قلم کوتر یکبار مصرف فارمد

ویژگی‌های محصول
  • برند: فارمد
  • کشور سازنده: ایران
  • رنگ: سفید
  • کاربرد: بند آمدن خونریزی با تخلیه انرژی برقی در نواحی مشخص
  • یکبار مصرف
  • استریل شده
  • سازگار با هر نوع پوست
  • دارای سیستم غیر لغزشی برای عملکرد راحت تر در طول عمر جراحی
*

قیمت فروش عمده و جزئی متفاوت می باشد.

گارانتی کیفیت و اصالت کالا
43,000 تومان
قیمت مناسب تر سراغ دارید؟

ارسال به سراسر کشور

پیک، تیپاکس، باربری

پشتیبانی 24 ساعته 7 روز هفته

تضمین کیفیت

امکان عودت کالا تا 7 روز

پرداخت های متنوع

درگاه آنلاین، کارت به کارت

کوتر (cauterization) یا سوزاندن پزشکی

کوتر یک تکنیک پزشکی برای سوزاندن و حذف قسمت‌هایی از اندام‌های بدن می باشد. این عمل، با تخریب بعضی از بافت ها، موجب بهبود خونریزی و قسمت های آسیب دیده بدن می شود. همچنین با حذف بافت های مخرب در حال رشد، و کمتر کردن آسیب هایی مانند عفونت های ناشی از عدم آنتی بیوتیک، موجب بهبودی بدن می گردد.

کوتر از زمان باستان برای جلوگیری از خونریزی مورد استفاده قرار می‌گرفته است. همچنین در یونان باستان، برای کنترل خونریزی ناشی از عمل جراحی استفاده می شده است. در موارد دیگر، کوتر عمدتا برای بند آوردن خونریزی بعد از کشیدن دندان استفاده به کار می رفته. 

زمانی عمل کوتر در درمان زخم ها رایج بود و همچنین گفته شده است که قبل از کشف آنتی بیوتیک ها، این روش برای جلوگیری از قطع عضو و مرگ ناشی از خونریزی زیاد، خیلی موثر بوده است. در زمان قدیم معتقد بودند که کوتربرای بهبود عفونت نیز مناسب است، اما امروزه محققان نشان داده اند که این روش با آسیب بیشتر بافت ها و فراهم کردن بستری مناسب برای رشد باکتری ها خطر عفونت را افزایش می دهد.

کوتر در واقع دستگاه فلزی است که به صورت کلی با قرمز کردن فلز براثر حرارت عمل سوزاندن را انجام می دهد. پزشکان این دستگاه را برای جلوگیری از خونریزی رگ های خونی و دیگر هدف های مشابه مورد استفاده قرار می دهند.

دستگاه کوتر چیست؟

کوتر دستگاهی است که از جریان الکتریسیته برای بریدن بافت، انعقاد خون، بستن مویرگ ها و عروق و ... استفاده می کند. یعنی جریان الکتریسیته تولید شده به وسیله دستگاه از طریق قلم کوتر به بدن وارد شده و عمل برش یا انعقاد را در محل تماس قلم انجام داده و سپس این جریان به وسیله پلیت که به بدن بیمار چسبانیده می شود از بدن جمع آوری شده و به دستگاه کوتر باز می گردد.

آشنایی با قلم کوتر فارمد

امروزه استفاده از دستگاه هاي الكتريكي در اتاق عمل بسيار رايج و جزء لاينفك جراحي مي باشد. با توجه به خطرات بالقوه اي كه اين وسايل مي توانند براي بيمار و كادر درماني داشته باشند باید یک الگوي مناسب اجرايي جهت استفاده صحيح و بي­ خطر از اين وسايل در نظر گرفت تا از حوادث و خطرات احتمالی جلوگیری کرد. 

