دستگاه بخور گرم سامان

ویژگی‌های محصول
  • نوع بخور: گرم
  • قابلیت حمل آسان
  • قابلیت استفاده به صورت 24 ساعته
  • ساخت ایران
  • دارای گارانتی اصالت و سلامت فیزیکی
  • دارای مخزن خوشبو کننده هوا
  • قابلیت نمایش میزان آب
  • قابلیت خاموشی خودکار بعد از اتمام آب
  • منبع تغذیه: آداپتور برق
*

قیمت فروش عمده و جزئی متفاوت می باشد.

متاسفانه این کالا در حال حاضر موجود نیست. می‌توانید از محصولات مشابه این کالا دیدن نمایید.

ارسال به سراسر کشور

پیک، تیپاکس، باربری

پشتیبانی 24 ساعته 7 روز هفته

تضمین کیفیت

امکان عودت کالا تا 7 روز

پرداخت های متنوع

درگاه آنلاین، کارت به کارت

به طور معمول کاربرد دستگاه بخور برای مرطوب کردن محیط منزل و یا محیط کار است که  امروزه در دو نوع سرد و گرم در بازار موجود است.

آشنایی با دستگاه بخور گرم یا مرطوب کننده‌ هوای گرم

برای دانستن اندکی تفاوت بین دستگاه های رطوبت ساز سرد و گرم بهتر است بگوییم که بخور گرم توسط اکثر پزشکان در فصول سرد سال توصیه می شود و با مرطوب نگه داشتن محیط در درمان گرفتگی و عفونت موثر است.

آلرژن ها را کاهش داده و سرفه های خشک را تسکین می دهد. این نوع بخورها برای افرادی که از سینوزیت رنج می برند نیز از نیمه دوم سال گزینه بسیار خوبی است. در دستگاه بخور گرم، آب توسط یک عنصر گرم کننده گرم می شود و پس از تبدیل آن به بخار به فضا آزاد می شود. در ادامه به مزایا و معایب این نوع بخورها اشاره می شود.

مزایا

این بخور بهترین گزینه در زمستان برای جلوگیری از خشکی و التهابات تنفسی و پوستی است.

معایب

بخور گرم بخاطر عنصر گرمایشی نسبتاً قوی مورد استفاده، سر و صدا و مصرف انرژی بیشتری خواهد داشت و از دیگر معایب آن این است که دستگاه گرم می شود و نباید برای کودکان و سالخوردگان قابل دسترسی باشد.

انواع دستگاه بخور گرم

۱- دستگاه بخور گرم نوع تبخیری

این مدل دستگاه عملکرد پیچیده ای ندارد، با استفاده از یک الکترود دمای آب را به اندازه ای می‌رساند که بخار شده و سپس بخار آن در هوا پخش می‌شود. از مزیت‌های اصلی این مدل این است که می‌توان با مشورت پزشک داروهایی را در مخزن آن ریخت تا همراه با رطوبت در هوا منتشر شوند، البته یکی از معایب این مدل هم مصرف برق نسبتا بالای آن است.

به طور کلی استفاده از بخور گرم توصیه می‌شود، به هرحال هوای پاک و گرم را وارد محیط می کنند زیرا باکتری ها در بخار آب از بین رفته اند و بخار آب کاملا پاک به هوای خانه اضافه می شود.

۲- دستگاه بخور گرم نوع التراسونیک

عملکرد ای مدل بدین صورت است که با استفاده از یک دیافراگم که با فرکانس فراصوت می‌لرزد، قطرات آب تولید می‌کند. این قطره‌ها به‌ شکل رطوبت خارج شده و در محیط و فضا منتشر می‌شوند. در واقع عملکرد آن مانند مدل تبخیری نیست که آب را به بخار تبدیل کرده و سپس در خانه منتشر کند، و البته مصرف برق کمتری هم دارد و از این نظر مقرون به صرفه است.

این مدل بخورهای گرم یا رطوبت ساز گرم، در دو مدل تک منظور و دو منظوره تولید می‌شوند، دو منظوره ها هم بخور سرد هستند و هم بخور گرم که این می تواند موجب کاهش هزینه شما در خرید دو مدل متفاوت شود.

