نازال اکسیژن جراح

ویژگی‌های محصول
  • کاربرد: رساندن اکسیژن اضافه و یا افزایش جریان هوا به بیمار
  • سایزبندی: 1 و 2 و 5 و 10 و 12 متر
  • محل قرار گرفتن : بینی
  • کاملا بدون بو
  • استریل شده با گاز اتیلن اکساید
  • سبک، نرم، انعطاف پذیر
  • فاقد مواد حساسیت زا
  • جنس: مواد مدیکال گرید
  • اکسیژن رسانی بین ۱ الی ۶ لیتر در دقیقه
*

قیمت فروش عمده و جزئی متفاوت می باشد.

*

قیمت فروش عمده و جزئی متفاوت می باشد.

گارانتی کیفیت و اصالت کالا
10,000 تومان
قیمت مناسب تر سراغ دارید؟

ارسال به سراسر کشور

پیک، تیپاکس، باربری

پشتیبانی 24 ساعته 7 روز هفته

تضمین کیفیت

امکان عودت کالا تا 7 روز

پرداخت های متنوع

درگاه آنلاین، کارت به کارت

مشکلات تنفسی و اکسیژن رسانی به بیماران

بیماری های تنفسی از قبیل تنگی نفس، از جمله بیماری هایی می باشد که در صورت مدیریت غیر اصولی می تواند سلامتی و حیات مبتلایان، بالاخص سالمندان را با مخاطره مواجه کند. استفاده از اکسیژن خالص در کنترل بیماری های تنفسی و مهار خطرات احتمالی از نقش به سزایی برخوردار می باشد.

سوند نازال برای رساندن اکسیژن اضافه و یا افزایش جریان هوا به یک بیمار و یا شخصی که نیاز به کمک تنفس دارد، استفاده می شود. این لوله بسیار سبک وزن است که یک سر آن به دو شاخه تقسیم می شود که در سوراخ های بینی قرار می گیرد و از آن مخلوطی از جریان هوا و اکسیژن منتقل می شود. در انتهای دیگر سوند نازال به یک اکسیژن مانند ژنراتور اکسیژن قابل حمل و یا متصل به دیوار در یک بیمارستان وصل می شود.

کانولا به طور کلی از طریق قلاب لوله اطراف گوش بیمار یا توسط گره لاستیکی متصل می شود. کانولا بینی بزرگسال 1.5 لیتری در دقیقه، اکسیژن را منتقل می کند. کانولا با شاخک کوچک تر برای نوزاد در نظر گرفته می شود که 1 لیتر در دقیقه را می تواند منتقل کند. سوند نازال، نرخ جریان اکسیژن را تا 60 لیتر در دقیقه می تواند منتقل کند. سوند نازال برای رساندن اکسیژن اضافه و یا افزایش جریان هوا به یک بیمار و یا شخصی که نیاز به کمک تنفس دارد، استفاده می شود. این لوله بسیار سبک وزن است.

نازال اکسیژن (nasal-cannula) جراح

سوند نازال اکسیژن، ماسک اکسیژن و لوله تراشه از جمله محصولاتی هستند که در محصولات بیهوشی و اتاق عمل قرار می گیرند و کار اکسیژن رسانی به بیمار را انجام می دهند. بسته به این که میزان اکسیژن فرد چقدر لازم باشد با توجه به تشخیص پزشک از هرکدام استفاده می شود.

این لوله بسیار سبک وزن می باشد که یک سر آن به دو شاخه تقسیم می شود که در سوراخ های بینی قرار می گیرد و از آن مخلوطی از جریان هوا و اکسیژن منتقل می شود. در انتهای دیگر سوند نازال به یک اکسیژن مانند دستگاه اکسیژن ساز قابل حمل و یا متصل به دیوار در یک بیمارستان وصل می گردد. کانولا به طور کلی از طریق قلاب لوله اطراف گوش بیمار یا توسط گره لاستیکی متصل می گردد. سوند نازال، نرخ جریان اکسیژن را تا ۶۰ لیتر در دقیقه می تواند منتقل نماید. این محصول توسط ویلفرد جونز در سال ۱۳۴۹ اختراع شد.

این محصول با اتصال به منبع اکسیژن (مرکزی یا کپسولی) از یک سو و قرارگرفتن در ابتدای مجرای تنفسی بیمار از دیگر سو باعث رساندن اکسیژن دروضعیت استریل و عاری از هرگونه آلودگی به بیمار می شود.

ویژگی های نازال اکسیژن جراح

این وسیله بسیار کم حجم و سبک، انعطاف پذیر و نرم می باشد.

طول این سوند بین ۲ الی ۱۵ متر متغیر است.

سوند نازال قابلیت میزان کنترل غلظت ورودی اکسیژن را ندارد.

