محلول بتادین سبز ۱۰% فارمادین

ویژگی‌های محصول
  • نوع بتادین: محلول بتادین سبز ۱۰%
  • برند: فارمادین
  • کشور سازنده: ایران
  • غلظت پوویدون ـ آیودین: ۱۰ %
  • حجم: 1 لیتری، 4 لیتری، 60 سی سی و 250 سی سی
  • کاربرد: پیشگیری از عفونت در زخم و بریدگی
*

قیمت فروش عمده و جزئی متفاوت می باشد.

*

قیمت فروش عمده و جزئی متفاوت می باشد.

گارانتی کیفیت و اصالت کالا
23,000 تومان
قیمت مناسب تر سراغ دارید؟

ارسال به سراسر کشور

پیک، تیپاکس، باربری

پشتیبانی 24 ساعته 7 روز هفته

تضمین کیفیت

امکان عودت کالا تا 7 روز

پرداخت های متنوع

درگاه آنلاین، کارت به کارت

محلول بتادین

پوویدون ـ آیوداین یا بتادین که در قدیم به آن دوا گلی نیز میگفتند کاربرد گسترده‌ای درمصارف پزشکی دارد و از آن به عنوان محلول ضدعفونی کننده برای شستشوی قبل و بعد ازعمل جراحی، درمان و پیشگیری از عفونت زخم، جراحت، بریدگی و سوختگی و همچنین برای درمان عفونت‌های مربوط به زخم بستر و زخم دکوبیتوس و ... استفاده می‌شود. متخصصین زنان و زایمان از بتادین برای درمان التهاب واژن ناشی از عفونت‌های قارچی، تریکوموناس یا عفونت‌های مختلط استفاده می‌کنند. بتادین جهت مصارف یاد شده در غلظت ۱۰ ـ ۷٫۵ % و به صورت محلول، اسپری، اسکراب، پماد و سواب تولید می‌شود. بتادین در کمک‌های اولیه و مصارف خانگی برای درمان خراش‌ها، سوختگی‌ها، تاول‌ها و بریدگی‌های جزئی نیز استفاده می شود. 

محلول بتادین سبز ۱۰% فارمادین

این نوع از بتادین، پوویدون ـ آیودین ۱۰ % فارمادین می باشد و به عنوان محلول ضدعفونی کننده غیراستریل و ضد باکتری به کار می رود. پوویدون ـ آیودین سبز یک بار مصرف است تا از آلودگی خارجی جلوگیری شود.این ماده کاربرد وسیعی برای استریل کردن موضعی و جلوگیری از عفونی شدن زخم داردو با آزاد شدن تدريجی ید بر روی پوست ضدعفونی كنندگی خود را اعمال مي كند. بتادین سبز یک ضدعفونی کننده برای محل جراحی و نابود کردن باکتری های عفونی و قارچ ها می باشد که پوست را برای جراحی آماده می کند و هرگونه میکروبی که در آن قسمت وجود دارد را از بین میبرد.

پوویدون آیوداین سبز فارمادین ترکیبی از ید و پلیمرهای حامل است. محلول های این محصول از طریق آزاد ساختن تدریجی ید بر ‏باکتری ها، قارچ ها، ویروس ها، انگل ها، کیست ها و اسپورها مؤثر هستند. قدرت اثر پوویدون آیوداین کمتر از فرآورده‌های حاوی ‏ید آزاد، ولی سمیت آن کمتر است. اثر ضدعفونی کننده این دارو را مواد قلیایی کاهش می‌ دهند.

کاربردهای محلول بتادین سبز ۱۰% فارمادین

آماده سازی پوست بیمار قبل از درمان

آماده سازی پوست قبل از جراحی

نابود کردن باکتری‌های عامل عفونت های پوستی

درمان سوختگی، خراش ها و زخم های کوچک و سطحی و تاول ها

این محلول برای شستشوی دست قبل و بعد از جراحی به کار گرفته می شود

متخصصین زنان و زایمان هنگانی که واژن به دلیل عفونت های قارچی و یا تریکوموناس ملتهب می شود برای رفع آن از بتادین نوع سبز استفاده می کنند

دستور مصرف محلول بتادین سبز ۱۰% فارمادین

محل جراحی را پیش از جراحی پاک کنید.

