پودر سودالایم ایرانی

ویژگی‌های محصول
  • برند: آکرولایم
  • تغییر رنگ از صورتی به سفید
  • کمپانی سازنده: مارلیک (marlic)
  • کشور سازنده: ایران
  • اندازه ذرات: 8-4 مش
  • مطابق با مشخصات: usp3074
  • حجم: 4 لیتر
*

قیمت فروش عمده و جزئی متفاوت می باشد.

گارانتی کیفیت و اصالت کالا
530,000 تومان
قیمت مناسب تر سراغ دارید؟

ارسال به سراسر کشور

پیک، تیپاکس، باربری

پشتیبانی 24 ساعته 7 روز هفته

تضمین کیفیت

امکان عودت کالا تا 7 روز

پرداخت های متنوع

درگاه آنلاین، کارت به کارت

معرفی دستگاه های بیهوشی

دستگاه بیهوشی مدرن نتیجه یک سری از طراحی های طولانی از تحولات، اصلاحات و استفاده از داروهای بیهوشی را فراهم می کند که هر یک از آن ها می تواند به طور دقیق در هر فشار یا درجه حرارت مورد نظر اندازه گیری می شود. دی اکسید کربن تولید متابولیکی را مدار تنفس دی اکسید کربن بازدم بیمار در سیستم تنفس دایره ای را می توان جذب و از محلول حذف کرد. سیستم تنفس دایره ای دستگاه بیهوشی مدرن از هفت جز major اصلی تشکیل شده استبه صورت مدور. این ها شامل یک منبع گاز تازه، دریچه های تنفسی یک طرفه و تنفسی، کیسه مخزن، و یک جاذب دی اکسید کربن برای جلوگیری از CO2 تنفس مجدد بیمار است. سیستم اساسی بیهوشی درحالت های بسته، نیمه بسته یا نیمه باز بسته به میزان ورودی گاز است.

پودرسودالایم یا آکرولایم چیست؟

یکی از اجزای تشکیل دهنده دستگاه بیهوشی سودولایم است. سودولایم به طور خلاصه جاذب دی اکسید کربن می باشد. به صورتی که دی اکسید تولید شده  پس از ورود به دستگاه ونتیلاتور توسط سودولایم جذب می گردد. به طور کلی استفاده از سودولایم (CO2 ABSORBENT (Soda-lime)) مانند فیلتر تنفسی HME عمل می کند. به صورتی که علاوه بر جذب رطوبت co2  بیمار توسط این ماده جذب می گردد. بیشترین میزان سودولایم را هیدروکسید کلسیم تشکیل می دهد. که جاذب رطوبت است، ولی کاتالیست اصلی سودولایم NAOH است.

بهترین مدل ان تولیدی نوع آب دار آن می باشد. سیلیکایی که به این ذرات گرانول اضافه می شود موجب سختی آن ها شده در نتیجه احتمال تشکیل ذرات قلیایی را کاهش می دهد.

خنثی سازی CO2 با واکنشی بین گاز و آب در حضور ذرات این محصول در جهت شکل گیری اسید کربنیک صورت می گیرد. پس از آن اسید کربنیک با هیدروکسید  موجود در سودالایم واکنشی در جهت تولید کربنات، آب و حرارت صورت می گیرد. آب تولید شده در اثر خنثی سازی دی اکسید کربن برای مرطوب شدن گازهای استنشاقی و تعدیل حرارت تولید شده به صورت واکنش تولید حرارت خارجی (exothermic)، نقش مهمی ایفا می کند. تجمع این ماده که با میزان بالایی دارای خاصیت قلیایی است و در انتهای محفظه  قرار دارد. دارای قدرت سوزاننده ای روی دست می باشد. حرارت تولید شده حین خنثی سازی دی اکسید کربن با گرم شدن محفظه مشخص می شود. در صورت عدم جمع شدن، ذهن کارشناس بیهوشی باید متوجه خرابی احتمالی محتوای محفظه گردد.

یکی از المان های تشخیص منقضی شدن این محصول  تغییر رنگ آن می باشد. پس از تشخیص تغییر رنگ آن باید بلافاصله توسط کارشناس بیهوشی سودولایم تعویض گردد. برای همین محفظه های آن برای تشخیص راحت تغییر رنگ به صورت شفاف می باشد.

استفاده از VentiSorb در سیستم های بسته دارای مزایای زیر است:

افزایش رطوبت خروجی

حداقل تخریب عامل بیهوشی

بهبود گرما

شاخص های تغییر رنگ در VentiSorb از بنفش به سفید یا سفید به بنفش است که هر دوی این تغییرات به صورت بصری قابل مشاهده میباشد وهردو مطابق با استانداردهای بین المللی هستند.

آشنایی با پودرسودالایم یا آکرولایم ایرانی

در زمان بیهوشی بیمار حین عمل های جراحی در بیمارستان ها جذب دی اکسید کربن در سیستم های تنفسی دایره بسته و نیمه بسته اجباری است. حذف CO2 از گازهای بازدم از طریق خنثی سازی شیمیایی در قوطی های شفاف حاوی گرانول های جاذب حاصل می شود. جاذب مناسب CO2 باید دارای راندمان بالا، مقاومت در برابر جریان هوای کم، عدم سمی بودن یا واکنش به داروهای بی حس کننده استنشاق و هزینه کم باشد. جذب موثر دی اکسید کربن از تنفس مجدد CO2 و ایجاد هایپرکاپنیا جلوگیری می کند. فروشگاه اینترنتی آسان مد به عنوان یکی از توزیع کنندگان محصول سودالایم (آکرولایم) ایرانی و خارجی در خدمت مراکز درمانی می باشد.

