سوند فولی دو راه سایز 14

*

قیمت فروش عمده و جزئی متفاوت می باشد.

متاسفانه این کالا در حال حاضر موجود نیست. می‌توانید از محصولات مشابه این کالا دیدن نمایید.

ارسال به سراسر کشور

پیک، تیپاکس، باربری

پشتیبانی 24 ساعته 7 روز هفته

تضمین کیفیت

امکان عودت کالا تا 7 روز

پرداخت های متنوع

درگاه آنلاین، کارت به کارت

بررسی تخصصی سوند فولی دو راه

وقتی کسی به دلایل مختلفی همچون اعمال جراحی، آسیب نخاعی، آسیب اعصاب مثانه، مسدود شدن جریان ادرار به دلیل سنگ کلیه یا مثانه، بزرگ شدن غده پروستات و … دچار احتباس ادرار شده باشد و نتواند مثانه خود را خالی کند و یا بی اختیاری ادرار داشته باشد، پزشک معالج معمولا برای او کاتتر یا سوند فولی تجویز می کند.

سوند فولی درواقع یک لوله نازک و استریل است که برای تخلیه ادرار، درون مثانه قرار می گیرد. از آن جایی که می توان سوند فولی را برای مدت زمانی در مثانه جای داد، به آن به عنوان سوند داخلی نیز گفته می شود. در قسمت انتهایی سوند یک کیسه وجود دارد که از آب استریل پر شده تا از خارج شدن کاتتر از مثانه جلوگیری نماید.

درواقع کیسه یا بالون انتهایی، پس از جای گذاری سوند در مثانه به منظور حفظ جایگاه و موقعیت سوند در محل مثانه باد می شود. ادرار از طریق لوله سوند داخل کیسه تخلیه می شود که پس از پر شدن کامل کیسه، بایستی تخلیه یا تعویض گردد.

سوند فولی که یک نوع سوند داخلی می باشد، نخستین بار توسط یک جراح به نام فردریک فولی در دهه ۱۹۶۰ در بوستون ماساچوست ابداع شد.

سایزهای مختلف سوند فولی

اندازه سوند فولی به منظور شناسایی آسان، معمولا در قسمت کیسه مانند آن دارای کد رنگی می باشد. بنابراین سایزهای مختلف سوند فولی براساس رنگ آن ها به شرح زیر خواهد بود:

رنگ سبز روشن: ۶ Fr یا ۲ mm

رنگ آبی روشن: ۸ Fr یا ۷ mm

رنگ مشکی: ۱۰ Fr یا ۳ mm

رنگ سفید: ۱۲ Fr یا ۴ mm

رنگ سبز: ۱۴ Fr یا ۷ mm

رنگ پرتقالی: ۱۶ Fr یا ۳ mm

رنگ قرمز: ۱۸ Fr یا ۶ mm

رنگ زرد: ۲۰ Fr یا ۷ mm

رنگ ارغوانی: ۲۲ Fr یا ۳ mm

رنگ آبی تیره: ۲۴ Fr یا ۸ mm

رنگ مشکی: ۲۶ Fr یا ۷ mm

واحد اندازه کاتتر یا سوند فولی  Fr  یا فرنچ است که هر ۳ Fr معادل ۱ mm (میلی متر) می باشد.

تفاوت های سوند ادراری(نلاتون) با سوند فولی

از جمله تفاوت های اصلی سوند فولی با سوند ادراری یا نلاتون عبارتند از:

سوند فولی یک کاتتر منعطف با یک کیسه ی انتهایی می باشد حال آن که سوند ادراری یک لوله مستقیم فاقد کیسه انتهایی است.

سوند فولی را پس از تخلیه کیسه می توان مجددا استفاده نمود اما سوند ادراری یا سوند نلاتون یک بار مصرف می باشد و پس از مصرف بایستی دور انداخته شود.

افراد در حین استفاده از سوند فولی می توانند به فعالیت های روزمره خود ادامه دهند اما سوند ادراری فاقد این ویژگی می باشد.

برخلاف سوند ادراری، سوند فولی دارای پوشش بوده و نیازی به روان کننده های فرعی برای استفاده ندارد.

