لوله خرطومی بیهوشی

ویژگی‌های محصول
  • نوع: مات و شفاف
  • سایزبندی: بزرگسال و اطفال
  • کارتن 20 عددی
  • یکبار مصرف
  • جنس: PVC
  • کاربرد: تأمین اکسیژن، حذف کربن دی اکسید در سیستم تنفسی بیمار
  • دارای بگ دو لیتری
*

قیمت فروش عمده و جزئی متفاوت می باشد.

*

قیمت فروش عمده و جزئی متفاوت می باشد.

گارانتی کیفیت و اصالت کالا
110,000 تومان
قیمت مناسب تر سراغ دارید؟

ارسال به سراسر کشور

پیک، تیپاکس، باربری

پشتیبانی 24 ساعته 7 روز هفته

تضمین کیفیت

امکان عودت کالا تا 7 روز

پرداخت های متنوع

درگاه آنلاین، کارت به کارت

فرآیند بیهوشی چگونه است؟

بیهوشی عبارت است از فقدان کامل حس درد. اصولاً اعما ل جراحی مستلزم بیهوشی یا بی حسی بیمار است  که بدون آن عمل جراحی برای بیمار تحمل ناپذیر است. معمولاً داروهای بیهوشی ارتباط مخصوص به سیستم عصبی داشته و باعث می شود بیمار احساس درد نکند. این بی حسی یا عمومی است یعنی مریض به کلی به خواب عمیق فرو رفته و به هیچ نوع تحریک خارجی جواب نمی دهد و یا به وسیله تزریق داروهای بخصوص، فقط در محلی که باید عمل جراحی آن انجام گیرد، احساس درد از بین می رود. داروهای بیهوشی عمومی به صورت گاز هستند مثل سیکلوپروپان که ماده ای قابل اشتعال منفجرکننده است و یا به صورت بخار مثل اتر و هالوتان می باشند که از طریق ست بیهوشی قابل انتقال به بیمار می باشند.

لوله خرطومی‌ چیست؟

لوله خرطومی‌ یک دستگاه پزشکی برای تأمین اکسیژن، حذف کربن دی اکسید و آزاد کردن داروی بیهوشی استنشاقی به بیمار است.

سیستم‌‌‌های تنفسی دایره ای یا لوله خرطومی‌ بیهوشی

سیستم‌‌‌های تنفسی دایره ای، سیستم‌‌‌های تنفسی کاملا بسته ای هستند که شامل یک اسکرابر دی اکسید کربن و یک سری از دریچه‌‌‌های یک طرفه هستند، به این معنا که گاز تنفس شده توسط بیمار می‌تواند بدون خطر مسمومیت کربن دی اکسید، دوباره استفاده شود. این بدان معناست که این سیستم‌ها به طور بسیار موثر از گاز تازه و داروی بیهوشی استنشاقی استفاده می‌کنند و  آلودگی کمی‌به وجود می‌آورند، زیرا گازهای اضافی، از محیط خارج نمی‌شوند. با این حال، آن ها به جریان گاز اولیه بالایی احتیاج دارند تا سیستم به طور کامل با غلظت مورد نظر گازها، پر شود.

این لوله‌ها علاوه بر تامین اکسیژن، سبب خروج گاز دی اکسید کربن از بدن می‌شوند و داروی بیهوشی را به بدن افراد وارد می‌کنند. در این رابطه باید بدانید که ست لوله بیهوشی از اجزای متفاوتی تشکیل شده است که شامل سوپاپ تنظیم کننده فشار و کنترل کننده در زمان تخلیه گازهای خطرناک، کیسه تهویه، لوله هایی با طول بلند و خرطوم مانند، دستگاه تامین گاز بیهوشی می‌شود. هر یک از این اجزا در ست‌‌‌های بیهوشی کارایی متفاوتی دارند و بدون آن‌ها لوله خرطومی‌ بیهوشی قابل استفاده نخواهد بود.

انواع لوله خرطومی‌ بیهوشی

انواع زیادی از لوله‌‌‌های خرطومی‌ بیهوشی یا همان لوله مدار بیهوشی وجود دارد، که هر کدام مکانیزم عمل مخصوص به خود را دارند. آنها به طور مرسوم بر اساس تعامل هوای تازه از محیط اطراف و این که آیا بیمار گازهایی را که قبلا بیرون داده است دوباره تنفس می‌کند، طبقه بندی می‌شوند.

با این حال، هیچ استاندارد بین المللی برای طبقه بندی لوله‌‌‌های خرطومی‌ بیهوشی وجود ندارد، و اصطلاح “نیمه باز” و “نیمه بسته” ممکن است به طور خاص سبب سردرگمی‌بین کاربرد آمریکایی و انگلیسی آن شود. به عبارت دقیق تر، اصطلاح “خرطومی” تنها در مورد سیستم‌‌‌های بسته صدق می‌کند که در آن گاز تنفس شده، یک چرخۀ کامل را طی می‌کند.

سیستم‌‌‌های باز: از هوای نامحدود پیرامون به عنوان منبع گاز تازه استفاده می‌کنند، بدون اینکه مرزی بین راه هوایی بیمار و فضای اطراف وجود داشته باشد. سیستم‌‌‌های خالص باز، به عنوان مثال – گاز پانسمان خیس خورده در مادۀ بیهوشی با استفاده از تکنیک قطره ای و نگه داشتن آن در نزدیکی صورت بیمار- قدیمی‌هستند و دیگر در مراکز درمانی مورد استفاده قرار نمی‌گیرد. آنها مخزن ندارند و در این روش‌ها هیچ تنفس مجددی اتفاق نمی‌افتد.