محلول را روی پوست بزنید و اجازه دهید خشک شود.

ناحیه جراحی را می توانید با باند پانسمان بپوشانید.

هشدار مصرف محلول بتادین سبز ۱۰% فارمادین

تماس طولانی مدت با این دارو ممکن است سبب تحریک و در موارد نادر باعث واکنش های حساسیتی شود؛ در این صورت مصرف دارو را قطع و با پزشک مشورت کنید.

محلول موضعی پوویدین آیداین ۱۰ درصد فارمادین فقط برای استعمال خارجی است. این فرآورده را جهت استعمال در چشم یا سطوح وسیعی از بدن استفاده نکنید.

مصرف این دارو در نوزادان با وزن کمتر از ۱/۵ کیلوگرم ممنوع است و در مورد سایر نوزادان نیز مصرف مداوم توصیه نمی شود.

طول اثر مفيد پوويدون آيودين براي مقاصد جراحي يك ساعت است و تعداد باكتري ‎‌هاي پوست پس از ۸-۶ ساعت مجدداً به ميزان اوليه باز می‌ گردد.

پوویدین آیداین ممكن است پارچه‎ ‌هاي بافته شده از الیاف مصنوعي را لك نمايد كه در اين صورت بايد با آمونياك رقيق شسته شوند.

هرگز خودسرانه و بدون مشورت پزشک از بتادین سبز برای شستشوی زخم‌های عمیق و سوختگی استفاده نکنید. این کار می‌تواند باعث سوختگی، تحریک پوست و طولانی شدن روند التیام شود.

از بتادین سبز در بیماران مبتلا به اختلال «تیروئید» و بیماران تحت درمان با «لیتیوم» نباید به صورت طولانی مدت استفاده کرد.

حجم های موجود محلول بتادین سبز ۱۰% فارمادین

1. محلول بتادین سبز ۱۰% دارو درمان 1 لیتری

2. محلول بتادین سبز ۱۰% دارو درمان 4 لیتری

3. محلول بتادین سبز ۱۰% دارو درمان 250 سی سی

4. محلول بتادین سبز ۱۰% دارو درمان 60 سی سی

می توانید بر اساس میزان مصرف و نیاز، حجم مناسب محلول بتادین سبز ۱۰% فارمادین را از سایت آسان مد تهیه نمایید.

عوارض احتمالی استفاده از محلول بتادین سبز ۱۰% فارمادین

محلول بتادین سبز فارمادین ممکن است عوارض جانبی مانند تحریک پوست، قرمزی یا خارش در محل استفاده را ایجاد کند. اگر این عوارض برای مدت طولانی تری ادامه یافت، لطفا با پزشک خود مشورت کنید. از تماس مستقیم با چشم خود خودداری کنید. در صورت تماس مستقیم، چشمان خود را با آب بشویید و سریعا به دنبال پزشک باشید. در صورت مشاهده علائم واکنش آلرژیک باید فورا مصرف آن را متوقف کنید.

علائم این موارد شامل بثورات پوستی، تورم لب ها، گلو یا صورت، مشکلات بلع یا تنفس، احساس سرگیجه یا ضعف و حالت تهوع است. قبل از مصرف این محلول، اگر باردار هستید یا قصد بارداری دارید، باید به پزشک خود بگویید. در صورت داشتن مشکلات کبدی و کلیوی باید به پزشک خود اطلاع دهید. اکثر عوارض جانبی بتادین به هیچ گونه مراقبت پزشکی احتیاج ندارد و با سازگاری بدن با محلول از بین می رود. در صورت ادامه دار بودن یا نگرانی با پزشک خود مشورت کنید.

شرایط نگهداری محلول بتادین سبز ۱۰% فارمادین

دور از دسترس کودکان نگهداری شود.

از بلعیده شدن محلول جدا خودداری شود.

دور از نور مستقیم خورشید نگهداری شود.

از یخ زدگی جلوگیری گردد.

در دمای کمتر از ۳۰ درجه سانتی گراد نگهداری شود.

فقط برای استعمال خارجی استفاده شود.

مشخصات محصولات
نام ویژگیمقدار ویژگی
واحد فروشکارتن
تعداد در هر واحد24 عدد

محصولات پیشنهادی

خریداران این محصول، محصولات زیر را هم خریده‌اند