دستگاه بخور گرم چه فوایدی دارد؟

این دستگاه به عنوان نوعی مرطوب کننده طبیعی است. از آن برای بین بردن خشکی پوست و اندام‌های داخلی بدن استفاده‌های فراوانی می‌شود. برخی از مزیت‌های دستگاه بخور را در زیر فهرست می‌کنیم.

  • تسکین دهنده تارهای صوتی تحریک‌شده در اثر خشکی هوا
  • آرام کردن سرفه‌ های خشک و مداوم
  • از بین بردن تحریکات بینی و گلوی خشک
  • ایجاد رطوبت در پوست‌های خشک
  • ترمیم کردن لب‌های ترک‌ خورده در اثر خشکی هوا
  • کاهش سردرد با ایجاد رطوبت در سینوس‌ها

این علائم زمانی بروز می‌کنند که محیط اطراف شما دارای رطوبت کافی نیست. در فصل زمستان این علائم را ممکن است بیشتر از هر فصل دیگری مشاهده کنید. به همین دلیل دستگاه بخور بهترین گزینه برای درمان خشکی بدن است.

نکات مهم هنگام خرید بخور گرم

1. انتخاب نوع

نخستین نکته در خصوص خرید بخور گرم مربوط به انتخاب نوع آن می شود، باید با توجه به شرایط محیطی و میزان بودجه خود یکی از آن ها را برگزینید.

2. مدل دستگاه

پس از انتخاب نوع دستگاهتان نوبت به تعیین مدل آن می رسد؛ یعنی در این مرحله باید مشخص کنید که علاقه مند به استفاده از یک دستگاه بخور رومیزی دارید و یا می خواهید از یک مدل کنسولی یا همان ایستاده در محیط خانگی و یا کاری خود بهره وری داشته باشید. فراموش نکنید که از مدل های ایستاده می توانید برای ایجاد بخار گرم در محیط های بزرگ استفاده نمایید و از مدل های رومیزی نیز که از قابلیت حمل و نقل آسانی برخوردار هستند در هر جایی همچون کابین خودرو و یا در طول سفر استفاده کنید.

3. وزن و اندازه محصول

فاکتور مهم بعدی در خصوص انتخاب بخور گرم مربوط به وزن و اندازه کلی دستگاه مدنظرتان می شود. در این زمینه انتخاب با خودتان است که به دنبال خرید یک دستگاه جمع و جور و سبک وزن باشید و یا قصد خرید دستگاهی بزرگ و سنگین وزن را برای خودتان متصور باشید؛ با این حال فراموش نکنید که دستگاه شما باید از وزن و اندازه مناسبی چه برای قرارگرفتن در فضای مورد نظرتان و چه برای سهولت در جا به جایی اش برخوردار باشد.

4. ظرفیت مخزن

در هنگام خریدتان از توجه به ظرفیت مخزن دستگاه انتخابی تان نیز غافل نشوید. در این خصوص بهتر است با در نظر گرفتن ابعاد محیطی که قرار است از دستگاهتان در آن استفاده کنید، اقدام نموده و برای محیط های کوچک از دستگاه هایی با مخزن کم حجم تر و برای اماکن بزرگ تر از دستگاه هایی با گنجایش مخزن بیشتری استفاده نمایید. لازم به ذکر است که حجم مخزن دستگاه های بخور اصولا بر حسب گالن یا لیتر اندازه گیری می شود.

5. حجم صدای تولیدی

در بخش قبلی گفتیم که دستگاه های بخور گرم التراسونیک به نسبت مدل های تبخیری از حجم صدای کمتری برخوردار هستند. اما با این حال بدانید و آگاه باشید که کلا دستگاه های بخار خیلی از سروصدای زیادی که سبب برهم خوردن آرامش شما عزیزان باشد، برخوردار نیستند و می توان حجم صدای تولیدی آن ها را تحمل نمود.

6. GDP دستگاه

منظورمان از GDP در واقع همان میزان زمانی است که دستگاه با در نظر داشتن آب درون مخزن خود اقدام به ایجاد رطوبت پیوسته در طول ۲۴ ساعت شبانه روزی می کند. در این خصوص باید بدانید که هرچه جی دی پی دستگاه بخور شما بیشتر باشد، دستگاهتان از توانایی بیشتری برای تولید رطوبت نیز برخوردار است.

