آرنج بند طبی، یک ابزار ارتوپدی مفید!

آرنج و درمان مشکلات مربوط به این مفصل

آرنج یکی از مفصل‌های بالا تنه انسان است که احتمال خشک و سفت شدن آن پس از آسیب‌دیدگی بسیار بالا است.  مفصل آرنج شامل قسمت تحتانی استخوان بازو و قسمت فوقانی استخوان های ساعد می باشد. کپسول مفصلی و رباط های متعددی جهت حمایت از این مفصل وجود دارد. در بیشتر کارهای روزمره و در بسیاری از ورزش ها (مانند ورزش های رزمی، والیبال، هندبال) این مفصل به طور گسترده ای مورد استفاده قرار می گیرد و دارای تحرک بالای می باشد. مشکلات آرنج درد، محدودیت در حرکت و تورم است. استفاده از آرنج بندهای طبی به حل این مشکلات کمک شایانی می نماید.

درد و التهاب در آرنج باعث می شود که افراد نتوانند به خوبی فعالیت های روزمره خود را انجام دهند. استفاده از برخی وسیله های درمانی مانند آرنج بند می تواند در این زمینه به افراد کمک نماید. آرنج بند یک وسیله کمکی سودمند برای درمان و توانبخشی عارضه ها و آسیب های وارد شده به آرنج در ورزشکاران و همچنین افراد معمولی می باشد. این وسیله دارای انواع مختلفی می باشد که براساس کارایی خاص خود می توانند به بیمار کمک کنند.

 
آرنج و درمان مشکلات مربوط به این مفصل

نشانه‌ها و علائم دردهای آرنج

التهاب و حساسیت قسمت خارجی استخوان آرنج

خشکی و گرفتگی صبحگاهی آرنج توأم با درد مداوم

درد ساعد

تشدید شدن درد آرنج زمان مشت کردن دست یا نگه داشتن اشیاء

افراد در معرض خطر دردهای آرنج

این بیماری غالبا در بزرگسالان رخ می دهد.

مردان بیشتر از زنان دچار این بیماری می شوند.

افراد 30 تا 50 ساله، بیشتر تحت تاثیر این بیماری قرار می گیرند.

دستی که بیشتر از آن استفاده می شود، بیشتر در معرض این بیماری قرار دارد.

تشخیص درد آرنج

تشخیص درد آرنج در ابتدا با اطلاع از شرح حال سلامت کامل بیمار و بعد از آن با انجام معاینه فیزیکی انجام میشود. بیشتر دردها آرنج نیازی به آزمایشات بیشتر ندارند ودر همان مرحله اولیه قابل تشخیص می باشند و برای بعضی از بیماران خاص انجام اشعه ایکس وام آر آی، آرتروگرام و استنشاق مواد لغزنده به داخل مفاصل ضروری می باشد. پزشک در معاینات خود موارد زیادی را در نظر می گیرد این موارد شامل علائمی است که باعث تشدید درد آرنج می شود، مانند شغل و فعالیت های ورزشی که با انجام آنها باعث ایجاد این عارضه شده است پزشک درمورد فعالیت هایی که باعث ایجاد این علائم شده اند و ناحیه ای از بازو که علائم ایجاد می شود با شما صحبت کرده و اطلاعاتی کسب می کند.

درمان دردهای آرنج

درمان این بیماری اکثرا با درمان های طب فیزیکی انجام می شود و شامل موارد زیر است:

1. ابتدا سعی می کنیم فشار کار را کم کنیم و نحوه گرفتن و بلند کردن اشیا را به بیمار آموزش دهیم.

2. ماساژ می تواند به درمان بیماری کمک نمایید.

3. بعد از کم شدن علایم بیمار به تدریج ورزش هایی برای تقویت تاندون و عضله باید شروع شود. این ورزش ها جلوی عود بیماری را می گیرند.

4. تزریق پی ار پی در موارد مزمن کمک کننده است.

5. تزریق کورتون می تواند باعث کاهش درد شود اما باید همراه با ورزش های مناسب باشد.

6. بستن بریس یا همان آرنج بند مخصوص: بریس آرنج تنیس بازان حدود 7-6 سانتیمتر پهنا دارد و باید آن را طوری بست بلکه حدود دو و نیم سانتی متر زیر محل درد آن بسته شود. بیس باید محکم بسته شود اما نه آن قدر محکم که باعث درد و تورم درد دست شود.

7. استفاده از شاک ویوتراپی در موارد مزمن موثر است.

8. گاهی از چسب درمانی برای درمان آرنج استفاده می شود.

9. استفاده از لیزر در موارد حاد و درد شدید باعث کاهش درد می شود.

10. فیزیوتراپی.