طول مناسب این لوله سبب ایجاد اذیت برای بیمار نشده و درصورت قرار گرفتن داخل سوراخ های بینی با جداره بینی مماس و کیپ نمی شود.

استفاده از این محصول برای مدت زمان های طولانی توصیه نمی شود.

اکسیژن رسانی سوند نازال در یک دقیقه بین ۱ تا ۶ لیتر متغیر است.

استفاده آسان و اندازه مناسب شاخک ها

قابل کنترل میزان غلظت اکسیژن بسته به تنفس و حجم ریوی بیمار

برای استفاده در بیمارستان ها و مراکز درمانی

برای استفاده درخانه های سالمندان و آسایشگاه ها

مناسب برای استفاده بیماران در منزل و مشکلات تنفسی

اجزای تشکیل دهنده نازال اکسیژن جراح

۱- کانکتور

۲- درپوش محافظ جهت جلوگیری از آلودگی

۳- کانولا یا همان لوله پلاستیکی شفاف

۴- دوشاخه بینی

۵- تیوب

۶- قلاب یا گیره پلاستیکی

سوند اکسیژن نازال سوپا از مواد PVC درجه مدیکال (پزشکی) ساخته شده و کاملا بدون بو بوده و هیچ مشکلی در تنفس فرد ایجاد نمی‌کند. این وسیله دارای تیوبی با مجرای ستاره‌ای برای به حداقل رساندن قطع جریان هوا در حین پیچ خوردگی تیوپ است. لوله رابط ماسک اکسیژن سوپا نیز بسیار سبک وزن بوده و یک سر آن به دو شاخه تقسیم می‌شود که در سوراخ‌های بینی قرار گرفته و از آن مخلوطی از جریان هوا و اکسیژن منتقل می‌شود. در انتهای دیگر، سوند به یک منبع اکسیژن مانند ژنراتورهای قابل حمل یا متصل به دیوار که بیشتر در بیمارستان‌ها و درمانگاه‌ها وجود دارد، متصل می‌شود. کانولا یا لوله شفاف انتقال اکسیژن، از طریق قلاب در اطراف گوش بیمار قرار گرفته و توسط گیره پلاستیکی محکم می‌شود.

بهتر است بدانید کانولای بینی بزرگسالان در هر دقیقه ۱/۵ لیتر اکسیژن و کانولا با شاخک کوچک‌تر که مناسب برای شیرخواران و کودکان است ۱ لیتر اکسیژن را در هر دقیقه منتقل می‌کند.

سوند اکسیژن نازال سوپا در دو نوع، مناسب اطفال و بزرگسالان، قابل تهیه از کلیه داروخانه‌ها و فروشگاه‌های آنلاین و معتبر لوازم پزشکی مانند آسان مد است.

روش استفاده از نازال اکسیژن جراح

سوند را از بسته خارج کرده و به مخزن ذخیره سازی اکسیژن یا دستگاه اکسیژن ساز متصل کرده و یک سر آن را که دو شاخ می باشد به درون بینی بیمار وارد و شیلنگ آن را پشت سر و گوش های بیمار قرار دهید.

کانول های بینی متداول ترین روش برای اکسیژن رسانی است. دلیل اصلی آن این است که میزان نفوذ آن ها نسبت به سایر گزینه ها کمتر است و به فرد اجازه می دهد آزادانه غذا بخورد و صحبت کند.

یک سر سوند نازال را به اکسیژن وصل کنید و قسمت شاخه ها را در بینی قرار دهید و مابقی لوله را در پشت گوش قرار دهید.

نکات لازم در خصوص استفاده از نازال اکسیژن جراح

کنترل میزان غلظت اکسیژن ورودی به بدن بیمار بر اساس تعداد تنفس و حجم ریوی فرد تعیین می‌شود.

استفاده از این وسیله برای طولانی مدت به دلیل تاثیرات مخربی که روی مخاط دهان و بینی می‌گذارد، توصیه نمی‌شود.

به دلیل اهمیت انتقال بیماری‌های تنفسی از طریق سوند نازال اکسیژن، در صورت مخدوش بودن بسته بندی یا باز بودن آن، از محصول استفاده نکنید.

دقت داشته باشید، برای استفاده از این محصول و اکسیژن رسانی به فرد بیمار باید حتما راه تنفس دهان و بینی او باز باشد.

قبل از استفاده محصول از سالم بودن آن اطمینان حاصل فرمایید.

مشخصات محصولات
نام ویژگیمقدار ویژگی
واحد فروشکارتن
تعداد در هر واحد300 عدد
برندجراح
کشور سازندهایران

محصولات پیشنهادی

خریداران این محصول، محصولات زیر را هم خریده‌اند