انواع سوند فولی

سوند فولی نیز همچون سایر تجهیزات پزشکی دارای انواع مختلفی می باشد که افراد و بیماران بر حسب نیاز و نوع مصرف و البته مطابق دستور پزشک خود، یکی از آن ها را انتخاب کرده و خریداری نمایند. انواع سوند فولی براساس جنس آن به دسته بندی های مختلف زیر تقسیم می شود:

سوند فولی لاستیکی

سوند فولی از جنس پلاستیک فشرده

سوند فولی سیلیکونی

همچنین انواع سوند فولی براساس شکل و حالت آن به شرح زیر می باشد:

سوند فولی مستقیم با قابلیت استفاده مجدد

سوند فولی ۲ راه یا کاتتر احتباس که یک کیسه در نزدیکی سوراخ انتهایی آن وجود دارد.

سوند فولی ۳ راه یا کاتتر احتباس که حفره اول برای جمع آوری ادرار و انتقال آن به کیسه استفاده می شود و حفره ی دوم و سوم نیز احتمالا به ترتیب برای تخلیه بالون و تزریق دارو ها و آب به مثانه کاربرد دارد.

سوند فولی نوک خمیده گرد که معمولا در بیماران مرد مسنی که پروستات آن ها بزرگ شده است، استفاده می شود تا مانع از اسنداد مجرای ادرار در آن ها گردد.

لوله سوند فولی دو راه سایز 14

همانطور که گفتیم، سوند فولی یا کاتتر ادراری از دو قسمت تشکیل شده است که قسمت ابتدایی آن را یک لوله تشکیل می دهد. لوله سوند فولی در واقع لوله ای باریک، توخالی و انعطاف‌پذیر است که برای جمع‌آوری ادرار، معمولا آن را درون مثانه قرار می دهند. البته توجه کنید که در برخی موارد برای استفاده از سوند، ممکن است پرستار مجبور باشد تا به کمک ایجاد یک سوراخ در قسمت پایینی شکم، سوند را درون آن قرار دهد اما به طور معمول برای استفاده از سوند فولی از مجرای ادرار استفاده می شود. همچنین بهتر است بدانید، لوله سوند فولی نسبت به سوند های ادراری یا سوند نلاتون از انعطاف بسیار بالاتری برخوردار است.

کیسه سوند فولی دو راه سایز 14

قسمت دیگر یک سوند فولی، کیسه آن می باشد. کیسه سوند فولی برخلاف سوند های ادراری قابل استفاده مجدد می باشد و شما می توانید پس از پر شدن و تخلیه ، مجددا از آن استفاده نمایید.

سوند فولی دو راه سایز 14

سوند‌ها به طور کلی لوله‌های نازک و کاملا استریلی می‌باشد که داخل دستگاه ادراری و مثانه شده و فرایند تخلیه‌ی ادرار را تسهیل می‌کنند. سوند به طور کلی به دو نوع فولی (foley) و نلاتون (Nelaton) تقسیم می‌شود.

سوند فولی دو راه سایز 14 لوله‌ای از جنس لاتکس طبیعی و سیلیکون است و به آنها سوندهای ماندگار نیز گفته می‌شود زیرا در یک انتهای خود دارای دو مجرا می‌باشد؛ یک مجرا برای خروج ادرار و مجرای دیگر برای پرکردن بادکنکی از آب استریل که باعث فیکس شدن سوند در مثانه می‌شود و امکان خارج شدن سوند از مثانه را از بین می‌برد. اصولا سوندها برای زمانی استفاده می‌شوند که فرد نتواند ادرار را به طور طبیعی دفع کند و یا در فرآیند دفع آن مشکل داشته باشد. همچنین از سوند برای نظارت بر خروجی ادرار در یک فرد بیمار یا مجروح و یا جمع‌آوری یک نمونه ادرار استریل برای اهداف تشخیصی استفاده می‌شود. سوند فولی در سایزهای مختلفی در بازار وجود دارد که بر اساس جثه و سن افراد از سایز‌های مختلفی از آن استفاده می‌شود. سوند فولی دو راه سایز 14 عموما برای بزرگسالان و افراد دارای جثه متوسط و برای استفاده در دوره طولانی‌تری کاربرد دارد.

مشخصات محصولات
نام ویژگیمقدار ویژگی
واحد فروشبسته
تعداد در هر واحد10 عدد

محصولات پیشنهادی

خریداران این محصول، محصولات زیر را هم خریده‌اند