باند ارتوپدی فایبر گلاس تاپ کست TOP CAST

ویژگی‌های محصول
  • برند: تاپ کست (TOP CAST)
  • کشور سازنده: کره
  • گارانتی: اصالت و سلامت فیزیکی کالا
  • شرایط نگهداری: دمای محل نگهداری باید زیر 25 درجه سانتی گراد باشد
  • سایز بندی: 2 اینچ، 3 اینچ، 4 اینچ و 5 اینچ
  • یکبار مصرف
  • لایه بیرونی ضدآب
*

قیمت فروش عمده و جزئی متفاوت می باشد.

*

قیمت فروش عمده و جزئی متفاوت می باشد.

متاسفانه این کالا در حال حاضر موجود نیست. می‌توانید از محصولات مشابه این کالا دیدن نمایید.

ارسال به سراسر کشور

پیک، تیپاکس، باربری

پشتیبانی 24 ساعته 7 روز هفته

تضمین کیفیت

امکان عودت کالا تا 7 روز

پرداخت های متنوع

درگاه آنلاین، کارت به کارت

درمان عضو آسیب دیده با گچ گرفتن

گچ گیری یا استفاده از آتل و اسپلینت یكی از راه حل های بسیار موثر در درمان بسیاری از بیماری ها و آسیب های اندام است. با این حال مانند هر درمان دیگری استفاده از آن ها ممكن است همراه با بروز عوارضی باشد. با آگاهی از این عوارض می توانیم به طور موثرتری از آن ها پیشگیری كنیم. وقتی اندامی در گچ یا آتل قرار دارد بروز علائم زیر نشانه خطر است:

افزایش درد یا تورم اندام و احساس سفت شدن گچ یا آتل
احساس بیحسی یا سوزن سوزن شدن در دست یا پا به علت فشار گچ یا آتل
احساس سوزش در پوست زیر گچ
تورم دست یا پا كه در پایینتر از محل گچ یا آتل قرار دارد
از دست دادن توانایی حركت انگشتان دست یا پا

این علائم می توانند نشانه فشار بیش از حد گچ روی اندام باشند. این فشار اگر از حدی بیشتر شود بسیار خطرناك بوده و میتواند مانع خون رسانی به اندام و سیاه شدن آن شود. با انجام یك آزمایش ساده می توان مشخص كرد كه آیا گچ بیش از اندازه سفت بوده و به عروق اندام فشار وارد می كند یا خیر. برای این كار با انگشت شست و سبابه دست سالم، ناخن یكی از انگشتان اندامی را كه در گچ است فشار می دهیم تا رنگ آن از صورتی به سفید تغییر یابد. با رها كردن ناخن باید رنگ آن مجددا و به سرعت از سفید به صورتی برگردد. در صورتی كه این بازگشت رنگ به كندی صورت گیرد نشانه اختلال عروقی اندام است.

انواع گچ جهت درمان عضو آسیب دیده

1. گچ معمولی یا پاریس

2. گچ فایبر گلاس

گچ های معمولی از یک لایه کتان محکم (Plaster Of Paris) تشکیل شده اند که با استفاده از دکستروز یا نشاسته سفت تر شده و این مجموعه هم با کلسیم سولفات نیمه هیدراته اشباه شده است. زمانی که به این مجموعه آب اضافه شود کلسیم سولفات نیمه هیدراته برای کریستالیزه شدن یک مولکول آب جذب می کند و تبدیل به کلسیم سولفات هیدراته می شود.این واکنش یک واکنش گرمازا می باشد لذا مقدار زیادی گرما تولید می شود:
Caso4.H2o +H2o=>4So4+Heat
پس از این واکنش و اضافه کردن آب، گچ پاریسی تبدیل به توده ای هموژن و سنگ مانند می شود و عضو را بی حرکت می کند.

روش صحیح گچ گیری

1. دستکش بپوشید.

2. ناحیه مورد نظر گچ‌ گیری را با استاگینت یا باند زیرگچ (ویبریل) بپوشانید.

3. گچ فایبرگلاس تاپ کست را به مدت ۲ الی ۵ ثانیه در آب ۲۵ درجه سانتی‌ گراد فرو برده و سپس بفشارید.

4. فرآیند پیچیدن باند و گچ‌ گیری را روی عضو آسیب دیده انجام دهید.

5. سطح قالب‌‌ گیری شده را به آرامی مالش دهید تا حالت دلخواه ایجاد گردد.

معرفی باند ارتوپدی فایبر گلاس تاپ کست (TOP CAST)

گچ فایبرگلاس تاپ کست که به آن گچ پلاستیکی هم می گویند ماده ای است که از آن برای گچ گیری (Casting) اندام آسیب دیده استفاده می شود. می دانیم که یکی از راه های بی حرکت کردن شکستگی ها و دیگر آسیب های اندام استفاده از گچ گیری است. در عمل گچ گیری اطراف اندام با لایه هایی از گچ پوشانده می شود و به این ترتیب یک قالب سفت و محکم در اطراف اندام تشکیل شده که مانع از حرکت آن و در نتیجه مانع از حرکت استخوان ها میشود. این قالب در عمل مانند یک اسکلت خارجی عمل می کند، یعنی همان خاصیتی که در جانداران سخت پوست وجود دارد. جنس قالبی که در اطراف اندام درست می شود معمولا از گچ است و به همین خاطر به آن قالب گچی (Plaster cast) یا به اختصار گچ می گویند. پس در واقع ساختمانی که در اطراف اندام ایجاد می شود قالب (Cast) نام دارد. در زبان انگلیسی بی حرکت کردن اندام با این قالب را قالب گیری (Casting) می گویند ولی در زبان فارسی لفظ گچ گیری برای آن معمول شده است. امروزه استفاده از گچ (Plaster) برای درست کردن این قالب ها به تدریج کمتر شده و جای خود را به فایبر گلاس داده است.

