آنژیوکت

ویژگی‌های محصول
  • کاربرد: تزریق سرم، خون و داروهای تزریقی به طور همزمان یا جداگانه از راه وریدی
  • سایزبندی: آبی G22, بنفش G26, زرد G24, سبز G18, صورتی G20, طوسی G16, نارنجی G14
  • برند: پلی مد و...
  • کشور سازنده: هند و...
*

قیمت فروش عمده و جزئی متفاوت می باشد.

*

قیمت فروش عمده و جزئی متفاوت می باشد.

گارانتی کیفیت و اصالت کالا
3,400 تومان
قیمت مناسب تر سراغ دارید؟

ارسال به سراسر کشور

پیک، تیپاکس، باربری

پشتیبانی 24 ساعته 7 روز هفته

تضمین کیفیت

امکان عودت کالا تا 7 روز

پرداخت های متنوع

درگاه آنلاین، کارت به کارت

آنــژيـوكـت

آنــژيـوكـت وسيلـه‌اي چنـد كـاره اسـت كـه بـراي تزريق هاي مكرر يا طولاني مدت سياهرگي داروها‌، خون يا ساير محلول هاي تزريقي به تنهايي با تركيبي از آن ها به كار مي رود . اين محصول براي بي حسي نخاعي ، بي حسي اپيدورال كه روشي براي تسكين درد است و اغلب براي زايمان به كار مي رود و حتي براي بيوپسي نيز استفاده مي شود.

آنـژيـوكـت شـامـل يـك ورودي تـزريـق مـجـهز به دريچه يك طرفه است كه از برگشت جريان مايع تــزريـقــي مـمــانـعــت مــي كـنــد . از آنــژيــوكـت بـراي تــزريــق‌هــايــي كــه بــدون دخــالــت ســوزن صــورت مي‌گيرد استفاده مي شود و در نتيجه خطر عفونت كاهش يافته و از جراحت هاي ناشي از فرو رفتن سـوزن در بـدن جلـوگيـري مي شود . آنژيوكت در ســـــايــــزهای مختلف از جمله G22 G20 G18 G16 مــطــــابــــق بــــا استانداردهاي بين المللي 10555 ISO توليد مي شود.

ویژگی های آنژیوکت

کاربرد تزریق سرم‌های غذایی یا دارویی به انسان و حیوانات

مناسب تزریق و انتقال سریع دارو به رگ بیمار

قابل استفاده در صورت نیاز به انتقال خون به بیمار

مناسب جهت تزریق داروهای بیهوشی در عمل‌های جراحی

تزریق مکرر دارو به بیمار بدون نیاز به تعدد زدن سوزن

کم کردن اثر روانی و دردهای مکرر تزریق دارو‌ به بیمار

سایزبندی آنژیوکت

به طور معمول، تزریق وریدی با آنژیوکت فقط توسط پزشک و پرستار آموزش دیده انجام می شود. آنها با شناسایی یک ورید خوب برای قرار دادن یک کانول IV، اغلب در قسمت داخلی آرنج (حفره antecubital)، بازو یا دست محل تزریق را انتخاب می کنند. برای افرادی که به سختی رگ می یابند، پزشکان یا پرستاران گاهی اوقات از دستگاه سونوگرافی برای یافتن رگ خوب استفاده می کنند.

افرادی که نیاز به تزریق مکرر وریدی دارند، مانند افرادی که به دوره های طولانی آنتی بیوتیک یا دوره شیمی درمانی نیاز دارند، می توانند پورت طولانی مدت تری داشته باشند و آنها اغلب با این دستگاه ها به خانه می روند. انواع آنژیوکت بر اساس رنگ و اندازه سوزن به شرح زیر می باشند:

آنژیوکت نارنجی سایز G14

آنژیوکت نارنجی سایز سوزن ۱۴ ضخیم ترین قطر سوزن آنژیوکت است و برای بزرگسالان استفاده می‌شود. این آنژیوکت برای کودکان و سالخوردگان کاربرد ندارد و قطر زیاد آن باعث پاره شدن پوست و ایجاد درد در آنها می شود. سایز بزرگ این آنژیوکت برای تزریق مایعات یا داروهای ویژه به مقدار زیاد و انتقال خون به بیمار استفاده می شود. قطر سوزن خارجی این محصول ۲.۲mm و قطر داخلی ۱.۷mm و طول سوزن آن ۵۰mm است.

آنژیوکت طوسی سایز G16

آنژیوکت طوسی یا خاکستری با سایز سوزن ۱۶ هم در دسته آنژیوکت‌های با سوزن ضخیم محسوب می‌شود. این نوع سوزن نیز برای بزرگسالان مورد استفاده قرار می‌گیرد و کاربرد آن در تزریق مایعات یا داروهای ویژه به مقدار زیاد و انتقال خون به بیمار استفاده می شود. قطر سوزن خارجی این محصول ۱.۷mm و قطر داخلی ۱.۳mm و طول سوزن آن ۵۰mm است.

آنژیوکت سبز سایز G18

آنژیوکت سبز با سایز سوزن ۱۸ نسبت به نوع نارنجی و طوسی از سوزن نازکتری برخوردار است، اما سوزن آن برای کودکان ضخیم است. این آنژیوکت هم برای بزرگسالان و افراد بالغ استفاده می شود. آنژیوکت سبز از لوازم مصرفی در اتاق عمل است و از آن برای انتقال دارو و گاهی برای انتقال خون به بیمارانی که مورد عمل جراحی قرار گرفته اند استفاده می شود. قطر سوزن خارجی این محصول ۱.۳mm و قطر داخلی ۱mm و طول سوزن آن ۳۳mm  الی ۴۵mm است.

