محلول سایدکس 4 لیتری

ویژگی‌های محصول
  • محلول چهار لیتری سایدکس، گلوتارال یا گلوتارآلدئید 2%، جهت ضد عفونی کردن ابزارهای جراحی پزشکی، دندانپزشکی، آندوسکوپی و... کاربرد دارد.
تولید کننده: بهسا
*

قیمت فروش عمده و جزئی متفاوت می باشد.

گارانتی کیفیت و اصالت کالا
تماس برای قیمت
قیمت مناسب تر سراغ دارید؟

ارسال به سراسر کشور

پیک، تیپاکس، باربری

پشتیبانی 24 ساعته 7 روز هفته

تضمین کیفیت

امکان عودت کالا تا 7 روز

پرداخت های متنوع

درگاه آنلاین، کارت به کارت

گندزدایی به چه فرآیندی گفته می شود؟

وجود میکروب‌های بیماری‌زا در محیط زندگی، قدرت و تکثیر و انتقال آن ها از فرد بیمار یا سطح آلوده به شخص سالم و توانایی آلوده نمودن سایر سطوح، جامعه بهداشتی را برآن داشت تا با این دشمنان نامرئی انسان مقابله نمایند و درصدد کشف راه‌های مبارزه برآیند. ازجمله مهم­ترین اقدامات و راه‌حل‌ها در این خصوص گندزدایی می‌باشد که شامل استفاده از روش‌های فیزیکی یا شیمیایی به منظور کم کردن بار میکروبی در محیط یا ابزار بی‌جان می‌باشد. استفاده از گندزداها برای تأمین سلامتی بسیار ضروری است و از عوامل مهم پیشگیری از بیماری‌ها به خصوص، بیماری‌های مسری می‌باشد. همچنین ضدعفونی افراد به ویژه ضدعفونی دست‌ها از دیگر اقدامات مهم جهت کنترل بیماری­ ها می‌باشد.

گندزداهای شیمیایی

برای گندزدایی یا استریل کردن وسایلی که تحمل حرارت را ندارند باید از مواد شیمیایی با غلظت های مختلف استفاده نمود. قبل از استفاده از این مواد وسایل را کاملا شست و خشک کرد ، وجود آلودگی های قابل مشاهده مثل خون خشک شده باعث زنده ماندن باکتری ها وسایر موجودات می شود. خیس بودن وسایل باعث رقیق شدن محلول می گردد. گندزداها و ضد عفونی کننده های شیمیایی بایستی دارای خواص زیر باشند:

  • قابلیت نفوذ خوبی داشته باشد.
  • درمقدار کم، قدرت گندزدایی خود را نشان دهد.
  • قادر باشد عامل بیماریزا را در کمترین زمان ممکن از بین ببرد .
  • بایستی ثابت و پایدار بوده و تحت شرایط عادی خراب نشود (‌درمجاورت هوا و نور فاسد نشود)
  • درتماس با مواد مختلف مانند صابون و پاک کننده ها و چرک و آلودگی ها اثرش را از دست ندهد.
  • قابلیت حل شدن درآب را داشته باشد و اگر به صورت امولوسیون است به همان صورت باقی بماند.
  • روی پوست بدن اثر سوء نداشته باشد، حساسیت افراد نسبت به آن کم باشد در نهایت برای انسان وحیوان ضرر نداشته و بدبو نباشد.

معرفی تخصصی و کامل محلول سایدکس

گلوتارالدئید (سایدکس، بهسادکس یا گلوتارال)، محلولی است که ظرف ۲۰ تا ۹۰ دقیقه وسایل حساس به حرارت را در حد بالا (H.L.D) گندزدایی می کند و ظرف ۶ تا ۱۰ ساعت آن‌ها را سترون می نماید. رایج ترین مورد استفاده از گلوتارالدئید، گندزدایی آندوسکوپ‌ها، آسپیراتورها، لوازم بیهوشی، لوازم تنفسی و جراحی است. این محلول با یک محلول فعال کننده حاوی نیتریت سدیم فعال می شود و پس از فعال شدن، رنگ گلبهی آن سبز رنگ می شود. محلول فعال شده تا ۲۸ روزقابل استفاده است. نیتریت برای جلوگیری از خورندگی فلزات است لذا گلوتارآلدئید فعال شده، برای گندزدایی لوازم فلزی ماده مناسبی است.

یکی از مهمترین پایه های گندزداهای شمیایی سایدکس یا گلوتارالدئید است.

مكانيسم اثر: گلوتارالدييد يك دي آلدئيد اسيدی است. قليايي کردن اين ماده بابيكربنات سديم يا نمك هاي پتاسيم منجربه تبديل آن به يك عامل ضد ميكرب قوي بااثرميكرب کشي، ضدتوبرکلوزيس، قارچ کشي، اسپورکشي و فعاليت ضد ويروسي مي شود. توانايي ترکيب حتي در حضور مواد آلی (خون، بافت، مخاط) نيز به ميزان زياد باقي مي ماند.