قلم کوتر یکی از پرمصرف ترین و کاربردی ­ترین تجهیزات اتاق عمل می ­باشد. این محصول یک تیغه است که از سرامیک پوشیده شده و برای برش بافت ها در عمل های جراحی استفاده می شود. قلم کوتر با طراحی سبک و غير لغزشي و استفاده از مواد مناسب براي عملكرد راحت‌ تر جراح ساخته  شده است. این محصول داراي روكش پلاستيكي بر روي برد الكتريكي داخل قلم جهت جلوگيري از اتصالي برق می باشد.

برای کاربرد راحت جراح مشخص كردن كاركرد هر دكمه روي قلم با رنگ‌های مختلف براي كاربري آسان مشخص شده است. در بعضی از نوع قلم های یکبارمصرف قابلیت تعویض سرقلم نیز میسر می باشد. این قلم قابليت كاركردن توسط دكمه يا پدال را دارد.

دستگاه پلیت کوتر با ایجاد جریان الکتریکی برای برش اندام ها یا بافت مورد استفاده قرار می گیرد. این دستگاه توسط سیمی که به آن وصل می باشد، جریان الکتریکی را به قلم مخصوص که به انتهای سیم وصل است، می فرستد. پرشک معالج پس از روشن کردن قلم کوتر و تنظیم میزان جریان مناسب از آن برای برش بافت استفاده می­ کند. در واقع قلم کوتر با اتصال به دستگاه کوتر و تخلیه انرژی برقی در نواحی مشخص باعث بند آمدن خونریزی می ­شود. معمولا قدرت دستگاه با توجه به نوع جراحی متغیر بوده و ابتدا با جریان الکتریسیته ضعیف شروع می شود و به تدریج و در صورت نیاز میزان آن را افزایش می دهند.

برای استریل کردن قلم های استفاده شده  ابتدا مواد زاید بر روی قلم را با استفاده از یک پارچه تمیز و محلول ضدعفونی رقیق پاک کنید، سپس با آب مقطر قلم ها را شسته و خشک کنید. قلم ها را در ظرف مخصوص جهت قرار دادن در دستگاه اتوکلاو قرار داده و درجه حرارت دستگاه را بر روی حداکثر درجه 121 درجه سانتیگراد قرار دهید و به مدت 15 دقیقه و در فشار 15Psi دستگاه را روشن نگه دارید. برای اطمینان از فرآیند صحیح استریل شدن از یک اندیکاتور شیمیایی یا بیولوژیک استفاده کنید.

ویژگی های قلم کوتر فارمد

دارای وزنی سبک برای کارآیی راحت

وجود دو دکمه کنترل بر روی قلم به منظور کار کردن راحت با آن

ساخته شده از مواد با کیفیت بالا در درجه صنعت

طراحی شده به شکل کاربردی برای استفاده بهتر از قلم کوتر

کابل رابط و دارای طول مناسب و قابل انعطاف

یکبار مصرف

ضدعفونی و استریل شده

سازگار با هر نوع پوست

غیر قابل اشتعال

دارای سیستم غیر لغزشی برای عملکرد راحت تر در طول عمر جراحی

نکات مهم هنگام استفاده از قلم کوتر فارمد

هنگام استفاده از قلم کوتر، مواظب باشید آن را در کنار دستگاه بیهوشی قرار ندهید، زیرا این کار ممکن است موجب آتش سوزی شود.

ممکن است در اثر تماس اتفاقی نوک قلم کوتر با بخش های سالم پوست بیمار، این بخش ها دچار سوختگی شوند.

اگر مقدار زیادی محلول ضدعفونی بر روی پوست بیمار زده شد، آنرا پاک کنید یا صبر کنید خشک شود تا پوست دچار سوختگی نشود.

اگر پوست بیمار عرق کرده باشد، ممکن است در اثر استفاده از قلم کوتر در این قسمت سوختگی ایجاد شود.

از نزدیک کردن پنبه و یا پدهای آغشته به محلول های ضدعفونی کننده، به قلم کوتر خودداری شود.

مشخصات محصولات
نام ویژگیمقدار ویژگی
واحد فروشبسته
تعداد در هر واحد100 عدد

محصولات پیشنهادی

خریداران این محصول، محصولات زیر را هم خریده‌اند

محصولات مرتبط