11. دارو: داروهای ضد التهاب در موارد حاد و تزریق بوتاکس در موارد مزمن کمک کننده است.

آرنج بند طبی چگونه عمل می کند؟

در بسیاری از مواقع ممکن است ناحیه آرنج به دلایل مختلف دچار آسیب دیدگی هایی مانند شکستگی، کشیدگی و پارگی رباط، ساییدگی و یا درد مزمن شود که در این شرایط نیاز به استفاده از روشی ایمن برای درمان آرنج می باشد. بسیاری از پزشکان در این مواقع به افراد توصیه می کنند تا از آرنج بند طبی برای بهبود آن استفاده کنند؛ زیرا این محصولات نسبت به روش های درمانی دیگر دارای تاثیر بیشتری می باشد.

 
آرنج بند طبی چگونه عمل می کند؟

کاربردهای مهم آرنج بند طبی

در مواردی که آرنج دچار کشیدگی و رگ به رگ شدن می گردد.

استفاده از آرنج بند برای جلوگیری و درمان آسیب های خفیف ورزشی

برای تسکین درد و تورم هایی که از التهاب تاندونی یا بورسیت به وجود می آیند.

استفاده برای التهاب بورس اوله کرانون (التهاب آرنج)

قابل استفاده برای حمایت از ضعف کشیدگی آرنج

برای حفظ گرما و بهبود گردش خون در مفصل

استفاده برای هنگامی که به ضعف لیگامان های اطراف آرنج دچار شده اید.

قابل استفاده برای پیشگیری و  درمان التهاب استخوان برجسته ای که در پشت آرنج وجود دارد.

برای جلوگیری از وارد شدن ضربه به نقاط حساس آرنج وهمچنین پیشگیری از خونریزی و آسیب های احتمالی در بیماران هموفیلی و افرادی که مبتلا به اختلال اعصاب حسی در ناحیه آرنج هستند.

استفاده از آرنج بند برای جلوگیری از صدمه های اتفاقی مناسب است.

انواع آرنج بند طبی

آرنج قسمتی از دست است که محل عبور عروق و اعصاب زیادی می باشد به همین دلیل محافظت از این قسمت بسیار ضروری است و در صورت آسیب دیدن آن باعث وارد آمدن صدمات جبران ناپذیر به آرنج می شود. اگر به آرنج ضربه وارد شود و یا حتی انجام کارهای تکراری می تواند باعث آسیب رسیدن به این قسمت به صورت ناخواسته گردد به همین دلیل برای جلوگیری از آسیب های وارد شده و حفاظت از آن باید از آرنج بند استفاده نمود. این وسیله با داشتن قابلیت تنظیم فشار برای حمایت از مفصل آرنج طراحی شده است. این محصول باعث ایجاد تثبیت مفصل شده که باعث کاهش تکان های اضافی و درصد آسیب کمتر می شود و بدون اینکه برای مفصل محدودیت ایجاد کند باعث حفاظت از آن برای انجام کارهای روزمره و ورزش می شود. اگر آرنج دچار آسیب شود می توان از آرنج بند استفاده نمود تا با ایجاد و حفظ گرما، درد را تسکین دهد. برخی از انواع آرنج بند به شرح زیر می باشد:

1. آرنج بند ورزشی

آرنج بند ورزشی وسیله ای می باشد که برای درمان و محافظت از افراد استفاده می شود و از آن در بسیاری از فعالیت های ورزشی استفاده می کنند تا از مصدومیت در ناحیه آرنج جلوگیری به عمل آید. در فعالیت هایی مانند پارکو، اسکیت و دوچرخه سواری که احتمال وارد شدن آسیب ها به ناحیه آرنج بیشتر می باشد استفاده از آرنج بند در این ناحیه توصیه می شود. آرنج بندهای ورزشی علاوه بر اینکه از عضلات  و رباط ها و استخوان آرنج محافظت می کند به آن ها در انجام حرکات ورزشی نیز کمک می کند. همچنین این آرنج بند ها به ورزشکاران در زمانی که دچار آسیب و مصدومیت می گردند کمک می کند تا به فعالیت های خود ادامه دهند.

 
1. آرنج بند ورزشی

2. آرنج بند کشی

در ساخت آرنج بند کشی از مواد کشی مناسبی استفاده می گردد؛ به همین دلیل این نوع آرنج بند یک وسیله مناسب برای گرم نگه داشتن آرنج و جلوگیری از حرکات اضافی آن می باشد. آرنج بند کشی تنظیم کننده ندارد اما باعث می شود که فشار مناسبی به عضلات دست وارد آید. باید گفت که این نوع آرنج بند برای استفاده روزانه مناسب می باشد. در بین انواع مختلف آرنج بند این نوع دارای طرفداران زیادی می باشد به این دلیل که در عین سادگی می توانند در وضعیت های مختلف امکان استفاده را فراهم کنند.

