سوند فولی دوراه سایز20

*

قیمت فروش عمده و جزئی متفاوت می باشد.

متاسفانه این کالا در حال حاضر موجود نیست. می‌توانید از محصولات مشابه این کالا دیدن نمایید.

ارسال به سراسر کشور

پیک، تیپاکس، باربری

پشتیبانی 24 ساعته 7 روز هفته

تضمین کیفیت

امکان عودت کالا تا 7 روز

پرداخت های متنوع

درگاه آنلاین، کارت به کارت

سوند فولی چیست؟

سوند فولی که بانام کاتتر فولی نیز شناخته می شود، یکی از وسایل اصلی برای خلاصی از شرایطی است که ادرار کردن غیرممکن و یا سخت است. سوند فولی یک لوله انعطاف‌ پذیر و باریک است که به راحتی در پیشابراه قرار گرفته و یکی از انواع کاتترهای ثابت است. این لوله دو بخش دارد. یکی در هر دو سمت باز بوده و ادرار را درون یک کیسه ادراری می‌ریزد. سر دیگر یک دریچه متصل به بالون موجود در داخل لوله دارد. بالون فولی پس از قرارگیری در مثانه، با آب مقطر پر می‌شود تا از خارج شدن کاتتر جلوگیری شود. این کاتتر از سیلیکون یا پوشش لاتکس طبیعی ساخته می‌شود.

چه زمان از سوند فولی استفاده می شود؟

شرایط و بیماری‌های مختلفی وجود دارد که منجر به کاهش توانایی ادرار کردن به طور طبیعی می‌شود. برخی از شایع‌ترین بیماری‌ها شامل:

سوند فولی دو راه سایز 20

سوند فولی دو راه سایز 20 یا کاتتر ادراری یک لوله خالی و نازک استریل و انعطاف پذیر است که به مثانه وارد می شود تا ادرار را تخلیه کنند. از آن جایی که در انتهای سوند فولی یک بادکنک قرار دارد که باعث نگهداری در مثانه می گردد به آن سوند ماندگار نیز گفته می شود. بادکنک سوند با آب استریل پر می شود تا مانع خارج شدن آن از مثانه شود. پس از نصب سوند فولی ادرار از راه لوله آن به داخل کیسه ادرار تخلیه می شود. گاهی نیز برای تخلیه موقت مثانه (مثلا بعد از یک عمل جراحی)، یا برای گشاد کردن مکرر مجرا در کسی که سابقه تنگی مجرای ادراری داشته و گاهی هم برای تخلیه دائمی مثانه در بیماری که به هر دلیل نمی تواند ادرار کند از سوند فولی استفاده می شود.

موارد استفاده از سوند فولی دو راه سایز 20

تاخیر یا توقف ادرار، کاهش فشار یا منقطع شدن ادرار

فشار آوردن به منظور ادرار کردن و تخلیه نشدن مثانه

نمونه برداری از مثانه برای تشخیص بیماری و یا تصویر برداری از مجرای ادراری

پس از جراحی در ناحیه تناسلی یا شکستگی لگن

پس از جراحی غده پروستات یا بیماری های مربوط به پروستات

انواع کاتتر فولی

براساس سر کاتتر فولی انواع سر صاف، کوئید و کانسیل وجود دارد.

سوند فولی سر صاف

یکی از شایع‌ترین نوع سوند فولی سوند سر صاف است که یک دهانه 1.25 اینچی در انتها دارد. یک پوشش هیدروفیلی دارد که روان‌کنندگی ایجاد می‌کند و درد و ناراحتی در حین جایگذاری را کاهش می‌دهد.

سوند فولی سر کوئید

نام این کاتتر از کلمه فرانسوی کوئید به معنای آرنج گرفته شده است که یک خم کوچک نزدیک به سر خود دارد و معمولا برای بیمارانی که پروستات بزرگی دارند تجویز می‌شود. سر این کاتتر طوری طراحی شده است که از مناطق باریک عبور کند.

سوند فولی سر کانسیل

تنها تفاوت این کاتتر این است که سرش یک سوراخ است و سیمی از آن رد می‌شود. یکی از انواع این سوند Medtronic Covidien Dover دو طرفه کانسیل سر سیلیکونی 5 سی سی است.

کاتترهای فولی بر اساس تعداد لوله‌ها به سه راهی و دو راهی تقسیم می‌شود:

سوند فولی دوراه

کاتترهای دو راهی نوع پایه است که دو لوله و یک بالون در انتها دارد. لوله‌های این کاتترها مات بوده و درنتیجه موقعیت‌یابی در اسکن را ساده می‌کند.

سوند فولی سه راهه

کاتترهای سه راهی یک لوله اضافی برای انفوزیون محلول‌هایی مانند سالین استریل دارند که به خروج لخته خون پس از جراحی کمک می‌کند.

مشخصات محصولات
نام ویژگیمقدار ویژگی
واحد فروشبسته
تعداد در هر واحد10 عدد

محصولات پیشنهادی

خریداران این محصول، محصولات زیر را هم خریده‌اند