سرسوزن وکتو VEKTO

ویژگی‌های محصول
  • برند: وکتو (VEKTO)
  • کشور سازنده: چین
  • طول: 38 میلی متر
  • سایربندی: 16، 18، 19، 20، 21، 22، 23، 24، 25، 26، 27، 29، 30 و 31
  • یکبار مصرف
  • استریل
  • تعداد در بسته: 100 عدد
  • تعداد در کارتن: 100 بسته
  • کدبندی رنگی جهت مشخص شدن سایز سوزن
*

قیمت فروش عمده و جزئی متفاوت می باشد.

*

قیمت فروش عمده و جزئی متفاوت می باشد.

گارانتی کیفیت و اصالت کالا
تماس برای قیمت
قیمت مناسب تر سراغ دارید؟

ارسال به سراسر کشور

پیک، تیپاکس، باربری

پشتیبانی 24 ساعته 7 روز هفته

تضمین کیفیت

امکان عودت کالا تا 7 روز

پرداخت های متنوع

درگاه آنلاین، کارت به کارت

آشنایی با سرسوزن (نیدل تزریق) وکتو VEKTO در تزریقات

درگذشته برای تزریقات از سرنگ یکپارچه استفاده می‌شد. این کار یک مشکل بزرگ داشت و افزایش احتمال انتقال ویروس‌ها و آلودگی‌ها از فردی به فرد دیگر بود. مشکل دیگر استفاده از این نوع سرنگ‌ها نگهداری و استریل کردن سرسوزن آن بود که پروسه‌ای زمان‌بر محسوب می شد. با پیشرفت تکنولوژی و دانش پزشکی این سرنگ‌ها کم‌کم جای خود را به سرنگ‌های با سرسوزن یک‌بارمصرف دادند. هرچند امروزه از این سرنگ‌ها برای انجام اموری مثل شست و شوی گوش استفاده می‌شود. استفاده از این سرسوزن‌ها به‌ طور چشمگیری انتقال ویروس‌ها بین بیماران را کاهش داد.

سرسوزن وکتو وسیله‌ ای برای انتقال دارو به بدن بیمار هست که تیز بوده و به‌ راحتی در بدن فرد فرو می‌ رود. هرچه شماره سرسوزن وکتو بالاتر باشد قطر سوزن وکتو کم می‌شود مثلاً قطر سوزن شماره ۲۴ نازک‌ تر از سوزن شماره ۲۲ است. امکان تولید سرسوزن تا گیج ۳۴ وجود دارد. انتخاب گیج سرسوزن وکتو بسته به محل تزریق انتخاب می‌شود؛ برای تزریق‌های زیرپوستی معمولاً از گیج ۱۹ تا ۲۶ استفاده می‌شود، برای تزریقات عضلانی از گیج ۲۶ تا۳۰ و برای تزریقات داخل پوست بیرونی از گیج ۲۶ تا ۲۸ استفاده می‌شود. جنس سرسوزن از فلز است که روی سرنگ قرار می‌گیرد.

ساختار سرسوزن وکتو

هر روش تزريقی براي نوع بافتی كه دارو در آن تزریق می شود یک روش خاص است. این که چقدر از آن دارو جذب می شود به نوع آن بافت مربوط است. یکی از روش های تزریق دارویی، استفاده از سرنگ است. دارو در پیستون سرنگ قرار می گیرد و توسط سرسوزن وارد بافت می شود. سرنگ ها بر اساس حجم، نوع سرنگ، نوع سر سرنگ و اجزای تشکیل دهنده ی آن انواع مختلفی دارند. 

سرسوزن وکتو بخش فلزی روی سرنگ است که تیز بوده و به راحتی داخل بافت بدن نفوذ می‌کند. میان سرسوزن خالی می‌ باشد که دارو (اغلب آمپول و یاسرم و ویال) از طریق آن به بدن تزریق می‌شود. سرسوزن در اندازه‌های مختلف وجود دارد وشامل یک ساقه و یک دهانه‌ است که دهانه به سرنگ وصل می‌شود. نوک سوزن به طور مورب بریده شده که فرو رفتن آن را آسان می‌کند. هرچه شماره سوزن بیشتر شود از قطر سوزن کم می‌شود مثلا سوزن شماره ۲۳ نازکتر از سوزن شماره ۲۰ است. امروزه به دلیل توجه به خطر بیماری‌هایی که از طریق سرنگ آلوده منتقل می‌شوند مانند ایدز و هپاتیت در امحاء سرسوزن پس از انجام تزریق دقت بیشتری می‌شود و از جعبه ایمنی یا کاتر استفاده می‌شود.

