برند
نوع ساپورت پا
نوع ساپورت تنه
نوع زانوبند
کشور سازنده

ثابت کننده زانو تک سایز سماطب

900,000 تومان %2
880,000 تومان

ثابت کننده زانو معمولی سماطب

800,000 تومان %2
780,000 تومان

زانوبند چهار فنره اوپلون سماطب

975,000 تومان %1
960,000 تومان

زانوبند چهار فنره نئوپرن سماطب

685,000 تومان %1
675,000 تومان

زانوبند حوله ای سماطب

250,000 تومان %6
235,000 تومان

زانوبند ژاکارد سماطب

345,000 تومان %1
340,000 تومان

زانوبند ساده نئوپرن سماطب

365,000 تومان %3
353,000 تومان

ساپورت پا

ساپورت طبی یکی از محصولات ارتوپدی پرکاربرد از جنس کتان است که برای بهبود عضو های آسیب دیده از آن استفاده می کنند. این محصول با اعمال فشار خارجی به اعضا، روند ترمیم را تسریع می بخشد. از ساپورت های طبی در مصارفی مانند: ورم و ادم لنفاوی، رفع سلولیت و همچنین برای نگهداری اعضا پس از شکستگی، عمل جراحی و... بهره می گیرند. این محصول در انواع مختلفی نظیر: معمولی، گرمایشی و سرمایشی، برای اعضای مختلف بدن تولید شده است، که بنا بر نوع فواید و کیفیت آن ها، در قیمت های متنوع به فروش می رسند.

آشنایی با ساپورت های طبی پا

ساپورت طبی پا از جمله لوازم پزشکی است که جهت درمان و رفع دردهای عضلانی در اندام‌های تحتانی شامل ناحیه لگن، ساق پا، زانو، قوزک، مچ پا، کف پا و انگشتان پا مورد استفاده قرار می‌گیرد. ساپورت‌های طبی پا به نحوی طراحی و ساخته شده‌اند که در کاهش درد و تسریع روند درمان بسیار موثر هستند. برای نمونه ساپورت‌هایی نظیر جوراب واریس طبق نظر متخصصان از بهترین راه‌های درمان واریس و عوارض ناشی از آن می‌باشند.

انواع ساپورت های طبی پا و کاربرد آن ها

امروزه برای درمان درد های عضلانی پا راه های مختلفی وجود دارد که یکی از آن ها استفاده از ساپورت های طبی پا می باشد. این ساپورت ها در واقع به دلیل طبی بودن، به بهبود درد های عضلانی کمک می کنند و آن را کاهش می دهند. ساپورت‌های طبی پا انواع گوناگونی دارند که در ادامه به معرفی آن ها می‌پردازیم:

1. زانوبند طبی

اهداف بسیاری برای استفاده از زانوبند وجود دارد و این اهداف بسته به مدل و طرح زانوبند به طور گسترده‌ای متفاوت است. به‌ طورکلی زانوبندها برای راحتی، پشتیبانی، محافظت و پیشگیری از آسیب‌دیدگی زانو استفاده می‌شوند. طراحی زانوبند به عملکرد آن بستگی دارد. برخی زانوبندها به سادگی یک آستین طراحی شده‌اند تا روی زانو را بپوشانند و در حین فعالیت آن را گرم نگه دارند. برخی دیگر از زانوبندها طوری طراحی شده‌اند که اجازه دهند کشکک زانو (کاسه زانو) به نرمی روی انتهای استخوان ران سُر بخورد. دیگر زانوبندها توسط بیمارانی مورداستفاده قرار می‌گیرد که مکن است در زانوی خود یک رباط ناقص و ناکارآمد داشته باشند؛ برای این بیماران زانوبند یک تکیه‌گاهی برای محافظت زانو در فعالیت‌هایی که ممکن است بدون زانوبند غیرممکن باشد، فراهم می‌کند.

اکثر زانوبندهای طبی یک راهنمای اندازه‌ گیری دارند اما باید همیشه از اندازه‌ گیری پاها و زانوها یا هر ناحیه دیگری که ساپورت (بریس) در آن بسته می‌شود اطمینان حاصل کنید. آسیب ناشی از پوشیدن یک بریس نامناسب می‌ تواند بیشتر از فواید آن باشد، به عنوان مثال، یک زانوبند سفت ممکن است فشار زیادی را به ناحیه آسیب‌ دیده وارد کرده، منطقه را محدود کند و باعث ایجاد ناراحتی شود در حالی که یک بریس خیلی بزرگ پشتیبانی لازم را ارائه نمی‌دهد و ممکن است منجربه آسیب بیشتر شود.

1. ساق بند طبی

ساق بند طبی می تواند به خوبی از بزرگ ترین مفصل بدن یعنی ساق پا محافظت کند. همان طور که می دانید چندین مینیسک و رباط جهت افزایش ثبات مفصل زانو وجود دارد. رباط متقاطع قدامی، رباط خلفی و رباط های جانبی داخل و خارج از جمله مهم ترین رباط هایی هستند که برای ایجاد ثبات به مفصل زانو کمک می کنند. اما نکته قابل توجه این است که این مفاصل و رباط ها در طول فعالیت ها و ورزش و همچنین با افزایش سن در معرض آسیب قرار می گیرند. اینجاست که نقش ساق بند طبی مشخص می شود. این محصول جریان خون را در ناحیه ساق پا افزایش می دهد و با این کار باعث بهبود عملکرد عضلانی می شود. همچنین در صورت بروز آسیب در این نقطه از بدن، ساق بند طبی است که سرعت بهبودی را افزایش می دهد.

