بالش مموری رایافوم - سایز XL تن یار

تولید کننده: تن یار

متاسفانه این کالا در حال حاضر موجود نیست. می‌توانید از محصولات مشابه این کالا دیدن نمایید.

ارسال به سراسر کشور

پیک، تیپاکس، باربری

پشتیبانی 24 ساعته 7 روز هفته

تضمین کیفیت

امکان عودت کالا تا 7 روز

پرداخت های متنوع

درگاه آنلاین، کارت به کارت

مموری فوم چیست ؟

مموری فوم (Memory Foam) که آن را به نام فوم ویسکو الاستیک (Visco Elastic Foam) نیز، می‌شناسند اولین‌بار درسال 1970 میلادی با هدف استفاده در شاتل‌های فضایی طراحی و تولید گردید. هدف از به کارگیری این فنآوری، راحتی هرچه بیشتر فضانوردان در هنگام پرواز و جلوگیری از کوفتگی ناشی از فشار ثقل روی بدن آنها بوده است. مموری فوم به تدریج در ساخت انواع بالش،پشتی ،دورگردنی زیرنشیمنی طبی ، تشک خواب و سایر محصولات مورد استفاده در زندگی روزمره به کارگرفته شده است.

مزیت و کاربرد های مموری فوم
مشخصات فیزیکی منحصربه‌فرد فوم ویسکو الاستیک پلی یورتان منجر به افزایش محبوبیت آن در صنعت مبلمان و تجهیزات پزشکی گردیده است. انطباق‌پذیری بالا، این نوع فوم را به گزینه خوبی برای استفاده به‌عنوان تشک و انواع محصولات طبی تبدیل کرده است. همچنین به دلیل بازگشت‌پذیری پایین این نوع فوم ، از آن در تولید بالشتک تختخواب استفاده میشود. افرادی که مشکلات حرکتی داشته و نیاز به استفاده از صندلی چرخ‌دار یا تخت بیمارستانی دارند ( به‌خصوص قربانیان سوختگی) می‌توانند از مزیت‌های مموری فوم بهره مند شوند. توزیع آهسته وزن بدن بر روی فوم پلی یورتان ویسکوالاستیک از فشرده شدن عروق خونی جلوگیری کرده و منجر به سهولت گردش خون و تحرک بافت‌های پوست می شود.
به‌غیراز کاربرد در تولید تخت خواب بیمارستانی، فوم ویسکو الاستیک پلی یورتان می‌تواند در تولید فوم مبلمان منزل و اداری و فوم صندلی خودرو نیز استفاده گردد. فوم ویسکو الاستیک همچنین می‌تواند در تجهیزات ورزشی، ابزار قدرت و زیره کفش طبی (زیره طبی) نیز استفاده شود. مموری فوم همچنین در کاربرد های ارگونومی مانند بالشتک گردن و پشتی کمر استفاده می‌گردد.

تفاوت مموری فوم با سایر فوم ها چیست؟
هنگامی که با دست به یک فوم معمولی فشار وارد می‌کنید، بلافاصله پس از برداشتن دست، فوم سریعا به‌حالت اولیه خود بازمی‌گردد که این به‌معنای انتقال کامل نیروی وارد شده به فوم توسط دست در جهت عکس است که دارای شدت بالایی نیز می‌باشد.
این اتفاق (برگشت فوم به حالت اول) در مموری فوم با تاخیر انجام می‌شود، در نتیجه نیروی وارده پس از برداشتن دست از روی فوم ویسکو الاستیک در زمان بیشتری برمی‌گردد که شدت نیروی برگشت شده بسیار کمتر از فوم‌های معمولی و از طرفی نیروی برگشت در یک نقطه متمرکز نمی‌شود.
تفاوت دیگر مموری فوم با فوم‌های معمولی، حساسیت این فوم‌ها به درجه حرارت است. اگر دو فوم معمولی و مموری فوم در محل سردی در یک اتاق قرارگیرند هردو سخت می‌شوند ولی به‌محض تماس بدن با فوم ویسکو الاستیک درجه حرارت بدن فوم را به حالت اول برمی‌گرداند و ظرف چند ثانیه قالب بدن را به خود می‌گیرد و این امر باعث می‌شود نیروی برگشت‌شده در مموری فوم روی سطح مورد تماس پخش شود

مشخصات محصولات
نام ویژگیمقدار ویژگی
برندتن یار
کشور سازندهایران