معرفی سایزبندی و اندازه سرسوزن وکتو

سرسوزن سایز ۱۶ سفید، با قطر زیاد بیشتر برای استفاده در تزریقات دامی و تزریق و تخلیه ژل و چربی در زیبایی

سرسوزن سایز ۱۸ صورتی، برای استفاده در بزرگسالان جهت تزریق حجم زیاد مایعات و با سرعت تزریق سریع

سرسوزن سایز ۱۹ کرم و ۲۰ زرد، برای استفاده در بزرگسالان و نوجوانان برای تزریق فرآورده های خونی و سایر مایعات تزریقی

سرسوزن سایز ۲۱ سبز، یک اندازه مناسب و متوسط که کاربرد آن برای تزریق مایعات و دارو به صورت عادی در همه سنین

سرسوزن سایز ۲۲ مشکی و ۲۳ آبی، برای تزریق مایعات و دارو به نوجوانان و بزرگسالان و از جمله نوزادان و افراد مسن

سرسوزن سایز ۲۴ قهوه ای و ۲۵ نارنجی، برای تزریق آهسته تا متوسط جهت همه سنین بویژه نوزادان، کودکان نوپا و سالخوردگان

سرسوزن سایز ۲۶ بنفش و ۲۷ طوسی، برای تزریق مایعات به بیماران دارای رگ های بسیار کوچک و شکننده

سرسوزن سایز ۲۹، ۳۰ و ۳۱ زرد، برای تزریق انسولین به بیماران دیابتی، واکسن و روش های زیبایی مزو تراپی و تزریق بوتاکس

کاربردهای انواع سرسوزن وکتو

سرسوزن ﻛﻪ در زبان انگلیسی ﺑﻪ آن Hypodermic needle گفته می شود، یک ﺳﻮزن توخالی بوده ﻛﻪ ﺑﻪ ﺳﺮﻧﮓ اتصال می یابد و ﺑﻪ کمک آن می توان ﺗﺰرﻳﻖ ﺑﻪ بافت های ﺑﺪن را اﻧﺠﺎم داد و ﻳﺎ ﻣﺎﻳﻌﺎت و ﺧﻮن را از ﺑﺎﻓﺖ های ﺑﺪن ﺑﻪ بیرون ﻛﺸﻴﺪ. ﺳﺮﺳﻮزن وکتو دو ﻗﺴﻤﺖ پلاستیکی و فلزی دارد که ﻗﺴﻤﺖ پلاستیکی ﺑﻪ ﺳﺮﻧﮓ ﻣﺘﺼﻞ می شود و ﻗﺴﻤﺖ فلزی از ﺟﻨﺲ اﺳﺘﻴﻞ ﻏﻴﺮﻗﺎﺑﻞ زﻧﮓ زدن و ﺗﻮخالی می باشد. نوک ﺳﺮﺳﻮزن را اﺻﻄﻼﺣﺎ bevel ﺳﺮﺳﻮزن می گویند ﻛﻪ ﺑﺎﻳﺪ ﺗﻴﺰ و ﺑﺮﻧﺪه ﺑﺎﺷﺪ و از ﭘﻮﺳﺖ ﻋﺒﻮر ﻛﻨﺪ و وارد  ﺑﺪن ﺷﻮد. نوک ﺳﺮﺳﻮزن ﺑﻪ ﺳﻪ ﺷﻜﻞ نوک تیز ﺑﻠﻨﺪ، نوک تیز کوتاه ، نوک تیز غیرتیز ﺳﺎﺧﺘﻪ می شود. بعضی از سرسوزن ها، از فولاد جراحی ساخته شده و بعضی از کاتترهای سیاهرگی از جنس پلاستیک می باشند.