پودر سودالایم ایرانی در کاربرد اصلی خود در سیستم های بسته و نیمه بسته بیهوشی جهت حذف دی اکسید کربن از هوای تنفس شده توسط بیمار استفاده می شود. به زبان ساده می توان گفت بدن انسان به طور طبیعی گاز کربنیک تولید می کند که این گاز کربنیک درهر تنفس هنگام دم و بازدم از بدن خارج و وارد می شود. هنگام بیهوشی بیمار از هوای آزاد جدا شده و به دستگاه بیهوشی متصل می شود. از آن جا که بیمار در حین بیهوشی تنفس نمی کند درکنار دستگاه بیهوشی ماده ای به نام سودالایم قرار می دهند که این ماده گاز کربنیک برگشتی از تنفس بیمار را جذب کند تا مجددا به داخل بدن وارد نشود و در واقع یک نوع فیلتر تصفیه هوا برای بیمار محسوب می شود.

اما این ماده را می توان در صنعت آکواریوم نیز برای حذف دی اکسید کربن از هوای تزریقی به آکواریوم ها بخصوص در آکواریوم های آب شور مرجانی در ورودی هوای وارد شده به پروتئین اسکیمر قرار داد. با حذف دی اکسید کربن از هوای ترکیب شده با آب می توانیم جلوی تولید اسید کربنیک را گرفته و جلوی کاهش شدید pH بخصوص در آکواریوم هایی که در محیط های بسته قرار دارند را بگیریم. استفاده از این ماده به ثابت نگهداشتن مقدار pH در آب آکواریوم به ما کمک خواهد کرد بدین ترتیب می توانیم بدون تاثیر تغییر پارامترهایی مثل سختی و کلسیم pH آکواریوم خود را افزایش دهیم.

کاربرد دیگر پودر سودالایم برای جذب گازکربنیک دستگاه های مداربسته و نیمه مدار بسته غواصی تکنیکال و غواصی نظامی است. تغییر رنگ این سودالایم از صورتی به سفید و اندازه ذرات آن 4-8 مش مطابق با مشخصات USP 3074 می باشد. هر یک کیلوگرم از پودر سودالایم سبب جذب 110 تا 140 لیتر دی اکسید کربن می شود.

هر چقدر گرانول های سودالایم کوچک تر باشد میزان جذب CO2 در آن بیشتر است ولی مقاومت در برابر عبور هوا نیز بالاتر می رود، بنابراین باید به اندازه ای دست یافت که تناسبی بین جذب و مقاومت بر قرار شود.

نکات مهم هنگام استفاده از پودر سودالایم ایرانی

از استفاده تری کلرواتیلن به همراه سودالایم اکیدا خودداری کنید.

در محل خشک، خنک و به دور از نور نگهداری شود.

برای کنترل رطوبت نباید به آن آب اضافه کرد زیرا موجب کاهش عملکرد آن می شود.

در صورت تماس با پوست یا چشم با آب فراوان شسته و به پزشک مراجعه کنید.

پس از مصرف درب ظرف را کاملا ببندید.

از دسترس کودکان دور نگه داشته شود.

پودر سودالایم ایرانی چه زمانی کارآیی خود را از دست می دهد؟

اگر مقداری پودر سودالایم را بین انگشتان خود خرد کنید (در حالی که دستکش دارید) سودالایم تازه خرد می شود. پودر سودالایم خراب (که دیگر نمی تواند CO ۲ را جذب کند) در صورت استفاده از آن احساس سختی خواهد داشت. پودر سودالایم فعال با بروز واکنش شیمیایی گرم می شود. اگر در حین بیهوشی کنیستر را احساس می کنید، باید گرم باشد. اگر گرم نباشد، کارساز نیست.

مشخصات پودرسودالایم یا آکرولایم ایرانی

جاذب دی اکسید کربن با کارایی عالی و بلند مدت برای استفاده در سیستم های بسته است

با طراحی گرانول های یکنواخت فیلتر کردن Co2 را بدون محدود کردن جریان گاز به حداکثر می رساند

یک سودالایم با گرید پزشکی است که در فرم گرانول تهیه شده است

عوارض عدم استفاده از پودرسودالایم یا آکرولایم ایرانی در دستگاه بیهوشی

1. افزایش میزان co2

2. کاهش درصد اکسیژن بیمار

3. هیپوکسی بیمار

4. احتمال ایجاد تغییرات فیزیولوژیکی.الکالوز در بیماران

5. احتمال اطلاعات اشتباه دستگاه

مشخصات محصولات
نام ویژگیمقدار ویژگی
واحد فروشکارتن
تعداد در هر واحد4 گالن

محصولات پیشنهادی

خریداران این محصول، محصولات زیر را هم خریده‌اند