ساق‌بندهای طبی فشار درجه بندی شده و مداوم را ترکیب می‌کنند که شروع آن از مقدار ۲۰ تا ۲۵ میلی‌متر جیوه در مچ پا است و به تدریج به طرف بالا و انتهای ساق پا کاهش یافته و در آن جا فشار به مقدار ۱۸ میلی‌متر جیوه می‌رسد و به صورت ثابت تکیه‌گاه ساق پا می‌باشد.

1. قوزک بند طبی

مفصل مچ پا از استخوان های ساق و پا تشكيل شده است، استخوان درشت نی، نازک نی، وتالوس. برآمدگی قسمت تحتانی استخوان ساق پا،قوزک داخلی و خارجی ناميده می شود. مفصل مچ پا به وسيله رباط قوی دلتوئيد در سمت داخل و سه رباط خارجی، محافظت می شود. قوزک بند طبی، به گونه ای طراحی شده كه حمايت، فشرده سازی و بی حركتی كنترل شده را برای مچ پای ضعيف ياآسيب ديده فراهم می آورد. قوزک بند طبی، به كنترل ورم قوزک پا كمک می كند. علاوه بر اين، حرارت بدن را به منظور افزايش گردش خون و كاهش درد حفظ می نمايد.

قوزک ‌بند طبی با استفاده از بهترین نوع نئوپرن با پارچه ضد حساسیت تولید شده و علاوه بر محدود کردن حرکات و حمایت از مفصل مچ پا، با افزایش درجه حرارت موضعی و افزایش متابولیسم و گردش خون روند بهبود را سرعت بخشیده و تورم، درد و خشکی نسوج را از بین می‌برد.

درصورتی که افزایش دمای موضعی از سوی پزشک معالج برای شما منع گردیده و یا بالا رفتن درجه حرارت مچ پای شما موجب ایجاد درد می ‌شود از به کارگیری این وسیله خودداری نمایید. هنگام شستشو از آب سرد استفاده کرده، از چنگ زدن و قرار دادن ساپورت طبی در مقابل حرارت و یا اتو کردن آن خودداری نمایید. این محصول تک ‌سایز بوده و قابل استفاده برای تمامی افراد در هر دو پای چپ و راست می‌باشد.

1. جوراب طبی

جوراب‌ طبی فشاری به منظور بهبود جریان خون در پاها استفاده می‌شوند. جوراب‌های طبی به آرامی پاها را فشار می‌دهند تا خون را بدون خطر آمبولی و یا مشکلاتی مانند واریس حرکت دهند. پوشیدن جوراب به درد و احساس سنگینی در پاها، ورم پاها و جلوگیری از لخته شدن خون، عمدتا پس از عمل جراحی و یا آسیب در هنگام کم تحرکی کمک می‌کند. جوراب‌های طبی در انواع مختلفی از جمله جوراب‌های طبی برای بیماران دیابتی (جوراب دیابتا)، بیماران مبتلا به ورید واریسی و بیماران مبتلا به خطر آمبولی وجود دارند. امروزه جوراب‌های طبی از اهمیت چشمگیری در پیشگیری، مراقبت و درمان مشکلات پا نظیر واریس، آمبولی و زخم پای دیابتی برخوردار است. پس اگر جزو کسانی هستید که  زیاد سفر می‌کنید یا روزانه ساعات زیادی را روی پای خود می‌ایستید، جوراب‌های طبی می‌توانند از ایجاد درد و ورم در پای شما جلوگیری کنند.

انواع این ساپورت های طبی شامل جوراب واریس، جوراب‌های دیابت و جوراب ضد آمبولی هستند. بعضی از ورزشکاران، از جمله دونده‌ها، بازیکنان بسکتبال و رقابت کنندگان رشته سه گانه، از جوراب و آستین‌ طبی روی پاها و دست‌های خود استفاده می‌کنند. تئوری این است که در حین فعالیت جریان خون بهتر انتقال می‌یابد، و اکسیژن را به عضلات جذب می‌کند و این امر سبب جلوگیری از آسیب بافت می‌شود. و پس از آن، گردش خون و لنف، افزایش یافته و به ماهیچه‌های شما کمک می‌کند تا به سرعت بهبود یابند، و دچار درد و گرفتگی نخواهند شد.

خرید انواع ساپورت های طبی پا

بهترین برند‌های موجود در بازار پزشکی در زمینه ارائه ساپورت های طبی شامل: برند آدور، برند پاک سمن، برند طب و صنعت و برند ال پی می‌باشند. برند پاک سمن یکی از برترین برند‌های تجهیزات ارتوپدی و درمانی است که از سال ۶۸ تا به حال در حوزه سلامت فعالیت کرده است. برند آدور نیز یکی از برترین و معروف‌ترین برند‌ها در ساخت فتق بند است که با به کارگیری انعطاف‌پذیرترین مواد در زانوبند می‌تواند یک درمان قطعی را به مشکلات مختلف اندام‌های تحتانی عرضه کند. کمپانی ال پی نیز یکی از معروف‌ترین و با کیفیت‌ترین برند‌های محصولات ورزشی و ارتوپدی است که به عنوان رهبر صنعت در حوزه پوشاک فنی خدمت می‌کند.

فروشگاه اینترنتی تجهیزات پزشکی آسان مد با عرضه محصولات و تجهیزات ارتوپدی از بهترین برندها، محصولات با دوام و با کیفیتی را برای درمان بیماری‌هایی مثل واریس، آمبولی، دیابت، آسیب‌های زانو، ساق و مچ پا با بهترین قیمت و گارانتی شرکت سازنده به فروش می‌رساند. با مراجعه به وب سایت آسان مد و انتخاب ساپورت پای موردنظر خود از میان برندها و محصولات مختلف، گامی موثر در روند بهبود و درمان بیماری خود بردارید.