طول سرسوزن بر اساس قطر داخلی آن از کوتاه تا بلند ساخته می شود. برای انتخاب نوع سرسوزن قطر سرسوزن بسیار حائز اهمیت است. متداول ترین سایز، شماره ۲۱ می باشد که برای تزریقات استفاده می شود. سایز ۱۶ و ۱۷ هم برای تزریق خون استفاده می شوند. براي تزريقات عضلانی از سوزن های شماره ۲۰تا ۲۳ استفاده می شود كه آن هم بستگی به غلظت ماده ی تزریقی دارد. انجام تزريقات زير جلدي نیاز به سوزن هایی با قطر کمتری دارند و براي انجام تزريق داخل جلدی سوزن ریزتری مانند سوزن شماره ۱۶ نیاز است.

سرسوزن های دیگری به نام blunt tip با نوک کند وجود دارد که برای چسب کاری یا  زدن لوبریکانت استفاده می شود.

بخش های تشکیل دهنده سرسوزن وکتو

1. قسمتی که سرنگ به سوزن متصل می شود و hub نام دارد.

2. تنه سوزن یا  shaft

3. نوک سوزن یا  bevel

ویژگی های مهم سرسوزن وکتو

نوک تیز سوزن

طول تنه سوزن

شماره سوزن يا قطر آن

سوزن های با نوک تیز كوتاه تر، برای انجام تزريقات سیاهرگی مناسب هستند. سوزن های با نوک تیز بلندتر، تيزتر هستند كه در انجام تزريقات زير جلدی و عضلانی براي بیمار ناراحتی كمتر و آزار کمتری ايجاد می کنند. بيشتر سوزن هایی كه استفاده می شوند، دارای طول 1.5 اينچ می باشد. بر اساس اندازه و وزن مريض و نوع بافتی كه تزريق مايع بايد در آن انجام شود نوع سوزن را انتخاب می شود.

در کودکان و افراد با وزن کم از سوزن های كوتاه تر استفاده می شود. از سوزن های بلندتر به طور معمول 1 الی 1.5 اینچ برای تزريقات عضلانی و از سوزن های كوتاه تر، به طور معمول برای انجام تزريقات زير جلدی استفاده می کنند. انتخاب نوع سوزن بر حسب قطر با شماره سوزن، غلظت مایعی كه قرار است از طریق سرنگ تزريق شود بستگی دارد.

یک سوزن با شماره 16 تا برای تزريق خون و فرآورده های آن مناسب می باشد. سوزن درشت در انجام تزريق خون و فرآورده های خونی به این دلیل است كه صدمه ی کمتری به گلبول های قرمز می رسد.

انواع سرنگ برای تزریقات

خرید سرسوزن وکتو

توجه داشته باشید که سرسوزن ها را باید با توجه به نوع مصرف خود تهیه کنید. همچنین این لوازم را حتما باید از مراکز معتبر و فروشگاه های تجهیزات پزشکی خریداری کرد تا در صحت سلامت آن ها اطمینان لازم را بتوان کسب نمود. علاوه بر آن به هنگام خرید، به نکات بسیار مهمی که در ادامه ذکر می شود، توجه کنید. سرسوزن تهیه شده باید دارای استانداردهای بین المللی ای نظیر ISO594 ،ISO6009 یا استاندار ملی ISIRI 3979 بوده و توسط گاز اتیلن اکساید استریل شده باشد، همچنین باید به تاریخ تولید و انقضا درج شده روی بسته بندی آن توجه نمایید. شایان ذکر است که با توجه به پیشرفت های بسیار و تولیدات گسترده ایران در زمینه تجهیزات پزشکی، می توانید سرسوزن های تولید داخل کشور را در بازار یافته و آن ها را با قیمتی کمتر نسب به نوع خارجی تهیه کنید.

با توجه به مطالب ذکر شده چون سرنگ و سرسوزن یکی از راه های تزریق مواد دارویی می باشند، توجه به نوع آن ها و نحوه استفاده از آن ها و انتخاب سرنگ و سرسوزن مناسب بسته به داروی مورد نیاز مهم است تا بتوانیم درمان را بهتر انجام دهیم. برای خرید سرسوزن وکتو که از جمله سرسوزن های باکیفیت می باشد می توانید از طریق همین بخش در سایت آسان مد اقدام فرمایید.

 

مشخصات محصولات
نام ویژگیمقدار ویژگی
واحد فروشبسته
تعداد در هر واحد100 عدد
برندوکتو VEKTO

محصولات پیشنهادی

خریداران این محصول، محصولات زیر را هم خریده‌اند

محصولات مرتبط