3. آرنج بند فشرده کننده

آرنج بند فشرده کننده نیز یکی دیگر از انواع آرنج بندها است که برای استفاده در هنگام دچار شدن به عارضه هایی مانند التهاب بورس و تاندون در آرنج گلف بازان و تنیس بازان مناسب می باشد؛ زیرا می توان باند بازو را برای فشرده نمودن تاندون های بازو نیز تنظیم کرد. عملکرد این آرنج به گونه ای است که بستن آن، باعث کاهش انتقال فشار به تاندون می شود و در نتیجه تسکین درد را در پی دارد. آرنج بند فشرده کننده همچنین آسیب هایی مانند تنش و کشش مکرر را درمان می کند. از جمله این تنش ها می توان به اپی کوندیلیت خارجی اشاره کرد که در اکثر مواقع در زمان انجام حرکات چرخشی ساده مانند چرخاندن دستگیره در رخ می دهد.  استفاده از این آرنج بند توصیه می گردد زیرا باعث حفاظت از ورزشکاران در برابر آسیب دیدگی یا آسیب دیدن بیشتر آرنج می شود.

4. آرنج بند آتل دار ارتوپدی

این مدل آرنج بند پددار از نوع ثابت و نگه دارنده است که پس از عارضه هایی مانند شکستگی یا کشیدگی تاندون های آرنج دست برای ثابت نگه داشتن آرنج و بازو استفاده می شود.

5. آرنج بند نوزاد

این آرنج بند برای جلوگیری از هرگونه آسیب به آرنج کودکان مورد استفاده قرار می گیرد که ماهیچه ها و مفاصل آن ها را گرم نگه می دارد.

مزایای استفاده از آرنج بند طبی

کاهش درد مفاصل با کم کردن فشار روی عضلات و مفاصل ملتهب.

محدود کردن حرکت مفاصل و تسریع روند بهبودی.

کاهش هزینه‌های درمانی.

دسترسی آسان به این روش درمانی

بستن و باز کردن آسان به هنگام نیاز

کمک در انجام فعالیت‌های روزانه و کاهش درد در طول روز

معایب استفاده از آرنج بند طبی

آرنج بندها نمی‌توانند جای درمان زیر نظر یک دکتر متخصص را بگیرند.

از نظر زیبایی شناسی، اصلا مناسب نیستند.

نمی‌توانند کمبود قدرت ماهیچه‌ها را جبران کنند. همچنین قادر به پوشش خیلی از حرکات نیستند.

استفاده مدام از آنها می‌تواند باعث تضعیف ماهیچه‌ها شود. چرا که هر روز بیشتر و بیشتر به آنها وابسته می‌شویم.

با استفاده از آرنج بندها، فشار روی مفاصل دیگر منعکس می‌شود و ممکن است به آنها آسیب بزنیم.

پوست ما به صورت طبیعی نیاز به تنفس دارد. استفاده متداوم از آرنج بندها جلوی این روند طبیعی را می‌گیرد.

 
مزایای استفاده از آرنج بند طبی

خرید آرنج بند طبی

یکی از مهمترین فاکتورهایی که افراد به هنگام خرید آرنج بند طبی در نظر می گیرند، قیمت آرنج بند طبی در بازار لوازم پزشکی و ارتوپدی می باشد. آرنج بندهای طبی دارای مدل، جنس، سایز، و برندهای متفاوتی هستند که قیمت خرید آن ها بر اساس هریک از این ویژگی ها کاملا متفاوت خواهد بود. آرنج بندهای طبی ساده و کشی نسبت به آرنج بندهای طبی آتل دار از قیمت پایین تری برخوردار هستند. افراد ابتدا باید با توجه به نظر پزشک خود، نوع مناسب آرنج بند را مشخص نموده و سپس با توجه به بودجه مورد نظر خود، هریک از برندهای مختلف این آرنج بند را خریداری نمایند.

آرنج بند کشی ارزان ترین نوع این محصول است که به دو صورت آرنج بند بلند و کوتاه موجود می باشد. قیمت آرنج بند آتل دار نسبت به مدل ساده آن دارای قیمت بالاتری می باشد. همچنین قیمت آرنج بند اپلون، آرنج بند نئوپرن، آرنج بند مدرج و آرنج بند ایموبلیزر نیز با توجه به کاربرد خاصی که دارند، نسبت به قیمت آرنج بند ساده متفاوت تر می باشد. جهت خرید انواع آرنج بند می توانید به سایت آسان مد مراجعه نمایید.

 
خرید آرنج بند طبی
نظر خود را وارد نمایید.