فایبر گلاس یک ماده کامپوزیت (Composite) بوده که از فیبرهای شیشه و یک رزین تشکیل شده است. این ماده در عین سبکی بسیار مقاوم بوده و به همین علت جانشین مناسبی برای گچ است. برای استفاده در پزشکی فایبر گلاس بصورت نوارهایی با عرض های متفاوت تهیه می شود و پزشک معالج با پیچاندن این نوارها به دور اندام یک قالب محکم و سبک را در اطراف آن ایجاد می کند.

مزایای استفاده از باند گچی فایبرگلاس تاپ کست

ثابت نگه داشتن شکستگی‌ها، درمان نافرمی‌ها، به خصوص در بخش کودکان، درمان رگ به رگ شدن و درمان دررفتگی مفصل استخوان‌ها
خشک شدن سریع و گرفتن فرم ایده‌آل برای ثابت نگه داشتن اندام
وجود منافذ ریز در باندها برای رد و بدل شدن هوا و راحتی تنفس
سهولت استفاده و تهیه گچ فایبر گلاس تاپ کست
عدم ایجاد مشکل در رادیوگرافی و امکان عبور اشعه ایکس برای عکسبرداری
عدم ایجاد مشکل برای گردش خون و فشار یا گرفتگی در عضلات
باندها به صورتی ساخته شده‌اند تا عفونت، زخم، خارش و مشکلات پوستی را ایجاد نکند و بیمار با خیالی راحت و مطمئن دوره درمان خود را سپری نماید
گچ فایبر گلاس تاپ کست اینچ ضد تعریق و ضد آلرژی می باشد
عدم ایجاد عفونت، زخم، خارش یا مشکلات پوستی
قابل استریل تا ۱۳۴ درجه سانتیگراد پس از باز کردن پوشش سلفون
یک بار مصرف و استریل بودن باندها و ممانعت از ایجاد بیماری‌های پوستی

خرید گچ‌ فایبر گلاس تاپ کست

قیمت انواع گچ های فایبر گلاس بسته به کیفیت و نوع برند آن متفاوت می‌باشد. باند گچ فایبر گلاس تاپ کست معمولاً گران‌ تر از گچ معمولی است، البته برای یک گچ‌ گیری مشخص به تعداد کمتری از باند فایبرگلاس تاپ کست نیاز است. همچنین باید دقت داشت تا برای عضو آسیب دیده سایز مناسبی از گچ فایبر گلاس تاپ کست را خریداری نمود. این انتخاب بسته به محل آسیب دیده بدن دارد، برای مثال برای مچ دست نسبت به زانو، سایز نازک تری از گچ فایبر گلاس تاپ کست انتخاب می شود، که بنا به تشخیص پزشک برای مچ دست ممکن است سایز 2 اینچی گچ مناسب باشد. فروشگاه اینترنتی تجهیزات پزشکی آسان مد به عنوان یکی از تخصصی‌ ترین مراکز ارائه و فروش انواع گچ فایبر گلاس، آماده ارائه انواع خدمات به بیمارستان‌ها، درمانگاه ها و تمامی مراکز درمانی است.

آخرین مدل گچ های موجود در بازار

گچ چاپ سه‌ گچ چاپ سه‌ بعدی مجهز به منافذ تهویه هوا با استفاده از امواج فراصوت، امکان درمان سریع‌ تر و آسان‌ تر شکستگی‌ استخوان را فراهم می‌ کند. گچ چاپ سه‌ بعدی (Osteoid Medical Cast) با وزن بسیار سبک، قابل شست و شو بوده و مجهز به منافذ تهویه هوا است که از خارش و ایجاد حساسیت پوستی جلوگیری می‌کند. این گچ چاپی مجهز به سیستم فراصوت برای درمان سریع‌تر شکستگی استخوان است؛ با قرار دادن مولدهای پالس فراصوت در بین منافذ گچ یا قسمت بالای عضو آسیب دیده، روند درمان تسهیل می‌شود.

به گفته محققان، روزانه 29 دقیقه استفاده از امواج فراصوت بر روی گچ چاپ سه‌ بعدی باعث بهبود 38 تا 80 درصد سریع‌تر شکستگی – بر اساس نوع آسیب‌دیدگی – می‌شود. طرح گچ چاپ سه‌ بعدی که توسط «دنیز کاراساهین» دانشجوی طراحی اهل ترکیه ارائه شده، جایزه طراحی 2014 Golden A'Design Award را از آن خود کرده است. پیش از این نیز طرح مشابهی با نام Cortex ارائه شده بود که شامل گچ چاپ سه‌ بعدی ساخته شده از ضایعات پلاستیکی است؛ این گچ سبک، ضد آب و دارای منافذ تهویه هوا، بازوی شکسته را محکم در جای خود نگهداشته و باعث بهبود سریع‌ تر و آسان‌ تر شکستگی می‌شود.

مشخصات محصولات
نام ویژگیمقدار ویژگی
واحد فروشکارتن / بسته
کشور سازندهایران

محصولات پیشنهادی

خریداران این محصول، محصولات زیر را هم خریده‌اند