فولی سه راه سایز 24 دو مجرا دارد که نوک مستقیمی را دارا می باشد و همچنین بالونی در انتهای آن قرار دارد. آن دسته از بیمارانی که نیاز به سوند ادراری ماندگار دارند باید از سوند فولی سه راه سایز 24  استفاده کنند. برای این که بتوانید سوند فولی را در مثانه قرار دهید باید آن را در محل مورد نظر باد کنید. می توان سوند فولی سه راه سایز 24  را درون مجرای ادراری و یا زیر شکم به مدت ۹۰ روز قرار داد.  باید به این نکته نیز اشاره کرد که سوندهای فولی معمولاً برای استفاده های طولانی مدت بسیار مناسب هستند. درصورتی که پزشک معالج تشخیص دهد که فرد بیمار باید در طی چند روز یا چند هفته سوند داشته باشد بهترین گزینه سوند فولی سه راه سایز 24 می باشد. سوندهای فولی هم دو راه هستند و هم سه راه. این که بیمار از چه نوع سوند فولی استفاده کند بستگی به تجویز پزشک معالج دارد.

فرق بین سوند فولی سه راه با سوند فولی دو راه

در سوند فولی سه راه  یک حفره ادرار را از طریق لوله سوند به کیسه ادرار ارسال می کند. دومین حفره  آب استریل را هنگامی که سوند تورم دارد و همچنین برای تخلیه بالون استفاده می شود. حفره سوم ممکن است برای تزریق داروها به مثانه یا ایجاد مسیری برای تزریق مداوم آب به مثانه استفاده شود.

چه آمادگی هایی برای انجام سوند فولی مورد نیاز است؟

قبل از بکار گرفتن سوند فولی در منزل باید منطقه ای را که مربوط به سوند فولی می باشد به طور کامل تمیز نموده و آن را تمیز نگه دارید، همچنین قبل از انجام متد سوند فولی، باید از پارچه پنبه ای استفاده شود و از مواد شیمیایی در ناحیه ی تناسلی به هیچ عنوان استفاده نگردد.

روال سوند فولی در منزل برای زنان به چه صورت می باشد؟

سوندیزاسیون زنان در منزل به این صورت می باشد که، به دلیل این که مجرای ادرای زنان کوتاه تر از آقایان می باشد و این مجرا در وسط لگن واقع شده است، فرد بیمار باید برای قرار دادن سوند در مثانه به پشت دراز کشیده و باسن خود را در لبه ی تخت قرار دهد. قرار گرفتن مجرای مثانه در مقابل پزشک موجب می گردد تا پزشک به راحتی متد سوند فولی بیمار را انجام دهد و مجرای ادرار او را تخلیه کند.

سوند فولی آقایان در منزل به چه صورت انجام می پذیرد؟

ازآن جایی که مجرای ادرار آقایان بلند تر از مجرای ادرار خانم ها می باشد، فرد بیمار باید برای وصل نمودن سوند روی تخت به پشت دراز کشیده تا پزشک مربوطه سوند فولی را برای وی انجام دهد. سوند فولی در منزل برای آقایان به دو روش صورت می گیرد که در حالت اول به این صورت است که محل سوند فولی و اطراف آن را با استفاده از پنبه به طور کامل تمیز می نمایند و پاک سازی این ناحیه در ابتدا به صورت دایره ای صورت می پذیرد و سپس این حرکت به خارج و اطراف محل سوند فولی کشیده می شود تا به طور کامل تمیز گردد.

پس از تمیز نمودن ناحیه ی مربوط به سوند فولی، پزشک سوند فولی را با استفاده از ژل های  مخصوصی که سبب روان شدن سوند می گردد به داخل مثانه ی فرد بیمار هدایت می نماید.

پس از عبور سوند فولی از مجرای ادراری و رسیدن آن به مثانه بالون در داخل مثانه بیمار قرار می گیرد و پس از آن از طریق یک سرنگ، بالون به آرامی پر می گردد.

پس از پر شدن بالون، ادراری که در داخل مثانه وجود دارد از طریق سوند به داخل کیسه هایی که از آب استریل پر شده است منتقل می گردد.

پس از انجام سوند فولی توسط پزشک در منزل، ممکن است یک تحریک بسیار جزئی در ناحیه ی سوند فولی ایجاد گردد که به سرعت رفع می گردد.

برای این منظور باید از پارچه ی پنبه ای تمیزی استفاده نمود و از مواد شیمیایی مضر در اطراف ناحیه ی تناسلی پرهیز گردد و این ناحیه را به طور مرتب تمیز نمایید.

پزشک مربوطه تا چند روز پس از سوند فولی بیمار را چک نموده و علائم او را پیگیری می نماید.

کیسه ی تخلیه ی ادرار در سوند فولی به چه صورت می باشد؟

کیسه های تخلیه ی ادرار مربوط به سوند فولی توسط یک آویز به کنار تخت آویزان می شوند و زمانی که این کیسه ها پر شدند، سریعا با کیسه های جدید تعویض می گردند. برای نگه داشتن آن ها به طور معمول از نوار چسب استفاده می شود و این نوار چسب را به قسمتی از پا می چسبانند. در انتهای فرآیند سوند فولی، کیسه ی ادرار از بیمار جدا گشته و روند انجام سوند او به پایان می رسد.

خالی نمودن هوای بالون سوند فولی به چه صورت انجام می پذیرد؟

برای خالی نمودن هوای داخل بالون های مربوط به سوند فولی، از سرنگ استفاده می گردد که این سرنگ ها را در داخل دریچه سوند فولی قرار داده و با استفاده از مکش آن را تخلیه می نمایند. هوایی که توسط سرنگ از بالون ها تخلیه می گردد، موجب می شود تا آب به داخل آن تخلیه گردد و زمانی که هوای بالون به طور کامل تخلیه شد، می توان سوند فولی را از مثانه فرد بیمار جدا نمود.

ویژگی های سوند فولی سه راه سایز 24

  • در انتهای این سوند ها بالونی قرار دارد. بالای سوند فولی پوششی وجود دارد که جنس آن هیدرفیلیک می باشد. این پوشش برای کاهش اصطکاک بین مجرا ادراری و سطح کاتتر به وجود آمده است تا زمانی که سوند در مثانه فرد بیمار قرار می گیرد بیمار احساس راحتی کند.
  • سوند فولی سه راه سایز 24، جنس سیلیکونی دارد. معمولاً از سوند فولی سه راه سایز 24 زمانی استفاده می شود که سوند با قرار گرفتن در مثانه نیاز به شستشو داشته باشد، زیرا گاهی ممکن است داخل مثانه دچار خونریزی شود.
  • زمانی که سوند وارد مثانه می شود ۱۰ سی سی مایع مقطر درون آن می ریزند تا سوند بتواند به راحتی در مثانه قرار بگیرد و از مثانه خارج نشود.
مشخصات محصولات
نام ویژگیمقدار ویژگی
واحد فروشبسته
تعداد در هر واحد10 عدد

محصولات پیشنهادی

خریداران این محصول، محصولات زیر را هم خریده‌اند