آنژیوکت صورتی سایز G20

آنژیوکت صورتی با سایز ۲۰ نسبت به نارنجی، طوسی و سبز از سایزهای پر مصرف است و برای افراد نوجوان و بزرگسالان و افرادی که رگ‌هایی نازک، کوچک و شکننده دارند مورد استفاده قرار می‌گیرد، این سایز آنژیوکت در موارد اورژانسی در مراکز درمانی در سرم‌تراپی و تزریق داروهای بیمارستانی کاربرد دارد و برای تزریق‌های داخل ورید و تزریق خون فوق‌العاده است. قطر سوزن خارجی این محصول ۱.۱mm و قطر داخلی ۰.۸mm و طول سوزن آن ۳۳mm است.

آنژیوکت آبی سایز G22

آنژیوکت آبی با سایز ۲۰ نیز بسیار پر مصرف بوده و بیشتر برای کودکان بالغ، نوجوانان و افراد سالخورده که توانایی تحمل درد تزریق را ندارند مناسب است. استفاده از آنژیوکت های آبی در تزریق خون کاربرد ندارد اما در تزریق‌های وریدی با جریان متوسط  بسیار عالی هستند. قطر سوزن خارجی این محصول ۰.۹mm و قطر داخلی ۰.۶mm  و طول سوزن آن۲۲mmالی ۲۵mm است.

آنژیوکت زرد سایز G24

آنژیوکت‌ زرد با سایز ۲۴ بیشترین استفاده را برای نوزادان دارد. از این آنژیوکت گاهی برای بیماران بالغ نیز استفاده می شود. آنژیوکت زرد به علت اینکه جریان مایع کمی را از خود عبور می‌دهد جهت مدیریت کردن انتقال دارو و مایعاتی مانند سرم به بیماران نوزاد کاربرد دارد و برای تزریق مستقیم دارو از این سایز آنژیوکت استفاده نمی کنند. قطر سوزن خارجی این محصول ۰.۷mm و قطر داخلی ۰.۴mm  و طول سوزن آن۱۹mm است.

آنژیوکت بنفش سایز G26

آنژیوکت بنفش سایز سوزن ۲۶ نازکترین و کوچکترین قطر سوزن آنژیوکت است و برای نوزادانی که تازه متولد شده اند و یا نیاز به رگ گیری و تزریق دارو دارند استفاده می‌شود. از این آنژیوکت در قسمت کودکان و بخش نوزادان و برای تزریقات ۱۰۰۰Mil در ۲۶ دقیقه استفاده می کنند.

نحوه استفاده از آنژيوكت

پس از انتخاب محل تزريق و رگ مورد نظر و بستن گارو ، محل را با پنبه آغشته به الكل، تميز كرده و آنژيوكت را از بسته خارج كنيد .محافظ سرسوزن را از روي آن برداشته و نوك سوزن و تفلون همراه آن را وارد پوست و رگ بيمار كنيد. به محض مشاهده خون در انتهاي آنژيوكت ، اندكي سوزن را از داخل تـفـلون بيرون كشيده و تفلون را تا نزديك به محل اتـصـال قـسـمـت پـروانه اي وارد رگ كنيد .قسمت پروانه اي را باز كرده و با چسب به پوست ثابت كنيد سپس سوزن را خارج كرده و رابط ست سرم يا ست خون را به آنژيوكت وصل كنيد . قبل از اتصال ست بـه آنـژيـوكـت بـايـد هـوا گـيـري انـجام شود تا هواي محتوي داخل ست خارج شود. در صورت نياز به تزريق دارو مي توان با باز كردن دريچه رنگي روي آنژيوكت دارو را تزريق کرد.

نکات مهم هنگام استفاده از آنژیوکت

اتصال آنژیوکت به پوست بیمار فقط توسط افرادی که آموزش دیده یا کادر درمان هستند انجام گیرد.

قبل از اتصال به پوست، محل مورد نظر با پد الکلی ضد عفونی شود و از دستکش استفاده گردد.

پس از وارد کردن آنژیوکت به رگ، در صورت ایجاد تورم یا قرمزی محل نشانه اتصال نادرست آنژیوکت می باشد.

برای اتصال به رگ محلی انتخاب شود که از مفاصل دور باشد و حداکثر دو الی چهار روز آنژیوکت آن تعویض گردد.

در صورتی که قسمتی از آنژیوکت از پوست خارج شد دوباره سوزن را فرو نبرید، زیرا موجب آمبولی بیماری می شود.

از آنژیوکت بسته به نیاز بیمارانی مانند کودکان و افراد مسن از سایز مناسب و کوچک آن استفاده کنید.

آنژیوکت از شرکت ها، فروشگاه ها و مراکز پزشکی معتبر تهیه شود و نسبت به تاریخ مصرف و بسته بندی سالم آن توجه شود.

 

مشخصات محصولات
نام ویژگیمقدار ویژگی
واحد فروشکارتن
تعداد در هر واحد1000 عدد

محصولات پیشنهادی

خریداران این محصول، محصولات زیر را هم خریده‌اند

محصولات مرتبط