هشدارهای مهم هنگام استفاده از سایدکس

  • بخارا ت حاصل از محلول ممكن است باعث تحريك دستگاه تنفسي شود.
  • تماس محلول با پوست و مخاط ممكن است باعث بروز حساسیت گردد.
  • از تماس محلول باچشم ها، پوست و غشاهاي مخاطي بايداجتناب شود. درصورت تماس اتفاقي، موضع بايد سريع با آب شسته شود و درخصوص چشم ها به پزشك مراجعه شود.

شرایط نگهداری محلول سایدکس

  • دور از دسترس کودکان نگهداری شود.
  • در دمای کمتر از ۳۰ درجه سانتیگراد نگهداری شود.
  • دور از گرما و نور نگهداری شود.
  • از یخ زدگی محافظت گردد.
  • ظروف محتوی محلول را تا موقع مصرف داخل کارتن نگهداری نمایید.

موارد، مقدار و نحوه مصرف سایدکس

محلول ضد عفونی کننده سایدکس %۲ برای ضدعفونی و استریل کردن وسایل دندان پزشکی، جراحی، آندوسکوپی، حرارت سنج‌ها و وسایل پلاستیکی و لاستیکی (موارد تنفسی و بیهوشی) به کارمی رود.

براي ضدعفوني و استريل کردن وسايل ابتدا بايد آلودگی هاي موجود روي اجسام توسط برس و يك محلول پاك کننده ملايم پاك گردد. سپس وسايل تميز و خشك شده به مدت 10 الی 20 دقيقه براي ضدعفوني شدن و به مدت حداقل ٣ ساعت براي استريل شدن (از بين رفتن اسپورهاي بيماري زا) در ظرف حاوي محلول قليايي گلوتارالدييد غوطه ور گردند. براي به حداقل رسانيدن بو و جلوگيري ازتبخير، در ظرف بسته نگهداشته شود. بايستي محلي که گلوتارالدييد استفاده مي شود تهويه مناسب داشته باشد. محلول سایدکس در دو سطح قابلیت گندزدایی دارد که در ادامه به آن اشاره می شود:

1. گندزدایی در سطح بالا

مواد ضدعفونی کننده سایدکس در سطح بالا قادر به از بین بردن تعداد زیادی از باکتری های رویشی، قارچ ها، ویروس ها و مایکوباکتری ها است که در مدت زمان نسبتاً کوتاه، قرار گرفتن در معرض محلول از جمله ۱۰ تا ۲۰ دقیقه در دمای حدود ۲۰ تا ۲۵ درجه سانتیگراد این فرآیند را انجام می دهد. در ضدعفونی کننده سطح بالا معیار، مدت زمان قرار گرفتن در معرض و درجه حرارت است. با این حال اگر در روش تمیز کردن از مواد شوینده ضدعفونی کننده استفاده شود که می تواند باعث از بین رفتن تعداد زیادی میکروب شود، می توان مدت زمان قرار گرفتن در معرض ضدعفونی کننده سایدکس در سطح بالا را به ۲۰ دقیقه کاهش داد. لوازم  را حداقل به مدت ۲۰ دقیقه در محلول سایدکس فعال شده کاملا غوطه ور کنید. سپس تجهیزات را از محلول خارج کرده و آبکشی نمایید. در این شرایط کلیه میکروارگانیسمهای پاتوژن حتی مایکروباکتریوم توبرکولوزیس از بین می رود. در زمان قرار گرفتن ابزارها در معرض طولانی تر مانند ساعت ها، ضد عفونی کننده سطح بالا همچنین می تواند فرم های بسیار مقاوم اسپور باکتری را از بین ببرد.

2. گندزدایی در سطح متوسط

لوازم و تجهیزات را حداقل به مدت ۱۰ دقیقه در محلول سایدکس فعال شده کاملا غوطه ور کنید، سپس تجهیزات را از محلول خارج کرده و آبکشی نمایید. در این شرایط میکروارگانیسم های فعال حتی سودومونا آیروژینوزآ، قارچهای پاتوژن و کلیه ویروس ها از بین می روند. درصورت وجود مایکوباکتریوم توبرکولوزیس از روش ضدعفونی در سطح بالا استفاده نمایید.

خرید محلول ضدعفونی کننده سایدکس 2%

فروشگاه تجهیزات پزشکی و مصرفی آسان مد با سابقه طولانی در امر فروش محلول های ضدعفونی کننده موردنیاز مراکز درمانی کشور، ضمن تضمین کیفیت مطابق آنالیز ارائه شده، آماده ارائه هرگونه خدمت به مشتریان گرامی می باشد. خواهشمند است جهت کسب راهنمایی های موردنیاز و اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در سایت آسان مد تماس حاصل فرمایید. کلیه مراکز درمانی و بیمارستانی می توانند برا ی خرید سایدکس 2% در حجم 4 لیتر از این سایت اقدام فرمایند و اطمینان داشته باشند که آسان مد کیفیت و قیمت محصولات خود را تضمین می نماید.

مشخصات محصولات
نام ویژگیمقدار ویژگی
واحد فروشکارتن
تعداد در هر واحد4 گالن

محصولات پیشنهادی

خریداران این محصول، محصولات زیر را هم خریده‌اند