سیستم‌‌‌های نیمه باز: مانند ماسک‌‌‌های بیهوشی از هوای محاصره شده به عنوان منبع گاز تازه، استفاده می‌کنند، اما شامل نوعی دستگاه یا مخزن می‌باشد که با ایجاد مرز با اتمسفر، مخزن را محدود می‌کند. هیچ تنفس مجددی اتفاق نمی‌افتد.

سیستم‌‌‌های نیمه بسته: دارای مرز کامل با اتمسفر اطراف هستند، و از یک منبع کنترل شده برای جریان گاز تازه، استفاده می‌کند. از هوای ورودی جلوگیری می‌شود، اما گاز تازه اضافی به محیط اطراف نفوذ می‌کند. تنفس مجدد جزئی از گاز بازدم، اتفاق می‌افتد. آنها معمولا با استفاده از طبقه بندی ماپلسون، به بخش‌‌‌های جزئی تری تقسیم بندی می‌شوند.

سیستم‌‌‌های بسته: دارای مرز کاملا بسته هستند که هیچ گازی در آن نفوذ یا به آن وارد نمی‌شود، به این معنا که یک تنفس مجدد کامل اتفاق می‌افتد. رایج ترین مثال از این سیستم ها، سیستم دایره ای می‌باشد.

لوله خرطومی بیهوشی

لوله های تنفسی یا ونتیلاتور همراه با بگ بیهوشی که یکبار مصرف بوده و در دو جنس PVC و EVAA موجود است. این لوله ها دارای کانکتور مناسب برای اتصال به دستگاه ونتیلاتور هستند.

از ست لوله های خرطومی بیهوشی و تنفسی برای انتقال دارو های بیهوشی که به صورت گاز می باشند (مانند سیکلوپروپان و ایزو فلوران و … که ماده ای قابل اشتعال می باشد) به بدن بیمار استفاده می شود. این لوله های خرطومی بگ دار در واقع یک مدار بیهوشی و تنفسی یکبار مصرف و دارای طراحی مناسب جهت اتصال به دستگاه بیهوشی هستند.

این محصول با کیفیت، ضد انسداد و بدون هرگونه نشتی در سیستم و دارای کانکتورهای محکم و مقاوم و زیست سازگار است. لوله‌های بیهوشی در دو نوع مات و شفاف بدون‌ بگ و بگ‌ دار، که نوع بگ دار آن پرمصرف تر است، در دو مدل اطفال و بزرگسال موجود است.

آشنایی با ساختار و عملکرد لوله های خرطومی بیهوشی بگ دار

کیسه های بیهوشی و تنفسی یا بگ در سیستم بیهوشی، ظروف بیضوی قابل جمع شدن است که به عنوان مخزن گازهای بیهوشی و به عنوان وسیله ای برای تهویه دستی عمل می کنند. کیسه های مخزن امکان ارزیابی بصری وجود و تخمین حجم تهویه را فراهم می کنند. این کیسه ها قسمت مهمی از اکثر سیستم های بیهوشی را تشکیل می دهند.

کیسه های تنفس کشسان هستند و به صورت انواع یکبار مصرف و قابل استفاده مجدد در دسترس هستند. کیف های یکبار مصرف، در مقایسه با انواع قابل استفاده مجدد، معمولا نازک تر و سبک تر هستند. با این وجود دوام مناسبی را ارائه می دهند. به طور کلی، کیسه های مخزن از لاستیک طبیعی (لاتکس) ساخته شده اند. با این حال نسخه های غیر لاتکس برای افرادی که آلرژی به لاتکس دارند نیز موجود است.

برای بهبود چسبیدن، معمولا بافتی دارند. با این وجود کیسه های تنفسی به شکل ساعت شنی نیز در دسترس هستند تا بتوانند چسبندگی بهتری داشته باشند. کیسه های تنفس معمولا با کمک اتصالات T شکل یا در انتهای لوله های راه راه که از اتصال T در یک سیستم تنفس دایره ای منتهی می شوند، در کنیستر جاذب دی اکسید کربن یا نزدیک آن نصب می شوند.

مشخصات لوله خرطومی بیهوشی

تامین اکسیژن و آزاد کردن دارو بیهوشی استنشاقی

از جنس pvc

در دو نوع کاملا شفاف یا مات

قابل انعطاف، دو جداره با جداره داخلی صاف

کاملا یکبار مصرف و بهداشتی

دارای بگ دو لیتری

استحکام بالا در برابر پارگی و سوراخ شدن

دارای کانکتور برای اتصال به دستگاه ونیلاتور

اجزای لوله خرطومی بیهوشی

لوله تنفسی به منظور هدایت گاز

بگ ذخیره به منظور کمک به تهویه

سوپاپ محدود کننده فشار به منظور تخلیه گاز اضافی و تنظیم فشار داخلی سیستمی

یک منبع جریان گاز تازه

نکات مهم برای نگهداری لوله خرطومی بیهوشی بگ دار

چیدمان کارتن بر روی پالت حداقل ۱۰ سانتیمتر از کف و ۳۰ سانتی‌ متر از دیوار

رطوبت انبار نگهداری نباید بیش از ۶۰ درصد باشد.

دمای استاندارد جهت ست‌های تنفسی – بیهوشی ۴۵ درجه است.

از هرگونه سوراخ شدگی و نفوذ بوی غیرمعمول به بسته بندی جلوگیری شود.

محصول تغییر رنگ بدنه و ظاهر پیدا نکرده باشد.

دور از تابش مستقیم نور خورشید نگهداری شود.

مشخصات محصولات
نام ویژگیمقدار ویژگی
واحد فروشبسته
تعداد در هر واحد1 عدد

محصولات پیشنهادی

خریداران این محصول، محصولات زیر را هم خریده‌اند

محصولات مرتبط