7. سهولت در مصرف

خیلی مهم است که دستگاه مورد نظر شما از رابط کاربری آسانی برایتان برخوردار باشد؛ مثلا دارای مخزنی با لایه شیشه ای نشکن باشد تا شما بتوانید حجم آب درون آن را مشاهده نمایید. یا از قابلیت تمیزی و همچنین باز و بسته کردن راحت مخزن خود برخوردار باشد.

8. تمیزی آسان دستگاه

از دیگر نکات مهم در خصوص انتخاب و خرید بخور گرم توجه به قابلیت تمیزی آسان دستگاه است. در این خصوص شما عزیزان باید بدانید که در پروسه تبخیر آب قطعا رسوبات و جرم های موجود در آب و همچنین املاح معدنی آن به هنگام بخار شدن آب و یا مایع درون مخزن بصورت ته نشین شده باقی می ماند و در گوشه و زوایای دستگاه جمع می شود؛ بنابراین خرید دستگاهی که از قابلیت شستشوی آسان برخوردار باشد و امکان تمیزی آسان کل قسمت های مختلف دستگاه را برایتان ایجاد نماید،‌ بسیار حائز اهمیت است.

9. رده مصرف انرژی

حتما به میزان مصرف انرژی دستگاه خود نیز بها داده و خیلی سَرسَری از کنار آن عبور نکنید! دستگاه های بخور گرم در مقایسه بخور سرد از مصرف انرژی بالاتری برایتان برخوردار هستند و به همین منظور اگر نخواهید به رده مصرف انرژی آن توجه لازم را داشته باشید، احتمالا در سر ماه با قبض برق قابل توجهی به لحاظ هزینه ای مواجه خواهید شد.

10. ویژگی های جانبی

تک منظوره یا دو منظوره بودن دستگاه، وجود مخزن کوچک برای ریختن دارو و یا مواد خوشبو کننده و ضد عفونی کننده، برخورداری از ریموت کنترل، امکان خاموشی خودکار دستگاه، آلارم کاهش حجم آب داخلی مخزن، هشدار زمانی جهت تمیز نمودن دستگاه، صفحه نمایشگر، رطوبت سنج، قابلیت تنظیم خروجی بخار و … همگی از جمله ویژگی های جانبی هستند که وجود هر کدامشان می تواند قسمت دستگاه شما را دستخوش تغییرانی نماید.

11. گارانتی محصول

از دیگر موارد مهمی که در هنگام خرید دستگاه بخور گرم باید به آن توجه لازم و کافی را داشته باشید، گارانتی و ضمانت نامه کیفی محصول است. یادتان باشد دستگاه بخور چه از نوع سرد باشد و چه از نوع گرم در طول زمان قطعا دچار خرابی و اشکالاتی خواهد شد و به همین منظور بهتر است تا شما خرید خود را از برندهای شناخته شده ای که دارای گارانتی های معتبری در کشورمان هستند نیز انجام دهید.

12. قیمت بخور گرم

تمام موارد گفته شده در این مطلب از جمله عوامل مهم بر روی تعیین قیمت بخور گرم بحساب آورده می شوند. با این حال تصمیم گیرنده نهایی خود شما خریداران عزیز هستید که باید مشخص کنید نیاز به خرید چه مدل و از چه نوع دستگاه بخور گرمی برای ایجاد رطوبت در اتاق خود و از بین بردن میکروب های موجود در هوا دارید.

تفاوت های بخور سرد و گرم

  • بخور گرم دارای قسمتی برای دارو است اما بخش برای بخور سرد امکان پذیر نیست.
  • بخور گرم به دلیل وجود عنصری مصرف انرژی بالایی دارد اما دستگاه بخور سرد انرژی کمتری مصرف می کند.
  • بخور گرم به دلیل بالا رفتن دمای آب تا 100 درجه ، بسیاری از باکتری های موجود در آب را از بین می برد و در فضا پراکنده نمی شود، اما دستگاه بخور سرد با فناوری جدید، آب بدون گرما را تبخیر می کند و این باعث پخش شدن این باکتری ها در فضا می شود.
  • بخور گرم به دلیل سرد شدن دمای محیط برای زمستان مناسب است و بخور سرد در تابستان فضا را خنک می کند.

محصولات پیشنهادی

خریداران این محصول، محصولات زیر را هم خریده‌اند